Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2014

Νυχτώνει

Στο κεφάλαιο "Νυχτώνει" εκτός από το γράμμα Νν ασχοληθήκαμε εμ πολλές δραστηριότητες και κάναμε διάφορες συζητησεις.
Ξεκινήσαμε, όπως πάντα,  μελετώντας την εικόνα. Εστιάσαμε ιδιαίτερα στο ύφος και την έκφραση των παιδιών. Προσπαθήσαμε να τη μιμηθούμε και να φανταστούμε το λόγο που οδήγησε τα παιδιά σε αυτη.

Συνεχίσαμε ονομάζοντας όσο περισσότερα πράγματα της εικόνας μπορούσαμε. Επειτα προσπαθήσαμε να μαντέψουμε το νέο επιβάτη της αλφαβήτας από τις λέξεις της διαφάνειας 7.
Αφού είδαμε τον τρόπο γραφής , το τοποθετήσαμε στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων και το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά φωνακλάδικα για να φτιάξουμε παρεούλες , που τις διαβάσαμε πολλές φορές. Μαζί με αυτά φτιάξαμε το νέο γράμμα και με καλαμάκια.



Κατόπιν φτιάξαμε τον άξονα των λέξεων και μπήκαμε να διαβάσουμε το κείμενό μας.

Μετά από αυτό, το επεξεργαστήκαμε , το διαβάσαμε μοιραζοντας τους ρόλους και κυκλώσαμε όλα τα Νν που συναντήσαμε. Εδώ κάναμε και μια συζήτηση γύρω από το φόβο. Ονομάσαμε όλοι τους φόβους μας και εξηγήσαμε τι είναι αυτό που μας φοβίζει. Ήθελα να το δουλέψω περισσότερο (κάνοντας την Αφοβη νεράιδα που θα έπαιρνε τους φοβους μας) , αλλά χρόνος δεν υπήρχε!

Συνεχίσαμε με τη λέξη είναι, ακόμα μια λέξη που μαθαίνουμε ολικά (έχουν μαζευτεί πολλές και τα παιδιά μπερδεύνται είναι η αλήθεια).
Αφού μετρήσαμε και είπαμε όλα τα γράμματα που φτιάχνουν τη λέξη είναι, κάναμε και την ασκηση με το είναι. Σε αυτη την άσκηση τα παιδιά έπρεπε να βρουν τι έλειπε και να το συμπληρώσουν έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η λέξη είναι.(διαφάνεια 14 , εγγραφο "άσκηση είναι")



Παρακάτω δουλέψαμε τις υποθέσεις. Χρησιμοποιώντας το "Λες να είναι..." των υποθέσεων των παιδιών του βιβλίου κάναμε κι εμείς δικές μας υποθέσεις χρησιμοποιώντας τις εικόνες από τις διαφάνειες 17-21.

Επιστρέψαμε στο βιβλίο , γεμίζοντας  με Νν το κίτρινο πλαίσιο και κάνοντας την άσκηση.

Λίγο πριν το τελος της 1ης μέρας διαβάσαμε το ποίημα και εντοπίσαμε τα Νν αφού εξηγήσαμε και τους λόγους για τους οποίους κάποια από τα ν ήταν κεφαλαία. Το ακούσαμε φυσικά και μελοποιημένο.

Είδαμε και το βίντεο (κάτι που τηρείται απαρέγγλιτα στην τάξη μας!!!!) "Η ντροπαλή ντομάτα".

Τη 2η μέρα μετά την ανάγνωση μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε τις εικόνες βρίσκοντας τα Νν.

Εδώ συνδυάσαμε λίγο τη Γλώσσα με τα Μαθηματικά που κάνουμε αυτην την περίοδο και γράψαμε πάνω από κάθε εικόνα πόσα ήταν τα ν , χρησιμοποιήσαμε το σύμβολο που μάθαμε και βρήκαμε και το σύνολο.

Στη συνέχεια γράψαμε Νν και δουλέψαμε τη λέξη νονά -διαφάνεια 32.(το όνομα Νένα δε μου φάνηκε και πολύ ευφυές να το επεξεργαστούμε!!!).
Δουλέψαμε έπειτα την επόμενη άσκηση συνδυάζοντας με την εικόνα των παιδιών από το βιβλίο και μαθαίνοντας πως η Νένα και η Νανά ήταν αυτές που έκαναν το θόρυβο που τρόμαξε τα παιδιά.

Κατόπιν δουλέψαμε στις επόμενες ασκήσεις τη λέξη της ορθογραφίας , τη λέξη νονά. Το ίδιο κάναμε και με το κρυπτόλεξο , που άρεσε πολύ στα παιδιά.

Τελευταία δραστηριότητα ήταν να γράψουμε μερικές προτάσεις με τη λέξη είναι (διαφάνειες 37-40).

Στα εικαστικά κάναμε κάτι σχετικό με όσα είχαμε δει στη Γλώσσα τις 2 τελευταίες μέρες. Φτιάξαμε τα νούφαρα της λίμνης κια τις δυο λιβελούλες , τη Νένα και τη Νανά.
 Για το νούφαρο:
Χρησιμοποιήσαμε το πατρόν παρακάτω. Βάψαμε πράσινο το στρόγγυλο φύλλο και τα δυο λουλούδια τα αφήσαμε άσπρα. Τα κόψαμε τα κολλήσαμε μεταξύ τους και στο κέντρο βάλαμε ένα μικρό κομματάκι συρμα πίπας.





Για τις λιβελούλες:
Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας τα φτερά. Πήραμε ένα σύρμα πίπας , το κάναμε κύκλο και το στρίψαμε στη μέση. Τα φτερά ήταν έτοιμα!




Επειτα σε ένα ξυλάκι παγωτού (κατασκευών) κολλήσαμε στη μέση τα φτερά και στη μια μεριά το κεφάλι , ένα μικρό πον πον. Πάνω στο πον πον κολλήσαμε δυο ματάκια.
 

 
Ασκηση είναι


ασκηση είναι from Ioanna Chats

Κρυπτόλεξο
 


νυχτώνει from Ioanna Chats

Φύλλα εργασίας
 


νυχτώνει 2 from Ioanna Chats

 Πατρόν νούφαρο

8 σχόλια:

  1. Ιωάννα, ευχαριστούμε πολύ για τις υπέροχες ιδέες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλένια μου (υπέροχο το όνομά σου επί τη ευκαιρία) , σε ευχαριστω πολύ!

      Διαγραφή
  2. καταπληκτικα μαθηματα και πολυ βοηθητικα, δεν χορτάνω να τα διαβάζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κορίτσι μου σε ανακάλυψα τυχαία και έχω δανειστεί τόσες πολλές ιδέες σου, που το μάθημα στην πρώτη έγινε τελείως διαφορετικό, πιο ζωντανό, πιο ενδιαφέρον. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω στα σχολεία μου τα μέσα που χρησιμοποιείς, (προτζέκτορα), όμως με καλή θέληση και προσαρμογή τα παιχνίδια διαδέχονται το ένα το άλλο. Οι μπόμπιρες δεν χορταίνουν τις βοηθητικές φιγούρες-όχι τις ίδιες (εγώ τις έχω σαν ταμπέλες που εμφανίζονται και μας ζητούν κάτι)και οι ασκήσεις γίνονται διασκέδαση. Έχω δει πολύ μεγάλη διαφορά στη μάθηση σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους τα τελευταία δύο χρόνια που είχα την εμπειρία της Α'Δημοτικού, μετά από χρόνια στις μεγάλες τάξεις. Άλλωστε αυτό ήταν το άγχος μου γι αυτό τις απέφευγα. Φιλιά και πάντα να δουλεύεις έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. στο φυλλο εργασιας νυχτωνει 2 βαζουμε ν στις λεξεισ και τονιζουμε μετα που λετε να διαλεξουμε 5 και να τις φτιαξουμμε με τη γραμματοθηκη τι ακριβως εννοειται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γραμματοθήκη ειναι μια παιχνιδοάσκηση που κάνουμε στην τάξη και στο σπίτι. Εχω εκτυπώσει και πλαστικοποιήσει τα γράμματα και δίνω στα παιδιά από 2-3 κάθε φορά που κάνουμε κάποιο καινούριο γραμμα (στο Πεπονι π.χ. εδωσα 2 π , στον Κυριο με το καπέλο έδωσα 2 κ). Με τα γραμματα αυτά τα παιδιά φτιάχνουν λέξεις , εξασκούνται στην ορθογραφία κτλ. Μπορείτε να δειτε εδω πώς δουλεύουμε
      http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/10/blog-post_57.html#.WCbPOPmLTIU

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!