Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2014

Πρώτη βουτιά στα μαθηματικά! Προσανατολισμός, σχήματα, στερεά

Στα μαθηματικά ξεκινήσαμε πρώτα με τον προσανατολισμό στο χώρο.
Πριν μπούμε στο βιβλίο έκανα κάποιες εισαγωγικές δραστηριότητες για να συνηθισούμε τους όρους πάνω , κάτω , αριστερά,  δεξιά, δίπλα, ανάμεσα κ.α.

Μέσα στην τάξη τοποθέτησα σε διάφορα σημεία μικρά post it χαρτάκια και τα παιδιά έφτιαχναν προτάσεις με τη θέση τους.
π.χ. Το κίτρινο χαρτάκι είναι πάνω από το καλοριφέρ.


Στη συνέχεια έκοψα κορδέλες από χρωματιστό Α4 και βάλαμε όλοι πράσινη κορδέλα στο δεξί και πορτοκαλί κορδέλα στο αριστερό. Παίξαμε μέσα στην τάξη σηκώνοντας πότε το δεξί και πότε το αριστερό ανάλογα με το σύνθημα.
Μετά βγήκαμε στην αυλή και κάναμε τις ίδιες ασκήσεις και το παιχνίδι του οδηγού. Ο οδηγός φωνάζει δεξί ή αριστερό και όλοι πρέπει να σηκώσουν το σωστό χερί (τα παιδιά περπατάνε συνεχώς). Σε μια παραλλαγή αυτού χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και ο πρώτος οδηγούσε στρίβοντας δεξιά ή αριστερά. Φυσικά όλοι μπήκαν μπροστά για λίγο.

Τις επόμενες μέρες δουλέψαμε στο βιβλίο τις ίδιες έννοιες.

Σχήματα
Στα σχήματα ακολούθησα τις οδηγίες του Β.Δ. Αφού ζωγράφισα εγώ κάποιες εικόνες με σχήματα στον πίνακα (λουλούδι, σπίτι κ.α.) κάλεσα και τα παιδιά να το προσπαθήσουν. Τα κατάφεραν περίφημα!

Στη συνέχεια φτιάξαμε πίνακες ζωγραφικής χρησιμοποιώντας σχήματα στις ζωγραφιές μας.



Συνεχίσαμε δίνοντας τα ονόματα των σχημάτων , κάτι που τα παιδιά ήξεραν αρκετά καλά. Μπήκαμε έπειτα στο βιβλίο και ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητές του.



Στα στερεά ψάξαμε να βρούμε πράγματα που να μοιάζουν με αυτά που έδειχνε το βιβλίο (ζάρια , κουτιά, μπάλες κ.α.). Τα ξεχωρίσαμε από τα σχήματα μιας και τα σχήματα ¨δε στέκονται" ούτε και μπορούμε "να τα πιάσουμε" , ενώ τα στερεά μπορούμε.

Μετά ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. Αφφιέρωσα 2 ώρες στα σχήματα , μιας και είναι νωρίς ακόμα για να τρέχουμε και οι δραστηριότητες άρεσαν στα παιδιά.

Βγάλαμε πάλι τα διάφορα υλικά μας και φτιάξαμε πολλά σχήματα με πλαστελίνη, με καλαμάκια, με ξυλάκια, με σύρμα πίπας.





Τελευταία εργασία που τους έβαλα ήταν να εργαστούν ομαδικά. Εδωσα κάποια καλαμάκια (λιγότερα από τον αριθμό που θα χρειαζονταν όλα τα παιδιά για να φτιάξουν κάποιο σχήμα) και τους ζητησα να συνεργαστούν για να φτιάξουν ένα τετράγωνο. Στην αρχή ζορίστηκαν μα γρήγορα βρήκαν τη λύση!

Φύλλο εργασίας για τα σχήματα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!