Τρίτη, 29 Απριλίου 2014

Γνωρίζω τους αριθμούς μέχρι το 1.000, κεφ. 41 (1)

Ακολουθώντας πάντα τη δική μου πορεία στη σειρά των μαθημάτων , μπήκαμε σήμερα στο κεφάλαιο 41.
Πριν το Πάσχα κάναμε τα κεφάλαια 31,32,33 κυρίως μέσα από το βιβλίο και λόγω πίεσης χρόνου δεν ανέβασα κάτι σχετικό.

Στο κεφάλαιο 41 θα μάθουμε τους αριθμούς μέχρι το 1.000 και  τη νέα θέση ψηφίων , τις εκατοντάδες.
Δεν μπήκα ακόμη στο βιβλίο , αλλά δουλέψαμε πολύ προφορικά και στο τετράδιό μας.

Πρώτα συνδέσαμε το μέτρημα 1-10 (1-1) και 10-100(10-10) με το μέτρημα 100-1.000 (100-100)  στις παλάμες μας. Το κάναμε αυτό πολλές φορές ομαδικά (φωνάζοντας , ψιθυρίζοντας, κανονικά και ανάποδα κτλ.) και ατομικά.

Συνεχίσαμε μαθαίνοντας τη νέα θέση ψηφίων , τις Εκατοντάδες. Τη συμβολίσαμε με μπλε χρώμα και γράψαμε διάφορους αριθμούς, κάτι που φάνηκε αρκετά εύκολο στα παιδιά. Επεσήμανα πολλές φορές ότι ήδη γνωριζουμε το διψήφιο κομμάτι του αριθμού και πως το μόνο που συμπληρώνουμε είναι η Εκατοντάδα, πού είναι εύκολο να βρούμε το ψηφίο από το όνομά της.

π.χ. εφτακόσια ογδόντα τρία
Το ογδόντα τρία το ξέρουμε     83
πρέπει να συμπληρώσουμε το εφτακόσια(~7)
αυτό θα μπει μπροστά από τη Δεκάδα      783

Φυσικά όλο αυτό θα δουλευτεί πάρα πολύ τις επόμενες μέρες ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν πολύ καλά τη διαφορά στις θεσεις και την αξία που έχει κάθε ψηφίο στην κάθε θέση. Ενα από τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων δεν είναι η προπαίδεια , αλλά η αλληλουχία των αριθμών και η αξία κάθε ψηφίου. Σκοπεύω λοιπόν να το δουλέψω πολύ!

Συνεχίσαμε γράφοντας αριθμούς και αναλύοντας την αξία κάθε ψηφίου, κάτι που επίσης πήγε πολύ καλά.

Τέλος μετρήσαμε. Μετρήσαμε προφορικά , αλλά και γραπτά. Εδώ συναντήσαμε τα αναμενόμενα προβλήματα.
Κάποια παιδιά μέτρησαν ως το 109 αλλά το 110 έπαιρνε στο μυαλό τους αυτή τη μορφή: 1010.
Στα παιδιά που προβληματίστηκαν έδωσα το κόλπο αυτό: ακούω εκατό και γράφω 1 και μετά τον αριθμό που ακολουθεί.
εκατόν δώδεκα :γράφω ένα  και το δώδεκα δίπλα
                                        112
Αυτό φάνηκε να τα βοηθά πολύ.
Στο βιβλίο δυστυχώς πολλά πράγματα θεωρούνται ευνόητα , ενώ δεν είναι. Ας μην ξεχνάμε πως ο καθένας μας αντιλαμβάνεται τους αριθμούς με ένα δικό του τρόπο. Ακόμα κι αν το κόλπο ή η λύση που θα δώσουμε δεν είναι διδακτικά σωστή , αν βοηθάει το παιδί δε βρίσκω το λόγο να μην το κάνουμε. Αλλωστε δε νομίζω να μένουμε σε αυτά. Θα δώσουμε και τις σωστές οδηγίες εν καιρώ , αλλά με τα κολπάκια όλα τα παιδιά αισθάνονται πως έχουν μπει στο νόημα κι έτσι δε φοβούνται τη συνέχεια.

Φύλλο εργασίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!