Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Παραμυθιαστηκαμε! 2 Απριλίου, Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου

2 Απριλίου σήμερα και το παιδικό βιβλίο γιορτάζει. Μια από τις πιο αγαπημένες μου παγκόσμιες μέρες που δεν αφήνω ποτέ να περάσει έτσι!
Ξεκινήσαμε βλέποντας τη φετινή αφίσα για τη σημερινή μέρα. Στα παιδιά άρεσε πολύ και ο καθένας τους βρήκε και κάτι διαφορετικό να πει. Το τερατάκι με την κορώνα, ο εξωγήινος με τα κάστρα, το χωριό, την πολη και πολλά πολλά άλλα.
Θυμηθήκαμε το μεγάλο παραμυθά στου οποίου τη γενέθλια μέρα γιορτάζουμε το παιδικό βιβλιο, το Χανς Κρίστιαν Αντερσεν.
Μπήκαμε έτσι στην παρουσίαση και γνωρίσαμε κάποια πράγματα για το μεγάλο αυτό παραμυθά , αλλά και άλλους μεγάλους παραμυθάδες της ιστορίας: τον Αίσωπο, το Σαρλ Περώ, τους αδερφούς Γκριμ, τον Κάρολο Ντίκενς και το δικό μας Ευγένιο Τριβιζά (που είναι μεν σύγχρονος αλλά και εξαιρετικά ιδιοφυής στις ιστορίες του -και προσωπικός μου αγαπημένος).
Είδαμε τα πολύ γνωστά μας παραμυθια και τους δημιουργούς τους και προσπαθήσαμε στη συνέχεια να τα αντιστοιχίσουμε.
Η άσκηση βέβαια είχε παιγνιώδη χαρακτήρα και σε καμιά περίπτωση δεν περίμενα να τα βρουν. Στόχος μου ήταν να μάθουμε από 2-3 παραμύθια το δημιουργό (άλλωστε για κάποια από αυτά ακόμα και σήμερα υπάρχουν διαμάχες για την προέλευσή τους).
Συνεχίσαμε πάλι στην παρουσίαση προσπαθώντας να βρούμε λέξεις που έλειπαν από διάσημες φράσεις κλασικών παραμυθιών.
Μετά προσπαθήσαμε να καταλάβουμε από κάποιο μικρό απόσπασμα το παραμύθι που ανήκε καθε κομμάτι.
Επειτα ακούσαμε το "Μάγειρα" του Μ.Φραγκούλη και ευχαριστώ πολύ τη μαμά Ελένη που το έφερε στην προσοχή μου καθώς έδεσε τέλεια με τα υπόλοιπα που είχα κατα νου.
Ακούγοντας το προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε όσα περισσότερα παραμύθια μπορούσαμε μέσα από τους στίχους του.
Κι αφού ακούσαμε για το μαγείρεμα των παραμυθιών ήταν σειρά μας να γίνουμε μάγειρες και να ανακατέψουμε τα παραμύθια!
Ζήτησα από τα παιδιά να διαλέξουν 2-3 αγαπημένους τους ήρωες παραμυθιών και να γράψουν ένα δικό τους παραμύθι με αυτούς. Εξήγησα επίσης πως μπορούσαν και να "κλέψουν" την πλοκή από άλλα παραμύθια αν ήθελαν.
Στρωθήκαμε λοιπόν και ξεκινήσαμε.
Επειτα φτιάξαμε το μεγαλο μας παραμύθι. Πήραμε ένα μεγάλο χαρτόνι το διπλώσαμε στα δυο να γίνει σαν βιβλίο. Γραψαμε την ιστορία μέσα σε αυτό
και φτιάξαμε όμορφα εξώφυλλα με τους τίτλους που δώσαμε.
Στο τέλος ντυθήκαμε τα παραμύθια που γράψαμε!
Για να μην αφήσουμε και τα μαθηματικά παραπονεμένα παίξαμε με τα παραμύθια και την προπαίδεια :
Αν στη βιβλιοθήκη έχω 8 φορές το παραμύθι  "Η κατσίκα και τα 7 κατσικάκια", πόσα κατσικάκια υπάρχουν στα βιβλία μου;
Αν στη βιβλιοθήκη έχω 6 φορές το παραμύθι "τα 3 γουρουνάκια", πόσα γουρουνάκια υπάρχουν;
Και συνεχίσαμε με πολλά παραδείγματα ακόμη.
Στη Μελέτη εντοπίσαμε όλα τα παραμύθια και τους μύθους που έχουν φυτά μέσα στην ιστορία τους. Και ήταν πολλά!!!
Παρουσίαση

παγκόσμια μερα παιδικου βιβλιου from Ioanna Chats

Τίτλοι και εικόνες για την παρουσίαση

13 σχόλια:

  1. ΦΟΒΕΡΗ , ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ !!!!!!!ΤΟ ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αεικίνητη δραστήρια και δημιουργική μου Ιωάννα !!!
    τυχερά τα παιδάκια που έχουν τέτοια δασκάλα !!!
    μπράβο κορίτσι, αξιόλογη και ουσιαστική δουλειά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κορίτσια τα λόγια σας είναι πολύ μεγαλη επιβραβευση!!! Σας εκτιμώ ιδιαίτερα και τις δυο για το υπεροχο εργο σας! Σας ευχαριστω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο Ιωαννα μου!!!!!Καταπληκτικη δουλειά!!!!!Πολλα ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ!!!!Πολυ θα θελα να ήσουν δασκάλα του γιου μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιωάννα μου!!!Είσαι παράδειγμα για όλες τις δασκάλες και δασκάλους!!!Μπράβο σου κοπέλα μου!!!!Ο τρόπος σου είναι καταπληκτικός.Πόσο θα ήθελα να είχαν τα παιδιά μου μια δασκάλα σαν και σένα!!!!Συνέχισε έτσι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη ιδέα και συναρπαστική υλοποίηση. Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλή η δουλειά σου. Μπράβο σου! Είσαι από τους λίγους δασκάλους που ξέρω που συνεχίζουν το πνεύμα της εκπαίδευσης, όπως αυτό αρχινά από το νηπιαγωγείο: μαθαίνω μέσω παιχνιδιών και εποπτικών μέσων, με πολλή προσπάθεια και όρεξη εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Μπράβο σου και πάλι! Το παιχνίδι με τους τίτλους βιβλίων που μαντεύουν τα παιδιά το παίξαμε και μεις στο νηπιαγωγείο, με το δικό μας τρόπο φυσικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ! Με τιμουν ιδιαίτερα τα λόγια σου! Το παιχνίδι στην εκπαίδευση είναι από τα πιο ισχυρά εργαλεία! Βιαζόμαστε τόσο να ποτίσουμε τα παιδιά γνώσεις που ξεχνάμε πολλές φορές το πιο ουσιώδες κομμάτι : την παιδικότητα. Αν προσαρμόζουμε τη διδακτική μας όπως οι νηπιαγωγοί μέσα από αυτό που είναι πιο κοντα στην ψυχοσύνθεσή τους θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Και τι πιο κοντα στο παιδί από το παιχνίδι??? Αλλωστε νομίζω πως κι εμείς οι εκπαιδευτικοί έτσι το διασκεδάζουμε περισσότερο!

      Διαγραφή
  8. εξαιρετική δουλειά!!!δεν έχω λόγια, συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!