Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Χρήσιμες οδηγίες (2)

Συνεχίσαμε στην 21η ενότητα σήμερα μελετώντας ακόμη ένα κείμενο οδηγιών.
Διακρίναμε τα μέρη του για άλλη μια φορά, ενώσαμε τις οδηγίες με τις αντίστοιχες εικόνες και βρήκαμε όλα τα ρήματα που μας έδιναν οδηγίες (τα ξεχωρίσαμε μάλιστα από τα ρήματα που δε μας έδιναν οδηγίες - δυο φορές το ρήμα θελετε).

Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις στο Τ.Ε. γράφοντας οδηγίες για το πώς μπορούμε να φυτέψουμε έναν κάκτο. Η δραστηριότητα μου φάνηκε αρχικά λίγο δύσκολη , αλλά τα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα!
Επειτα βάλαμε στη σωστή σειρά τις οδηγίες της 2ης άσκησης.
Στην 3η άσκηση ζοριστήκαμε λίγο να αντιληφθούμε τη διαφορά ανάμεσα στις 2 προτάσεις. Αυτό συνέβη καθώς τα παιδιά δεν μπορούσαν να αντιληφθούν αμέσως το ρήμα ψήνετε ως προστακτική πληθυντικού , αλλά το θεωρούσαν ως οριστική ενεστώτα παθητικής φωνής. Εδωσα λοιπόν ένα δικό μου παράδειγμα.
Ξύσε το μολύβι, Βάια.
Η Βάια έξυσε το μολύβι.
Τα παιδιά αμέσως αντιλήφθηκαν πως το ένα ήταν οδηγία ενώ το άλλο αναφερόταν σε κάτι που έγινε.
Ετσι συνεχισαμε και με τα άλλα ζευγάρια χωρις άλλα προβλήματα.

Στην 4η άσκηση δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να βρούμε το σωστό ρήμα για να ολοκληρωθούν οι οδηγίες.

Τελειώνοντας με αυτές τις ασκήσεις μεταφερθήκαμε στους κανόνες διαχωρισμού και ορθογραφίας των ουδέτερων ουσιαστικών και των ρημάτων.
Αφού επαναλάβαμε τους κανόνες που γνωρίζουμε , μπήκαμε στις ασκήσεις του 17ου κεφαλαίου (σελ. 35-36, ασκ. 4,5,6) για να τους εφαρμόσουμε.

Παρουσίαση


Φύλλο εργασίας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!