Συνεχίσαμε χθες και σήμερα στη 16η ενότητα με την εξερεύνηση των συναισθημάτων μας και όχι μόνο.
Πρώτα δουλέψαμε το κείμενο "Ενα δέντρο ταξιδεύει". Το διαβάσαμε , μια εγώ και μια τα παιδιά μόνα τους, βρήκαμε τους ήρωες , το πρόβλημα και προσπαθήσαμε να δώσουμε με τη φαντασία μας τη συνέχεια της πλοκής και το τέλος.
Δεν το κάναμε γραπτά , αλλά προφορικά , από τη μια γιατί τελευταία με όλα τα γράμματα που γράψαμε τα παιδάκια μου έχουν κουραστεί και από την άλλη θεωρώ πολύ καλή άσκηση να φτιάχνουμε την ιστορία όλοι μαζί δίνοντας ο καθένας από μια ιδέα. Βοηθάει πολύ ιδίως τα παιδιά που "παγώνουν" στην ιδέα να σκεφτούν γεγονότα πλοκής (παιδιά με όχι τόσο ψηλή αυτοεκτίμηση και ντροπαλά). Ετσι το ένα φέρνει το άλλο και μπαίνουν πιο χαλαρά στη διαδικασία συνέχισης της ιστορίας σιγοντάροντας με μια ιδέα.
Δεν το κάναμε γραπτά , αλλά προφορικά , από τη μια γιατί τελευταία με όλα τα γράμματα που γράψαμε τα παιδάκια μου έχουν κουραστεί και από την άλλη θεωρώ πολύ καλή άσκηση να φτιάχνουμε την ιστορία όλοι μαζί δίνοντας ο καθένας από μια ιδέα. Βοηθάει πολύ ιδίως τα παιδιά που "παγώνουν" στην ιδέα να σκεφτούν γεγονότα πλοκής (παιδιά με όχι τόσο ψηλή αυτοεκτίμηση και ντροπαλά). Ετσι το ένα φέρνει το άλλο και μπαίνουν πιο χαλαρά στη διαδικασία συνέχισης της ιστορίας σιγοντάροντας με μια ιδέα.
Προχωρήσαμε στο δεύτερο κείμενο "Μαζί είναι καλύτερα" που , αν και η περίοδος της Καθαράς Δευτέρας έχει περάσει εδώ και πολύ καιρό, προάγει πολύ την ιδέα της φιλίας και της συνεργατικότητας και πάντα είναι καλό να ασχολούμαστε με τετοια θέματα. Δουλέψαμε και πάλι με τον ίδιο τρόπο το κείμενο εντοπίζοντας κι εδώ τα διάφορα συναισθήματα των ηρώων.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις στο Τ.Ε. στις οποίες γνωρίσαμε από κοντά διάφορες λέξεις συνασθημάτων, ουσιαστικά, επίθετα , ρήματα και τα αναγνωρίσαμε μέσα σε προσωπικές μας εμπειρίες.
Σήμερα θυμηθήκαμε τις συγκρίσεις που κάναμε στην ενότητα "Που λες είδα" .Μαζί με την άσκηση της παρουσίασης (διαφάνειες 8-10) και τους πίνακες που είχαμε κάνει τότε και που τους έχουμε ακόμα κρεμασμένους στην τάξη μας μπορέσαμε πολύ γρήγορα να κάνουμε και τις δικές μας συγκρίσεις και να λύσουμε εύκολα την άσκηση 6 στο Τ.Ε.
Μετά από αυτό κάναμε συγκρίσεις βάζοντας τα παιδιά της τάξης μας αυτή τη φορά στο επίκεντρο. Εβαλα τα ονόματα όλων των παιδιών σε 2 καλαθάκια (2Χ19).Σε κάθε παιδί έδινα ένα επίθετο και αυτό διάλεγε από ένα όνομα από κάθε καλαθάκι.
Στη συνέχεια έπρεπε με βάση το επίθετο που του δόθηκε να συγκρίνει τους δυο συμμαθητές/ τριες του. Για ευνόητους λόγους δεν έδωσα επίθετα όπως όμορφος, χοντρός, έξυπνος. Χρησιμοποίησα επίθετα όπως προσεκτικός, ευγενικός, ψηλός, κοντός , δίκαιος κ.α.
Οι ασκήσεις που κάναμε και τότε , αλλά και σήμερα άρεσαν πάρα πολύ στα παιδιά και θεωρώ πως στις συγκρίσεις τα πήγαμε περίφημα!
Τέλος , είδαμε το ρήμα νιώθω και βρήκαμε κι άλλα ρήματα που κλίνονται όπως αυτό. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα εδώ μιας και δουλεύουμε συνέχεια την κλίση των ρημάτων.
Την Πέμπτη βέβαια είχαμε και μια έκπληξη! Μας ήρθαν τα πρώτα γράμματα από τα παιδιά της Β' τάξης του Δ.Σ. Λιθακιάς της Ζακύνθου. Χωρίς να μπορούμε να περιμένουμε ανοίξαμε τα γράμματά μας και τα διαβάσαμε! Ετοιμάσαμε κι εμείς τις απαντήσεις μας και θα τις στείλουμε την επόμενη εβδομάδα! Σας ευχαριστούμε πολύ φίλοι μας και κ. Ρούλα!
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Εδώ από Drive.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!