Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Μαραθώνιος μαθηματικών 2, κεφ. 40-43 και 46-47

Γεωμετρικά σχήματα

Στο κεφ. 40 δουλέψαμε με τα σχήματα και τα στερεά.
Δουλέψαμε τα σχήματα φτιάχνοντάς τα με πλαστελίνη και ξυλάκια για σουβλάκι (που έκοψα τις μυτες).







Ξεχωρίσαμε τα σχήματα από τα στερεά λέγοντας πως τα στερεά μπορούμε να τα πιάσουμε , αλλά τα σχήματα όχι.

Εντοπίσαμε επίσης διάφορα αντικείμενα της τάξης μας και ονομάσαμε το στερεό που μας θύμιζε.

Ο χρόνος

Το κεφ. 41 το δουλέψαμε μέσα από το βιβλίο και το Τ.Ε.

Προσθέσεις με υπέρβαση της δεκάδας

Την πρόσθεση με υπέρβαση της δεκάδας δεν την δουλέψαμε όπως ακριβώς είναι στο βιβλίο. Ενώ έδειξα το πάτημα στη δεκάδα , θεωρώ ότι πιο πολύ μπερδεύει παρά βοηθά τα παιδιά. Ετσι στο κεφ. 42 , όπως και σε όλα όσα ακολούθησαν , δουλέψαμε τις πράξεις νοερά βάζοντας τα πολλά στο κεφαλάκι και τα λίγα στο χεράκι.

Το αρχείο εδώ.


Στο επαναληπτικό (κεφ.43)
 δουλέψαμε ακόμη μια φορά τα ζευγαράκια του 10 κάνοντας την παρακάτω δραστηριότητα με το ουράνιο τόξο που την βρήκα εδώ.




Το κεφ. 45 δεν το έκανα. Θα το κάνω στο τέλος αν υπάρχει χρόνος.

Προσθέσεις και αφαιρεσεις διψήφιων και μονοψήφιων αριθμών.
Ξεκινήσαμε  το κεφ. 46 με το παιχνίδι με το φιδάκι ,που μας μπέρδεψε λίγο, αλλά με λίγη εξάσκηση τα καταφέρναμε όλο και καλύτερα.

Δουλέψαμε φτιάχνοντας προβλήματα της Προσθετόλ και της Αφαιρίξ.


Επίσης κάναμε πολλές προσθέσεις και αφαιρέσεις επισημαίνοντας πότε μετράμε μπροστά και πότε πίσω.


Η πρόσθεση και η αφαίρεση ως αντίστροφες πράξεις.

Ξεκινήσαμε και πάλι το κεφ.47 με ένα παιχνίδι. Η ιδέα μου ήρθε συνδυάζοντας διάφορα ωραία από το pinterest.
Χρησιμοποίησα αυγοθήκες που τις έκοψα έτσι ώστε να υπάρχουν 10 θέσεις και σε κάθε θέση έγραψα έναν αριθμό από το 10 ως το 20.
Εφτιαξα από μια καρτέλα για κάθε παιδί και έκανα κάθε καρτέλα διαφορετική (για να μην ξεκουραζόμαστε κάποιοι αντιγράφοντας τη δουλειά του διπλανού μας).Μετά έγραψα αθροίσματα και διαφορές από το 10 ως το 20 πάνω σε φασόλια γίγαντες και τα χώρισα σε 4 ομάδες (όσες έχω στην τάξη). Κάθε παιδί έπρεπε να διαλέξει τα σωστά φασόλια και να γεμίσει την καρτέλα του.



Αλλες εκδοχές:
  • όταν έχει ήδη γεμίσει την καρτέλα, αλλάζουμε τη θέση σε 2 φασόλια και το παιδί πρέπει να εντοπίσει τα λάθη
  • ζητάμε να βρει περισσότερα φασόλια για κάθε αποτέλεσμα
  • χρησιμοποιούμε μόνο τα φασόλια: κάθε παιδί διαλέγει ένα φασόλι και πρέπει να φτιάξει ένα πρόβλημα για την πράξη που βλέπει


  • κάνουμε το ίδιο και για παιδιά που δουλεύουν με δικό τους ρυθμό
π.χ. έφτιαξα το ίδιο με τα κεφαλαία και μικρά γράμματα  για ένα μαθητή μου που προχωρά με δικό  του ρυθμό στη Γλώσσα. Το παιδί πρέπει να βρει το φασόλι με το σωστό κεφαλαίο και να το βάλει στη θέση που είναι γραμμένο το πεζό γράμμα.


Δε δουλέψαμε το πάτημα στη 5άδα (για τον ίδιο λόγο που δεν το κάναμε και με την 10άδα). Ωστόσο δουλέψαμε πάρα πολλά αθροίσματα και διαφορές και αποκτάμε αρκετή ευελιξία στις πράξεις μας.




7 Απριλίου 2016
Συμπληρώνω την ανάρτηση με μια δραστηριότητα που έφτιαξα για την ταξη κάνοντας επανάληψη στην υπερβαση της δεκάδας με πρόσθεση και την αφαίρεση μονοψήφιου από διψήφιο. 

Η δραστηριότητα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο τα παιδιά κάνουν τις πράξεις στα αυγουλάκια και κολλούν κάθε αυγό στο αντίστοιχο καλάθι. 



Στη δεύτερη τα παιδιά επιλέγουν τα ίδια τον αριθμό του καλαθιού τους (από το 7 ως το 12) και συμπληρώνουν στα αυγά προσθέσεις και αφαιρέσεις για να δημιουργήσουν αυτόν τον αριθμό (άσκηση στο πνεύμα του αριθμού -στόχου, με πασχαλινή διάθεση!).


Το έγγραφο εδώ 


1 σχόλιο:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!