Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014

Γνωρίζω τους αριθμούς από το 10 ως το 20, κεφ. 17

Ολόκληρη την εβδομάδα την αφιέρωσα στο κεφάλαιο 17. Στο βιβλίο (και το Τ.Ε.) εκτός από τους αριθμούς , έχει και τις αριθμολέξεις από το 6 ως το 10 και τη μέτρηση ως το 30. Ενας ωραίος αχταρμάς!!!

Δεν ξέρω τι συμβαίνει με άλλες ταξεις πάντως τα δικά μου δε γνώριζαν τους αριθμούς ως το 20. Ξέρουμε να μετράμε , αλλά οι αριθμοί αυτοί καθεαυτοί δεν ήταν γνωστοί στα παιδιά. Ετσι χώρισα τους αριθμούς σε ομάδες για να τους δουλέψουμε λίγο περισσότερο.

Πρώτα ασχοληθήκαμε με τη μέτρηση ως το 30 προφορικά. Μετρήσαμε :
  • σαν πιγκουίνοι (γρήγορα με μικρά βηματάκια)
  • σαν χιονάνθρωποι (αργά με μεγάλα βήματα)
  • με γυμναστική (κεφάλι, ώμοι, μέση , γόνατα, αστράγαλοι)
  • με παλαμάκια (μπρος , πίσω και πάνω από το κεφάλι)
και μετρήσαμε με "καρατιές" 2-2 ως το 20.

Συνεχίσαμε με το βιβλίο όπου απαντήσαμε στις ερωτήσεις που έχει η 1η δραστηριότητα.

Στην αριθμογραμμή αφού μετρήσαμε δείχνοντας κάθε αριθμό , βάψαμε σύμφωνα με την παρουσίαση (αυτό το κάνω για να βλέπουν τα παιδιά την επανάληψη της συνέχειας των αριθμών).


Συνεχίσαμε με τις αριθμολέξεις, που δεν επέμεινα να τις μάθουμε απ'έξω μιας και σε λίγο καιρό θα γνωρίζουμε τα γράμματα και θα το κάνουμε φυσικά.  Δουλέψαμε στο βιβλίο και στις διαφάνειες 6 ως 13.

Συνεχίσαμε μετρώντας τα πλήθη διαφόρων πραγμάτων και βρίσκοντας τον αντίστοιχο αριθμό (ασκήσεις βιβλίου , Τ.Ε. και διαφάνειες 14 ως 22).
 

 

Τέλος ,  φτιάξαμε τις ταυτότητες του 11 και του 12. Πώς το κάναμε αυτό:
Χωρίσαμε τα πινακάκια μας σε 4 κομμάτια με ένα σταυρό. Σε κάθε κομμάτι εκφράσαμε το 11 και μετά το 12 με διαφορετικούς τρόπους:
  • με γραμμές
  • με εικόνες
  • με λέξη
  • με αριθμό (και με ζάρι για αυτούς τους 2 αριθμούς)





Τις επόμενες μέρες δουλέψαμε με παρόμοιες ασκήσεις τους αριθμούς 13,14,15 και 16,17,18 και 19,20 σε διαφορετικές μέρες. Κάθε φορά μέσα από τις δραστηριότητες  της παρουσίασης και τα φύλλα εργασίας προσπαθούσαμε να γνωρίσουμε όλο και καλύτερα τους αριθμούς από το 10 ως το 20.

Διάταξη αριθμών από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα



Βρίσκω ποιος αριθμός λείπει


Δεν μπόρεσα να αντισταθώ άλλο και έκανα την παρουσίαση και τα φύλλα εργασίας σε ήπιο χριστουγεννιάτικο κλίμα.
 

 
Φυσικά και έκανα μικρές παρατυπίες  (10λεπτο με τέταρτο από την επόμενη ώρα) στην ώρα των μαθηματικών , αλλά με όλες αυτές τις χαμένες ώρες των τελευταίων ημερών δε γινόταν διαφορετικά και δεν ήθελα να το τραβήξω και την επόμενη εβδομάδα.
 
Παρουσίαση
 



5 σχόλια:

  1. Αγαπημένη μου Ιωάννα
    (έτσι σε νιώθω, γιατί σε παρακολουθώ από πέρσι και επισκέπτομαι το blog σου καθημερινά)
    ήθελα να σου πω κάποια στιγμή (η αλήθεια είναι ότι άργησα λιγάκι) πόσο τυχερή αισθάνομαι που έπεσα τυχαία πάνω σου "διαδυκτιακά"! Εδώ και πολύ καιρό είχα μια μεγάλη επιθυμία. Να φτιάξω ένα blog, όπου θα ανέβαζα καθημερινά τη δουλειά που έκανα στο σχολείο και θα μπορούσα έτσι να επικοινωνώ άμεσα με τους γονείς καθημερινά και να τους δίνω μια ιδέα για τον τρόπο που "λέμε" τα πράγματα στην τάξη, ώστε να τα επαναλαμβάνουν και στο σπίτι. Και εμφανίστηκες εσύ, που έκανες ακριβώς αυτό που ήθελα να κάνω κι εγώ! Από τότε, μιας και είχαμε και την ίδια τάξη πέρσι και φέτος!!!!!!, αποτελείς πηγή έμπνευσης για μένα και από φέτος το Σεπτέμβρη με "οδήγησες" στο να φτιάξω, μαζί με την αγαπημένη μου συνάδελφο του άλλου τμήματος, το blog που ονειρευόμουν!
    Αυτά!
    Και ένα Μ Ε Γ Α Λ Ο Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Στέλλα, σε ευχαριστω πολύ για τα υπέροχα λόγια σου! Ποιο είναι το blog σας? Θα ήθελα πολύ να το επισκεφτω!

      Διαγραφή
    2. Το blog μας λέγεται "Κάθε μέρα... πρώτη" και μπορείς να μας επισκεφτείς εδώ:
      http://kathemeraproti.blogspot.gr/.
      Πέρνα όποτε θέλεις να σε κεράσουμε καφεδάκι... χαχαχα

      Διαγραφή
  2. Δεν έχω λόγια!!!Καταπληκτική δουλειά!!!Ευχαριστώ πολύ για όλα τα ωραία πράγματα που ανεβάζεις!Έκανα πολλά από αυτά στην τάξη και τα παιδάκια μου ενθουσιάστηκαν!Είσαι απίστευτη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!