Πριν λίγες μέρες παρακολούθησα ένα σεμινάριο του συμβουλου μας στο οποίο δόθηκε αρκετή έμφαση στην προσθετική ανάλυση. Σε γενικές γραμμές ειπώθηκε ότι πρέπει να αφιερώσουμε αρκετό χρόνο ώστε τα παιδιά να κατακτήσουν την προσθετική ανάλυση των αριθμών (τωρα ως το 5 και μετα ως το 10) με διάφορες δραστηριότητες και όχι απλά βασιζόμενοι στο βιβλίο.
Με αυτά στο νου έκανα τις παρακάτω δραστηριότητες στην τάξη.
Εκτύπωσα , έκοψα και πλαστικοποίησα το υλικό από το έγγραφο " Προσθετική ανάλυση των αριθμών ως το 5 - εποπτικό υλικό, κεφ.13".
Τα παιδιά δούλεψαν στις ομάδες τους.
Για το 5.
Κάθε ομάδα πήρε από 2 γυάλες και 5 ψαράκια. Στόχος ήταν να καταγράψουμε στο ατομικό μας φύλλο καταγραφής όλα τα ζευγάρια που θα έκαναν 5. Βάλαμε λοιπόν τα ψαράκια με διαφορετικούς τρόπους μέσα στις 2 γυάλες φτιάχνοντας όλα τα ζευγαράκια του 5.
Για το 4.
Κάθε ομάδα πήρε από 2 κασετίνες και 4 μολύβια. Στόχος ήταν να καταγράψουμε στο ατομικό μας φύλλο καταγραφής όλα τα ζευγάρια που θα έκαναν 4. Βάλαμε λοιπόν τα μολύβια με διαφορετικούς τρόπους μέσα στις 2 κασετίνες φτιάχνοντας όλα τα ζευγαράκια του 4.
Και στις δυο δραστηριότητες έδωσα έμφαση στη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας. Στόχος μου με αυτη τη δραστηριότητα ήταν να κατανοήσουν τον τρόπο εργασίας και όχι τόσο να μάθουν απ'έξω τα ζευγαράκια. Αυτό θα γίνει με τον καιρό.
Συνεχίσαμε δουλεύοντας με το φύλλο εργασίας και τις δραστηριότητες του βιβλιου (1,2 Β.Μ. και 1 Τ.Ε.) που κινήθηκαν στο ίδιο μοτίβο.
Στη 2η άσκηση του βιβλίου δουλέψαμε και την πρόσθεση ως το 5 με τα δάχτυλα του χεριού μας. Κάναμε πολλά παραδείγματα , αλλά κι εδώ επέμεινα περισσότερο στον τρόπο (μηχανισμό) και λιγότερο στο αποτέλεσμα και την ταχύτητα με την οποία δίνεται.
Τις υπόλοιπες δραστηριότητες τις κάναμε μέσα από την παρουσίαση. Εκεί η μάγισσα Προσθετόλ (που είχαμε και πέρσι κ πρόπερσι) έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της (θα μας συστηθεί επίσημα στο κεφ.14).
Βοηθήσαμε έτσι την Προσθετόλ να διαλέξει νυχτερίδες βοηθούς για να βάψει το κάστρο της και να υπολογίσει το μισθό που θα τις έδινε!
Την άσκηση 4 του βιβλίου τη δουλέψαμε μια ολόκληρη μέρα. Χρησιμοποίησα σύρμα πίπας και καλαμάκια γρανίτας σε διάφορα χρώματα (κομμένα σε μικρά κομμάτια).
Φτιάξαμε τα βραχιόλια της άσκησης 4 καταγράφοντας στο βιβλίο τα αθροίσματα και μετά φτιάξαμε δικούς μας συνδυασμούς με 2 , 3 και 4 προσθετέους φτιάχνοντας τους αριθμούς 3, 4 και 5. Τα αθροίσματά μας τα καταγράψαμε στο τετράδιό μας κάνοντας εξάσκηση και στη λέξη και που μάθαμε πριν μερικές μέρες , αφού το σύμβολο + θα το μάθουμε στο επόμενο κεφάλαιο.
Φυσικά στο τέλος φτιάξαμε κι ένα βραχιόλι για το χέρι μας που το πήραμε στο σπίτι!
Με αυτά στο νου έκανα τις παρακάτω δραστηριότητες στην τάξη.
Εκτύπωσα , έκοψα και πλαστικοποίησα το υλικό από το έγγραφο " Προσθετική ανάλυση των αριθμών ως το 5 - εποπτικό υλικό, κεφ.13".
Τα παιδιά δούλεψαν στις ομάδες τους.
Για το 5.
Κάθε ομάδα πήρε από 2 γυάλες και 5 ψαράκια. Στόχος ήταν να καταγράψουμε στο ατομικό μας φύλλο καταγραφής όλα τα ζευγάρια που θα έκαναν 5. Βάλαμε λοιπόν τα ψαράκια με διαφορετικούς τρόπους μέσα στις 2 γυάλες φτιάχνοντας όλα τα ζευγαράκια του 5.
Για το 4.
Κάθε ομάδα πήρε από 2 κασετίνες και 4 μολύβια. Στόχος ήταν να καταγράψουμε στο ατομικό μας φύλλο καταγραφής όλα τα ζευγάρια που θα έκαναν 4. Βάλαμε λοιπόν τα μολύβια με διαφορετικούς τρόπους μέσα στις 2 κασετίνες φτιάχνοντας όλα τα ζευγαράκια του 4.
Και στις δυο δραστηριότητες έδωσα έμφαση στη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας. Στόχος μου με αυτη τη δραστηριότητα ήταν να κατανοήσουν τον τρόπο εργασίας και όχι τόσο να μάθουν απ'έξω τα ζευγαράκια. Αυτό θα γίνει με τον καιρό.
Συνεχίσαμε δουλεύοντας με το φύλλο εργασίας και τις δραστηριότητες του βιβλιου (1,2 Β.Μ. και 1 Τ.Ε.) που κινήθηκαν στο ίδιο μοτίβο.
Στη 2η άσκηση του βιβλίου δουλέψαμε και την πρόσθεση ως το 5 με τα δάχτυλα του χεριού μας. Κάναμε πολλά παραδείγματα , αλλά κι εδώ επέμεινα περισσότερο στον τρόπο (μηχανισμό) και λιγότερο στο αποτέλεσμα και την ταχύτητα με την οποία δίνεται.
Τις υπόλοιπες δραστηριότητες τις κάναμε μέσα από την παρουσίαση. Εκεί η μάγισσα Προσθετόλ (που είχαμε και πέρσι κ πρόπερσι) έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της (θα μας συστηθεί επίσημα στο κεφ.14).
Βοηθήσαμε έτσι την Προσθετόλ να διαλέξει νυχτερίδες βοηθούς για να βάψει το κάστρο της και να υπολογίσει το μισθό που θα τις έδινε!
Για την άσκηση 3 του Τ.Ε. βγάλαμε χάντρες (από αυτές που φτιάχνουν τα παιδιά βραχιολάκια) και φτιάξαμε με αυτά τις παρεούλες του 5.
Την άσκηση 4 του βιβλίου τη δουλέψαμε μια ολόκληρη μέρα. Χρησιμοποίησα σύρμα πίπας και καλαμάκια γρανίτας σε διάφορα χρώματα (κομμένα σε μικρά κομμάτια).
Φτιάξαμε τα βραχιόλια της άσκησης 4 καταγράφοντας στο βιβλίο τα αθροίσματα και μετά φτιάξαμε δικούς μας συνδυασμούς με 2 , 3 και 4 προσθετέους φτιάχνοντας τους αριθμούς 3, 4 και 5. Τα αθροίσματά μας τα καταγράψαμε στο τετράδιό μας κάνοντας εξάσκηση και στη λέξη και που μάθαμε πριν μερικές μέρες , αφού το σύμβολο + θα το μάθουμε στο επόμενο κεφάλαιο.
Φυσικά στο τέλος φτιάξαμε κι ένα βραχιόλι για το χέρι μας που το πήραμε στο σπίτι!
Υπέροχο υλικό, τρομερές δραστηριότητες!!!!Συγχαρητήρια για τις έξυπνες ιδέες!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω πολύ Ελένη μου!
ΔιαγραφήΤι αστείρευτη πηγή ιδεών είσαι Ιωάννα μου!!!! Σε παρακολουθώ καθημερινά και σε θαυμάζω!!! Βάζεις σε πολλούς τα γυαλιά, πρώτη και καλύτερη σ' εμένα.... ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ (δεν θα κουραστώ να το γράφω). Φιλιά-Νίκη
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικη μου!!!!! Σε ευχαριστω κοριτσάρα μου για τα καλά σου λόγια!
Διαγραφήολα οκ. Τα παιδια εποπτικα κατανοουν τα ζευγαρακια. Καποια στιγμη στεκει να τα ζητησουμε απεξω; (παρομοια με την προπαιδεια στις αλλες ταξεις;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθένας δουλεύει με τον τρόπο του Νινα μου. Εγω δεν τα ζητάω ποτε απ'έξω , αλλά κάνουμε τόσες πολλές δραστηριότητες και επαναλήψεις που τα περισσότερα τα μαθαίνουν.
Διαγραφήεκπληκτικά!!!!!!!ευχαριστούμε πολύ,Ιωάννα!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ πολύ!!!
ΔιαγραφήΤέλεια δουλειά!
ΑπάντησηΔιαγραφή😍
Διαγραφή