Τελειώσαμε σήμερα με την ενότητα 19 κάνοντας και τα τελευταία.
Την Παρασκευή δουλέψαμε το ποίημα της Θ.Χορτιάτη "Το φεγγαράκι χαρταετός".
Το διαβάσαμε αρχικά μερικές φορές και μετά συζητήσαμε αρκετή ώρα γύρω από όσα λένε οι στίχοι του. Στην αρχή νομίζαμε πως είναι ένας χαρταετός που πετά ψηλά ,
μετά καταλήξαμε πως παρομοιάζει η ποιήτρια το φεγγάρι με έναν χαρταετό του σύμπαντος. (ποτέ δε λέω αν οι ερμηνείες των παιδιών είναι σωστές ή όχι γιατί νομίζω πως ό,τι και να πουν είναι σωστό από τη στιγμή που έτσι το ένιωσαν).
μετά καταλήξαμε πως παρομοιάζει η ποιήτρια το φεγγάρι με έναν χαρταετό του σύμπαντος. (ποτέ δε λέω αν οι ερμηνείες των παιδιών είναι σωστές ή όχι γιατί νομίζω πως ό,τι και να πουν είναι σωστό από τη στιγμή που έτσι το ένιωσαν).
Συνεχίσαμε βρίσκοντας τις στροφές του ποιήματος και τους στίχους που έχει κάθε στροφή. Με πολλαπλασιασμό βρήκαμε όλους τους στίχους του ποίηματος. Το συγκεκριμένο είχε μόνο 8 , αλλά τα παιδιά γνωρίζουν πλεόν πως θα το ζητήσω κάθε φορά και το κάνουν πριν καν το ζητήσω.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την ομοιοκαταληξία. Εντοπίσαμε τις λέξεις στο τέλος των στίχων που έχουν κοινό κομμάτι και βάψαμε αυτές τις λέξεις με το ίδιο χρώμα.
Μετά έδωσα ζευγάρια λέξεων (π.χ. ποντίκι -χαλίκι)στα παιδιά και τους ζήτησα να προσπαθήσουν να φτιάξουν ένα μικρό ποιηματάκι. Δεν τα πήγαν και άσχημα.
Επειτα , για να δουλέψουμε και λίγο τα ,μέρη του λόγου, εντοπίσαμε μέσα στο ποίημα τα ρήματα , τα ουσιαστικά και το μοναδικό επίθετο.
Συνεχίσαμε βλέποντας την κλίση των ρημάτων της β΄συζυγίας (δεν το αναφέρω βέβαια στα παιδιά αυτό!) μέσα από το βιβλίο. Στο βιβλίο έχει όλους τους τύπους. Απο τα παιδιά ζήτησα , όταν κλίνουμε στο τετράδιο, να χρησιμοποιούν όποιον τύπο θέλουν (αρκεί να είναι ο ίδιος σε όλα τα πρόσωπα).
Βρήκαμε κι άλλα ρήματα της β συζυγίας και τα κλίναμε προφορικά.
Σήμερα μπήκαμε στο απόσπασμα "Οι πεταλούδες βοηθούν". Το κείμενο είναι εξαιρετικά μικρό και το δουλέψαμε με πολλές ερωτήσεις για να καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη.
Προσπάθησα να τους βάλω σε σκέψη για το τι μπορεί να συνέβη με τα λουλούδια (που ήταν τόσο κουρασμένα και κοιμόταν κάτω από τη γη) και τον επιθεωρητή, αλλά με τόσο μικρό κείμενο ήταν δύσκολο να φανταστούν ολοκληρη πλοκή.
Το κείμενο φυσικά υπάρχει μέσα για να μας συστήσει τις μετοχές (όχι με τον πιο αριστοτεχνικό τρόπο θα έλεγα). Γνωρίσαμε έτσι αυτό το νέο μέρος του λόγου και το ξεχωρίσαμε από αυτά που ήδη ξέρουμε (ασκήσεις στις διαφάνειες 4-8).
Για την ορθογραφία των μετοχών τους είπα πως όλες γράφονταν με όμικρον , αλλά ο τόνος όποτε έπεφτε στο κεφάλι του όμικρον το έσπαγε στα δυο και το έκανε ωμέγα. Ετσι όσες μετοχές τονίζονται στο /ο/ γράφονται με ωμέγα , ενώ όλες οι άλλες με όμικρον.
Για την ορθογραφία των μετοχών τους είπα πως όλες γράφονταν με όμικρον , αλλά ο τόνος όποτε έπεφτε στο κεφάλι του όμικρον το έσπαγε στα δυο και το έκανε ωμέγα. Ετσι όσες μετοχές τονίζονται στο /ο/ γράφονται με ωμέγα , ενώ όλες οι άλλες με όμικρον.
Συμπληρώσαμε και τις ασκήσεις στο βιβλίο και στο Τ.Ε.
Στο τέλος άφησα τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον περίεργο κήπο που οι πεταλούδες πήραν τη θέση των λουλουδιών για να μην το αντιληφθεί ο επιθεωρητης των κήπων.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!