Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω το μισό και το διπλάσιο στους αριθμους0-100, κεφ.9 (2)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με το δεύτερο μέρος των ασκήσεων του βιβλίου και του Τ.Ε. και ξαναείδαμε τον τρόπο για να βρίσκουμε το μισό σε μεγάλους αριθμούς.
Η διαδικασία γνωστή στα παιδιά από το κεφάλαιο 7 κι έτσι το μάθημα σήμερα κύλησε πολύ ομαλά και με μεγάλη συμμετοχή όλων των παιδιών.
Τις ασκήσεις του βιβλίου και του τετραδίου δεν τις κάναμε μέσα εκεί αλλά στο μπλε τετράδιο των μαθηματικών. Στο βιβλίο και το Τ.Ε. δυστυχώς είναι λίγο χαοτική η διάταξη.

Ζωγραφίσαμε λοιπόν όλα τα προβλήματα και χωρίσαμε σχηματικά τους αριθμούς με τον τρόπο που δουλέψαμε στο κεφ.7.

Χωρίζω τον αριθμό στις δεκάδες και τις μονάδες του.
π.χ.    46
           ^
      40    6
Στη συνέχεια "σπάω" / "κόβω με το τσεκούρι" στη μέση τιυς αριθμούς.
       40              6
        ^               ^
    20 +20        3+ 3
Τέλος διαλέγω τα μισά από τη μια μεριά και τα άλλα μισά από την άλλη και προσθέτω.
 20+3 = 23
Σε όλες τις ασκήσεις επέμεινα στο να δίνεται μια απάντηση σε αυτό που ψάχναμε, ούτως ώστε να μην κάνουμε απλά και μηχανικά τη σχηματική αναπαράσταση , αλλά να θυμόμαστε και το λόγο για τον οποίο γινόταν όλο αυτό. Επίσης κάθε φορά ρωτούσα αν έχουμε διπλασιασμό και έπρεπε να πάρουμε 2 φορές το ίδιο ή αν έπρεπε να κόψουμε στη μέση για να βρούμε το μισό, καθώς δεν ήθελα να μπερδευτούμε με τα χθεσινά.

Φύλλο εργασίας



             


3 σχόλια:

  1. Εξαιρετική η δουλειά σου! Πραγματικά κοπιάζεις, αλλά το αποτέλεσμα σε δικαιώνει!!! Καλή συνέχεια!Τα φύλλα εργασίας σου μου είναι πολύ χρήσιμα. Αν και έχω πέμπτη, τα δουλεύω με παιδί που έχει μαθησιακή δυσκολία!!! Ευχαριστώ, λοιπόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γοια άλλη μια φορά η δουλειά σου είναι εξαιρετική Ιωάννα!!!!Εκπληκτικό φύλλο εργασίας!!!!!!Όπως και όλα όσα δημιουργείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!