Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

Μην αγγίζετε! Έχει αγκάθια!

Ο δημοσιογράφος ήρθε και μας θύμισε όλα όσα συνέβησαν στο προηγούμενο επεισόδιο. Εχοντας φρεσκάρει λοιπόν τη μνήμη μας , μπήκαμε στις νέες περιπέτειες!

Επεξεργαστήκαμε την εικόνα και το κείμενο όπως πάντα και κάναμε αρκετές αναγνωστικές δραστηριότητες (ρόλοι, ομαδική αναγνωση, κ.Μπερδεμένος).
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.


Στην επεξεργασία του κειμένου μας προέκυψε να θέλουμε να χρησιμοποιησουμε τη λέξη ιδιοκτήτης (στην αναφορά της ταμπελίτσας). Δεν τη γνωρίζαμε όμως! Ενας τρόπος για να κρατάω την προσοχή όλων των παιδιών όταν μαθαίνουμε μια νέα λέξη είναι η κρεμάλα!

Γράφω τη λέξη δίνοντας το πρώτο γράμμα και τα παιδιά προσπαθούν με το γνωστό τρόπο να την βρουν. Όπως φαίνεται και στην εικόνα , αυτη τη φορά κέρδισε η κυρία.

Ακολούθησε η γνωριμία τα νέα δίψηφα.

Τα εντοπίσαμε πρωτα σε γνώριμους ήχους κι έπειτα σε λέξεις.
Στη συνέχεια ο γάιδαρος, από το βιβλίο που διαβάσαμε την προηγούμενη βδομάδα - Ο Νασρεντίν και ο γάιδαρός του-
μας ζήτησε να γκαρίξουμε κάθε φορά που θα ακούγαμε μια λέξη με γκ (γγ).

Επειτα εντοπίσαμε όλα τα νέα δίψηφα στο κείμενο και τα χρωματίσαμε με το αντίστοιχο χρώμα.

Συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου , όπου,  αφού συμπληρώσαμε τα γκ και διαβάσαμε τις υποθέσεις των παιδιών , διατυπώσαμε και δικές μας υποθεσεις. Τις καταγράψαμε στο τετράδιό μας σχεδιάζοντας και το κλειδί που βρήκε ο Μολύβιος.


Συνεχίσαμε με την επόμενη άσκηση όπου συμπληρώσαμε τα γγ στην αγγελία του Ορφέα.(Την άσκηση της παρουσίασης που έπεται αυτης του βιβλίου την κάναμε τη 2η μέρα λόγω περιορισμένου χρονου).

Την επόμενη μέρα αφιερώσαμε αρκετό χρόνο στην ανάγνωση. Όπως έχω πει , δεν κάνω κάθε μέρα την ανάγνωση με τον ίδιο τρόπο γιατί το βαριούνται τα παιδιά , αλλά κυρίως το βαριέμαι εγώ (χαχαχαχαχαχαχ). Οι αναγνωστικές μας δραστηριότητες εδώ.

Αλλες που εφαρμόζω είναι και αυτές:
  • Σηκώνω 2 παιδιά στον πίνακα (που υπάρχει το κείμενο σε προβολή) και ο ένας διαλέγει λέξεις για να διαβάσει ο άλλος. Ανάλογα με το χρόνο αφήνω 3 ως και 5 λέξεις στον καθένα. (φοβερή παρατήρηση και της συμπεριφοράς των παιδιών- κάποια διαλέγουν εύκολες για τους συμμαθητές τους , για να πάρουν αυτοκόλλητο , ενώ άλλα ψάχνουν να βρουν τη δυσκολότερη!)
  • Κάθε παιδί που έρχεται στο κείμενο πρέπει να βρει τη λέξη που θέλω να διαβάσει μέσα από οδηγίες: π.χ. Βρες την 5η λέξη της 3ης σειράς - Εξοχη εξάσκηση και για την τοποθέτηση στο χώρο στα Μαθηματικά (κεφ.36)
  • Ζητώ από τα παιδι να βρουν και να διαβάσουν κάποιο αριθμό λέξεων του κειμένου που έχουν ένα κοινό γνωρισμα. Π.χ. Βρες μου 4 λέξεις με μπ και διάβασέ τες.

Προχωρησαμε με την παρατήρηση των εικόνων κάνοντας βέβαια μια μικρή παράκαμψη για να αναφερθούμε για λίγο στον υπέροχο Αίσωπο.

Μετά τη συμπλήρωση των ασκήσεων του Τ.Ε. διαβάσαμε το "Η αλεπού και ο πελαργός" από ένα από τα βιβλία με μύθους του Αισώπου της βιβλιοθήκης μας και μετά παρακολουθήσαμε το μύθο "Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας".

Τέλος , θυμηθήκαμε το κείμενο και σκεφτήκαμε τι άλλο θα μπορούσε να είχε βρει ο Μολύβιος μέσα στο χιόνι. Γράψαμε μετά κι εμείς όπως ο Ορφέας μια μικρή αγγελία γι'αυτό που βρήκε ο σκύλος μας.


Η άσκηση πήρε πολύυυυυυυ χρόνο , γι' αυτό αν βιάζεστε παραλείψτε την!

Επηρεασμένοι από το βιβλίο της Παρασκευής (ο Νασρεντίν και ο γάιδαρός του) , τα γκαρίσματα που βγάλαμε αυτές τις μέρες με τα γκ και γγ και τις τόσες αναφορές σε γαϊδάρους, αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν σελιδοδείκτη γάιδαρο!
Χρωματίσαμε πρώτα το πατρόν κι έπειτα κόψαμε.


Συναρμολογήσαμε (αφού διπλώσαμε τα δυο τρίφωνα πάνω στο τετράγωνο και τα κολλήσαμε)


και voila!



Παρουσίαση


μην αγγίζετε! έχει αγκάθια! from Ioanna Chats

Πακέτο δραστηριοτήτων


12 σχόλια:

  1. Τι να σας πω αγαπημένη συναδέλφισσα!!! Ο γάιδαρος σας καταπληκτικός! Τα μικρά μου κατενθουσιάστηκαν! Ενα μεγάλο ευχαριστώ! Η ιδέα σας καταπληκτική.Πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΩΩΩ!!! Πολύ χαίρομαι!!!!! Σας ευχαριστω πολύ!

      Διαγραφή
  2. Πραγματικά υπέροχη όλη η πορεία διδασκαλίας που ακολουθείτε και πολύ ευρηματικά όσα κάνετε για να κρατήσετε ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών!!!Οι ιδέες σας εξαιρετικές αλλά δυστυχώς αρκετά δύσκολο να τις εφαρμόσω σε ένα τμήμα 29 μαθητών. Εσείς με πόσα παιδάκια εργάγεστε στο τμήμα σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις ιδέες αυτες τις εχω δουλέψει με τμήμα 20 , 13 και φέτος 22 παιδιών. Εχεις δίκιο όμως ...29 πρωτάκια είναι εξωπραγματικό! Φυσικά δεν είναι δυνατόν να γίνονται όλα πάντοτε. Προσπαθούμε για το καλύτερο και στοχεύουμε στο να γίνεται η μάθηση ευχάριστη. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι να προσπαθήσεις να κάνεις το μάθημα ευχαριστο για σενα και τους μαθητές σου και να αγνοήσεις την πίεση της ύλης. Καλό κουράγιο και αν χρειαστείς οτιδήποτε πες μου!

      Διαγραφή
    2. Σ΄ευχαριστώ πολύ για όλα!Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
    3. Παρακαλώ πολύ! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχες ιδέες.Είσαι καταπληκτική!!! Προσπαθώ όσο μπορώ να εφαρμόζω κάποιες από αυτές.Να είσαι πάντα δημιουργική !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είσαι χαρισματική!Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! Συνέχισε την εξαιρετική δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια!Εξαιρετική δουλειά!Καθημερινά παίρνω ιδέες καταπληκτικές.Χίλια ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!