Στο νέο μας κεφάλαιο , "Η ευχή", συναντήσαμε τα πιο δύσκολα -κατα τη γνώμη μου- παρεάκια της χρονιάς. Πιστεύω πως τα παιδιά έχουν μάθει ήδη αρκετούς συνδυασμούς και πως τα ευ και αυ είναι αρκετά δύσκολα γι'αυτά. Προσπαθήσαμε έτσι να τα μάθουμε και πάλι με παιγνιώδη τρόπο. Νομίζω πως τα καταφέραμε!
Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο
να μας θυμίζει όσα προηγήθηκαν και συνεχίσαμε με την επεξεργασία της εικόνας , όπου διατυπώσαμε διάφορες θεωρίες για το περιεχόμενο της ιστορίας της Μαρίνας. Συνεχίσαμε με την επεξεργασία του κειμένου.
Δεν καθυστερήσαμε πολύ με τα προηγουμενα μιας και ήθελα να έχουμε χρόνο να δουλέψουμε το νέο συνδυασμό.
Πρώτα τον εντοπίσαμε σε λεξεις και μετά ήρθε και μας συστήθηκε.
Αρχικά εξήγησα στα παιδιά τι σημαίνει κυκλοθυμικός (που τους φάνηκε αρκετά αστείο) και μετά τους γνώρισα το ευ. Το ευ άλλοτε είναι νευρικό και κοκκινίζει από τα νεύρα του φωνάζοντας ευ (=εβ) και άλλοτε είναι ευτυχισμένο και γαληνεύει φωνάζοντας ευ(=εφ).
Το εντοπίσαμε πάλι σε λέξεις βλέποντάς το πότε νευρικό και πότε ευχαριστημένο.
Μετά το εντοπίσαμε και στο κείμενο και χρωματίσαμε κόκκινα τα νευρικά και γαλάζια τα ευτυχισμένα.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου , λέγοντας πότε το ευ ήταν νευρικό και φώναζε εβ και πότε ευτυχισμένο και φώναζε εφ.
Τελειώσαμε την πρώτη μας μέρα παίζοντας με τις ταμπελίτσες μας. Κάθε παιδί πήρε μια ταμπελίτσα που η μια μεριά της ήταν κόκκινη και είχε το ευ=εβ και η άλλη ήταν γαλάζια και είχε το ευ=εφ.
Στον πίνακα προβλήθηκαν διάφορες λέξεις και κάθε λέξη τη διαβάζαμε από μέσα μας (σιωπηρά) και σηκώναμε τη σωστή μεριά της ταμπέλας μας. Με αυτόν τον τρόπο μάθαμε πως για να διαβάσουμε μια λεξη με ευ σωστά, πρώτα τη διαβάζουμε από μέσα μας, εντοπίζουμε τη διάθεση τη ευ (νευρικό ή ευτυχισμένο) και μετά τη διαβάζουμε δυνατά.
Τη 2η μέρα ξεκινήσαμε όπως πάντα με την ανάγνωση και μετά μπήκαμε στο Τ.Ε.
Στις εικόνες βρήκαμε και το εξώφυλλο από ένα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης της τάξης μας.
Δουλέψαμε με το ημερολόγιο και κάναμε εικονικές αγορές με το 2ευρω.
Συνεχίσαμε με τη συμπλήρωση των ασκήσεων.΄
Όταν τελειώσαμε και με αυτές , γράψαμε τις δικές μας ευχές. Τυλίξαμε σε ρολάκι την ευχή μας , την βάλαμε σε ένα μπαλόνι και το φουσκώσαμε! Η ευχή μας ήταν έτοιμη για να γίνει πραγματικότητα!
Τελειώσαμε αυτό το κεφάλαιο με ένα παιχνίδι.
Οι πρωτοι από κάθε ομάδα διάλεγαν από μια λέξη (που ήταν αναποδογυρισμένες στο θρανίο) , την διάβαζαν κι έτρεχαν να τη βάλουν στο σωστό πίνακα. Επέστρεφαν και έδιναν τη σκυτάλη στον επόμενο.
Νικήτρια ηταν η ομάδα που τοποθέτησε όλες τις λέξεις της σωστά , χωρίς ζαβολιές.
δεν επιτρεποταν :
να μας διαβάσει άλλος τη λέξη, να μας πει πού πρέπει να την βάλουμε, να ξεκινήσουμε πριν πειστρέψει ο προηγούμενος
επιτρεπόταν:
ένας από την ομάδα να επιστρέψει και να διορθώσει κάποιο λάθος.
Τα παιδιά το καταχάρηκαν και το παίξαμε 2 φορές.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο
να μας θυμίζει όσα προηγήθηκαν και συνεχίσαμε με την επεξεργασία της εικόνας , όπου διατυπώσαμε διάφορες θεωρίες για το περιεχόμενο της ιστορίας της Μαρίνας. Συνεχίσαμε με την επεξεργασία του κειμένου.
Δεν καθυστερήσαμε πολύ με τα προηγουμενα μιας και ήθελα να έχουμε χρόνο να δουλέψουμε το νέο συνδυασμό.
Πρώτα τον εντοπίσαμε σε λεξεις και μετά ήρθε και μας συστήθηκε.
Το κυκλοθυμικό ευ
Το εντοπίσαμε πάλι σε λέξεις βλέποντάς το πότε νευρικό και πότε ευχαριστημένο.
Μετά το εντοπίσαμε και στο κείμενο και χρωματίσαμε κόκκινα τα νευρικά και γαλάζια τα ευτυχισμένα.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου , λέγοντας πότε το ευ ήταν νευρικό και φώναζε εβ και πότε ευτυχισμένο και φώναζε εφ.
Τελειώσαμε την πρώτη μας μέρα παίζοντας με τις ταμπελίτσες μας. Κάθε παιδί πήρε μια ταμπελίτσα που η μια μεριά της ήταν κόκκινη και είχε το ευ=εβ και η άλλη ήταν γαλάζια και είχε το ευ=εφ.
Στο έγγραφο των δραστηριοτήτων το έχω εκτυπώσιμο , αλλά επειδή το φωτοτυπικό μας δεν είχε τόνερ τη Δευτέρα , εγώ τα έκανα χειρόγραφα.
Στον πίνακα προβλήθηκαν διάφορες λέξεις και κάθε λέξη τη διαβάζαμε από μέσα μας (σιωπηρά) και σηκώναμε τη σωστή μεριά της ταμπέλας μας. Με αυτόν τον τρόπο μάθαμε πως για να διαβάσουμε μια λεξη με ευ σωστά, πρώτα τη διαβάζουμε από μέσα μας, εντοπίζουμε τη διάθεση τη ευ (νευρικό ή ευτυχισμένο) και μετά τη διαβάζουμε δυνατά.
Τη 2η μέρα ξεκινήσαμε όπως πάντα με την ανάγνωση και μετά μπήκαμε στο Τ.Ε.
Στις εικόνες βρήκαμε και το εξώφυλλο από ένα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης της τάξης μας.
Δουλέψαμε με το ημερολόγιο και κάναμε εικονικές αγορές με το 2ευρω.
Συνεχίσαμε με τη συμπλήρωση των ασκήσεων.΄
Όταν τελειώσαμε και με αυτές , γράψαμε τις δικές μας ευχές. Τυλίξαμε σε ρολάκι την ευχή μας , την βάλαμε σε ένα μπαλόνι και το φουσκώσαμε! Η ευχή μας ήταν έτοιμη για να γίνει πραγματικότητα!
Τελειώσαμε αυτό το κεφάλαιο με ένα παιχνίδι.
Λεξομαχίες
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες (εχουμε πολλές ελλείψεις τον τελευταίο καιρό). Οι πρωτοι από κάθε ομάδα διάλεγαν από μια λέξη (που ήταν αναποδογυρισμένες στο θρανίο) , την διάβαζαν κι έτρεχαν να τη βάλουν στο σωστό πίνακα. Επέστρεφαν και έδιναν τη σκυτάλη στον επόμενο.
Νικήτρια ηταν η ομάδα που τοποθέτησε όλες τις λέξεις της σωστά , χωρίς ζαβολιές.
δεν επιτρεποταν :
να μας διαβάσει άλλος τη λέξη, να μας πει πού πρέπει να την βάλουμε, να ξεκινήσουμε πριν πειστρέψει ο προηγούμενος
επιτρεπόταν:
ένας από την ομάδα να επιστρέψει και να διορθώσει κάποιο λάθος.
Τα παιδιά το καταχάρηκαν και το παίξαμε 2 φορές.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Συμφωνώ ότι είναι από τους πιο δύσκολους συνδυασμούς. Μου άρεσε πάρα πολύ ο τρόπος που εργαστήκατε. Και εγώ εργάστηκα αρκετά χρόνια με Α' τάξη και όταν ολοκληρώναμε τους δύο αυτούς συνδυασμούς (αυ και ευ) διαβάζαμε το μύθο της Ευρώπης. Είναι κάτι που άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά :))
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία ιδέα και αυτη!
ΔιαγραφήΠολύ καλός ο τρόπος προσέγγισης και το παιχνίδι επίσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ! Χαίρομαι που σου άρεσε!
ΔιαγραφήΕίσαι φοβερή!Υπέροχες ιδέες όπως πάντα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!! <3
ΔιαγραφήΤελεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι πραγματική πηγή έμπνευσης! Σε ευχαριστούμε πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω ευχαριστω Ειρήνη μου!
ΔιαγραφήΌ,τι και να πω είναι λίγο.Έγινα καλύτερη δασκάλα χάρη σε σένα. Σ΄ευχαριστώ πολύ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω σε ευχαριστώ για την τόσο μεγάλη τιμή!
ΔιαγραφήΚυρία Ιωάννα τώρα με την ασύγχρονη διδασκαλία πώς θα συνεχίσουμε με τα πρωτακια μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσυγχρονα βεβαια! Στείλετε συνδέσμους είτε από αυτη τη σελίδα είτε από οποιαδήποτε άλλη δίνοντας σαφείς οδηγίες τι θέλετε να κάνουν. Επιπλέον μπορείτε να στείλετε να δουν μικρά βίντεο και να γραψουν μια πρόταση για το βίντεο ή να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό.
ΔιαγραφήΠήρα πρώτη φορά Α΄τάξη και το ότι στάθηκα αξιοπρεπώς το οφείλω σε σένα Ιωάννα. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω σε ευχαριστώ, Βούλα μου!Καλη συνέχεια!
ΔιαγραφήΤα συγχαρητήριά μου για ακόμη μια φορά! Είσαι γενναιόδωρη, με ταλέντο στη δουλειά σου και μεράκι. Μας βοήθησες με το υλικό σου όσο δεν φαντάζεσαι. Καταπληκτικές ιδέες, εξαιρετική δουλειά!Τυχεροί οι μαθητές που σε έχουν δασκάλα! Σε ευχαριστούμε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ σας ευχαριστώ για τα τόσο γενναιόδωρα λόγια!!
Διαγραφή