Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

Δραστηριότητες στην προσθετική ανάλυση των αριθμών , κεφ. 7

Εχοντας επεξεργαστεί και γνωρίσει τη γραφή , αναγνωση και αριθμηση των αριθμών ως το 5 αισθάνθηκα πως έπρεπε να αφιερώσω αρκετό χρόνο στην προσθετική ανάλυση. Πιστεύω πως δουλεύοντάς το αρκετά και αναλύοντας κάθε αριθμό ως το 5 ξεχωριστά τα παιδιά κατάφεραν να αντιληφθούν ότι κάθε αριθμός μπορεί να παρουσιαστεί με πολλές μορφές και με διαφορετικούς τρόπους. 

Τι έκανα φέτος:

Ξεκίνησα με την εικόνα του βιβλίου σελ. 24 ως αφόρμηση και συνδέοντας με τα προηγούμενα παρουσιάσαμε τους αριθμούς με τα δάχτυλα. 

Επόμενη δραστηριότητα ήταν να ζητήσω από τα παιδιά να παρουσιάσουν κάθε αριθμό που ζητούσα με δυο χέρια (κάτι που είχαμε δουλέψει επιφανειακά και στο Τ.Ε. κεφ. 4 σελ. 17 ασκ. 6). Αυτό ανάγκασε τα παιδιά να σκεφτούν τρόπους να μην ξεπερνούν , αλλά και να ισοδυναμούν με τα δάχτυλα το πλήθος που ζητούσα. Ενα ακόμη όφελος αυτής της άσκησης ήταν ότι δεν έβρισκαν όλοι τον ίδιο συνδυασμό και αυτό οδήγησε στο να συνειδητοποιήσουν πως κάθε αριθμός μπορεί να εκφραστεί με τον συνδυασμό διαφορετικών αριθμών. Προχωρήσαμε με την άσκηση σελ. 24 βρίσκοντας το σύνολο από δάχτυλα εύκολα πια.

Απομακρύναμε το βιβλίο και συνεχισαμε χειραπτικό υλικό δουλεύοντας τους στόχους της άσκησης 2. Μοιράσαμε τουβλάκια σε πιάτα , παιδιά σε στεφάνια, μπάλες σε κουβαδάκια κ.α. αναλύοντας κάθε ψηφίο. Οι ασκ. 2&3 σελ. 25 εγιναν χωρίς πρόβλημα. 

Τις επόμενες μέρες δούλεψα στην τάξη κάθε αριθμό ξεχωριστά με το υλικό που έφτιαξα και μπορείτε να το βρείτε εδώ




Μοίρασα στα παιδιά από έναν πίνακα με τα ζευγαράκια (τον ίδιο αριθμό όλοι κάθε φορά) και με ενσφηνώματα (τουβλάκια)

 παρουσίαζαν την ανάλυση του αριθμού. 







Αφού βρίσκαμε όλα τα παρεάκια (συνδυασμούς) του αριθμού προς μελέτη, επεξεργαζόμασταν τις ασκήσεις από το συνοδευτικό φύλλο εργασίας. 



Ολοκληρώνοντας την επεξεργασία κάθε αριθμού ως το 5, χρωματίζαμε και κολλούσαμε το σπιτάκι του στην 1η σελίδα του βιβλίου μαθηματικών δημιουργώντας εκεί το χωριό των αθροισμάτων. 

Αφιέρωσα μια εβδομάδα στις δραστηριότητες αυτές ενώ οι ασκήσεις στο Τ.Ε. έγιναν με πολύ μεγάλη άνεση από τα παιδιά. Αφιέρωσα επίσης άλλες 2 μερες στην επανάληψη (της ενότητας). 

Έκλεισα με μια κατασκευοδραστηριότητα σε φθινοπωρινό κλίμα. Φτιάξαμε τη μηλιά μας ταιριάζοντας τα αθροίσματα στα μήλα με τον αριθμό στη μηλιά. Βρείτε τη δραστηριότητα εδώ





Στο αρχείο η προσθετική ανάλυση φτάνει μεχρι το 10 ώστε όταν είμαστε στα κεφάλαια 13,18,21 να χρησιμοποιοήσουμε το γνωστό μας εργαλείο. 


Καλή συνέχεια!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!