Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Ενας καινούριος μαθητής

Προχωράμε στη νέα ενότητα γνωρίζοντας όλο και περισσότερες παρεούλες με περίεργη φωνή.

Ξεκινήσαμε όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας διατυπώνοντας υποθέσεις για το τι μπορεί να έχει συμβεί. Μαζί εντοπισαμε και τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχει η τάξη της Ιωάννας και του Αρη με τη δική μας.

Συνεχίσαμε με το κείμενο , που αναγνωρίσαμε ότι πρόκειται για ένα διάλογο ανάμεσα στα παιδιά και το δάσκαλο. Εντοπίσαμε τους ήρωες και  , αφού το διαβάσαμε αρκετές φορές και το επεξεργαστήκαμε, μοιράσαμε ρόλους και υποδυθήκαμε τους ήρωες.


Ευκολα βρήκαμε τη νέα παρεούλα , που ήδη τη γνωρίζαμε από το και και το είναι, και την ονομάσαμε αλφα γιώτα. Επειτα την είδαμε σε λέξεις που φανερώνουν συναισθήματα και κάτι που παθαίνουμε. Ξεχωρίσαμε το εγώ στην αρχή και διατυπώσαμε τον κανόνα για το - μαι της παθητικής φωνής (φυσικά δε χρησιμοποιήσαμε μεταγλωσσα).

Στη συνέχεια μας επισκέφτηκαν η κυρία Αντίθετη και ο κύριος Συνώνυμος και μας έδωσαν λέξεις για τις οποίες βρήκαμε τα ατίθετα και τα συνώνυμα αντίστοιχα.
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.

Επειτα ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου συμπληρώνοντας την άσκηση και φτιάχνοντας όμορφες ιστορίες με έναυσμα τις εικόνες που μας έδινε το βιβλίο.

Τέλος , για την πρώτη μέρα κλείσαμε τις δραστηριότητες της Γλώσσας γράφοντας προτάσεις με το "Εγώ είμαι..." και δίνοντας διάφορα χαρακτηριστικά για τον εαυτό μας.


Κάποιοι μάλιστα έγραψαν και πολύ φιλόδοξα πράγματα!

Σήμερα μετά την ανάγνωση μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε τις εικόνες.
  • το εξώφυλλο ενός βιβλίου (άστοχο που υπάρχει η λέξη νεράιδα στον τίτλο , όταν διδάσκουμε ακόμα το άλφα γιώτα)
  • η αφίσα (εδώ δώσαμε διάφορες περιπτώσεις και λόγους για τους οποίους φτιάχνουμε αφίσες)
  • η αγγελία (επαναλάβαμε τα γνωρίσματά της , τη διαβάσαμε και τη συγκρίναμε με την προηγούμενη που είχαμε δει)
  • η πινακίδα (επισκεφτήκαμε τον όμορφο Πειραιά)


Συνεχίσαμε με την πρωτη άσκηση στην οποία έπρεπε να συμπληρώσουμε το ρήμα είμαι στο σωστό τύπο. Παίρνοντας αφορμή από την άσκηση αυτή φτιάξαμε με το διπλανό μας έναν αντίστοιχο διάλογο. Τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν ένα μέρος μέσα στην τάξη που θα μπορούσαν να έχουν κρυφτεί και έγραψαν μια στιχομυθία ανάλογη με αυτη του βιβλίου.
 Η παροιμία "Καινούριο κόσκινο , πού να σε κρεμάσω;" σε πλήρη έκφραση από τα παιδιά μου. Πλέον παντού χρησιμοποιούμε το αι για ε!

Μαζί με τους κανόνες γραφής προτάσεων (κεφαλαίο , απόσταση λέξεων κτλ.) δουλέψαμε και τη σωστή χρήση των σημείων της τελείας και του ερωτηματικού.

Μετά προχωρήσαμε τις υπόλοιπες ασκήσεις του Τ.Ε.

Παρουσίαση



9 σχόλια:

  1. Ιωάννα μου καλησπέρα!!! Σε Ευχαριστουμε για τις υπέροχες και χρήσιμες αναρτήσεις σου! Μια απορία... Τα φύλλα εργασίας τα δίνεις για κατ' οίκον εργασία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ευη μου! Τα φύλλα εργασίας ναι, συνήθως τα δίνω για το σπίτι. Κάποιες φορές αν είναι απαιτητική κάποια άσκηση , την κάνουμε σχολείο, κυρίως όμως γίνονται στο σπίτι , εκτός των επαναλήψεων που τα κάνουμε σχολείο συνήθως.

      Διαγραφή
    2. Ωραία, σ ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  2. Ιωάννα μου, πόσο μου αρέσουν οι εργασίες των παιδιών!!!Και τι καλλιγράφους που έχεις φέτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Ελένη μου! Προσπαθούν κάποια , όχι όλα , αλλά δεν επιράζει , μικρά είναι ακόμα!

      Διαγραφή
  3. Τι ωραίες εργασίες κάνεις και φέτος Ιωαννίτσα μου!!! Έπαθα πλάκα με τα γράμματα των μαθητών σου...Μπράβο στα μικρά αστεράκια σου, Μπράβο μεγαλύτερο και σε σένα!!!ΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου φίλη!!!! Πάντα με τον καλό το λόγο!!!!! <3

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!