Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Μονάδες και Δεκάδες(Ι), κεφ. 34

Στα μαθηματικά μας συνεχίζουμε στην 5η ενότητα γνωρίζοντας περισσότερα για τις Μονάδες και τις Δεκάδες.

Ξεκινήσαμε δουλεύοντας στη διαφάνεια του θρανίου μας γράφοντας αριθμούς. Ελεγα τις μονάδες και τις δεκάδες ενός αριθμού και τα παιδάκια έγραφαν τον αριθμό κι έλεγαν το όνομά του.



Προχωρήσαμε γνωρίζοντας τους άβακες στο βιβλίο μας. Κάναμε εκεί τις δραστηριότητες κι έπειτα δουλέψαμε τις ασκήσεις στην παρουσίαση (μαζί με το συνοδευτικό φυλλάδιο).

Για μεγαλύτερη εξάσκηση , καλύτερη οπτικοποίηση και περισσότερη διασκέδαση φτιάξαμε και τους δικούς μας άβακες στο θρανίο.

Εκοψα ορθογώνια κομμάτια από φελιζόλ και από κάτω κόλλησα βέλκρο (σκριτς σκρατς) για να σταθεροποιείται στο θρανίο όταν δουλεύουμε με αυτό , αλλά και να μπορεί να βγαίνει όταν πια δεν το χρειαζόμαστε.


Πάνω έκανα 2 τρύπες με ξυλάκι για σουβλάκι. Εκοψα και ξυλάκια για σουβλάκι στη μέση ( με το κλαδευτήρι είναι πανεύκολο!!!) , ένα για τις Μονάδες κι ένα για τις Δεκάδες. 

Στην τάξη μοίρασα σε κάθε παιδί τα υλικά και έφτιαξε ο καθένας τον άβακά του μπροστά του. Χρειαζόμασταν όμως και κάτι για να φτιάχνουμε τους αριθμούς. Χρησιμοποιήσαμε τα δημητριακα ¨fruit loops" , που είναι και υγιεινά!

Ετσι για κάθε αριθμό από τις υπόλοιπες δραστηριότητες φτιάχναμε και την παρουσίαση του στον άβακα.
 Τα πορτοκαλί και κόκκινα ήταν Δεκάδες , τα πράσινα Μονάδες!
Στο τέλος φυσικά τα φάγαμε!!!
Μια πιο απλοποιημένη εκδοχή της παραπάνω δραστηριότητας που δούλεψα με περισσότερα παιδιά (22) το 2016.
Πλάσαμε μια μπαλίτσα από πλαστελίνη και την στερεώσαμε στο θρανίο. Πάνω της καρφώσαμε τα δυο ξυλάκια (όπως στην παραπάνω δραστηριότητα) και χρησιμοποιήσαμε κομμένα καλαμάκια , πράσινα για τις Μονάδες και κόκκινα για τις Δεκάδες. 




Κάθε αριθμό που φτιάχναμε στον άβακα τον καταγράφαμε και στο αυτοκόλλητο. 


 Για την αφαίρεση με προσγείωση πάνω στη Δεκάδα έδειξα στα παιδιά το παρακάτω κόλπο. Εγραφα το όνομα του αριθμού π.χ. 32 στον πίνακα.

Η αφαίρεση ήταν 32-2. Εσβηνα έτσι τη λέξη δύο και ρωτούσα τι μας έμεινε. Πολύ γρήγορα έπιασαν το νόημα και κάναμε πολλά παραδείγματα.


Παρουσίαση


μονάδες και δεκάδες (ι), κεφ.34 from Ioanna Chats

Ασκήσεις παρουσίασης


2 σχόλια:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!