Κυριακή, 1 Μαρτίου 2015

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Μπήκαμε αισίως στην 6η ενότητα παρακολουθώντας στον προοργανωτή την πορεία που θα ακολουθήσουμε.

Πρώτη μας στάση ο "Παπουτσωμένος χιονόδρακος".

Επεξεργαστήκαμε αρκετή ώρα την εικόνα. Την παρατηρήσαμε και μετα κλείσαμε βιβλία και προβολέα και προσπαθήσαμε να αναφέρουμε όσα περισσότερα πράγματα θυμόμασταν από την εικόνα. Η δραστηριότητα αυτη φαίνεται σαν παιχνίδι, σαν διαγωνισμός , στα παιδιά και τα ωθεί να συμμετέχουν με μεγαλύτερη όρεξη.


Διαβάσαμε στη συνέχεια το κείμενο, το επεξεργαστήκαμε και εντοπίσαμε τα σημαντικότερά του σημεία. Επειτα ηρθε ο Πινόκιο και μας έβαλε σε αναγνωστικές δραστηριότητες.
Μετά το Πινόκιο ήρθε ο Ακης Οχταποδάκης με τις εικόνες του κι εμείς τις τοποθετήσαμε στο ανάλογο σημείο του κειμένου.
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.

Συνεχίσαμε με αναγνωστικές δραστηριότητες διαβάζοντας όλοι μαζί , διαβάζοντας με ύφος κ.ο.κ.

Μετά ήρθε η μάγισσα Τσίτση!
Η μάγισσα Τσίτση ανακατεύει στο τσουκάλι της διάφορα υλικά θέλοντας να φτιάξει μια νέα φωνή. Ρίχνει λοιπόν το τ και το σ και ανακατεύει πάνω στη φωτιά. Ηρθαν κι έλιωσαν οι φωνές των 2 γραμμάτων κι ενώθηκαν κι έφτιαξαν το τσ, όπως η φωτιά όταν σβήνει!

Συνεχίσαμε με δραστηριότητες γύρω από το τσ: το εντοπίσαμε ηχητικά σε λέξεις, είπαμε δικές μας λέξεις, το ενώσαμε με τα γνωστά φωνήεντα (απλά και δίψηφα), το βρήκαμε και το κυκλώσαμε στο κείμενο.

Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου συμπληρώνοντας τα τσ και προσπαθώντας να φτιάξουμε σωστές προτάσεις περιγράφοντας όμορφα τις εικόνες.

Την επόμενη μέρα μπήκαμε στο Τ.Ε. και στις εικόνες βρήκαμε ένα βιβλίο που είχαμε στην τάξη. Επεξεργαστήκαμε τίτλο και εξώφυλλο αρκετά , μιας και η ανάγνωσή του θα είναι μια από τις δρασεις μας για την επόμενη βδομάδα σχετικά με την ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας.

Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες δραστηριότητες δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο διαχωρισμό του τσ από το στ. Τα παιδιά δε φάνηκαν να δυσκολεύονται.

Παίρνοντας έναυσμα από την πρόταση της ορθογραφίας μας με το αστείο παπούτσι γράψαμε κι εμείς κάτι που μας φαινόταν αστείο. Μετά το ζωγραφίσαμε. Δυστυχώς ξέχασα να βγαλω φωτο τα υπέροχα και ξεκαρδιστικά πραγματα που έγραψαν τα ζουζούνια μου.

Την Παρασκευή μαζί με την ορθογραφία , άφησα για επαναληπτική άσκηση την ασκηση με το τσουκάλι. Ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία με τη μάγισσα Τσίτση και φτιάξαμε το δικό μας τσουκάλι γεμίζοντάς το με λέξεις με τσ.






Για το τέλος αφήσαμε το ποίημα "Τσιριτρό" του Ζ. Παπαντωνίου που το ακούσαμε και μελοποιημένο.

Παράλληλα εντοπίσαμε στο ποίημα και όλα τα τσ.

Φυσικά δεν παραλείψαμε να θυμηθούμε το Ζαχαρία Παπαντωνίου από το ποίημα "Οι δυο φίλοι" που είδαμε τις προηγούμενες μέρες.

Παρουσίαση
Εδώ από drive.



4 σχόλια:

  1. Θεωρώ απαράδεκτη τη συγκεκριμένη φωτοτυπία!!!!!!!Απορώ που βρήκε τις λέξεις "μπατσα" και τα ρήματα "τσεπώνω' ¨πατσίζω"για να μάθει ένα παιδί!!!Έλεος!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι πολύ που δε σου άρεσε! Είναι ωστόσο λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά ΟΛΟΙ μας και θεώρησα πως μπορώ να τις χρησιμοποιήσω (και φυσικά το κάνω!). Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  2. Δυστυχώς τα παιδιά σήμερα ακούνε και ξεστομίζουν πολύ χειρότερες λέξεις. Προτιμώ τη μπάτσα από το να σου σπάσω τα μούτρα που λένε τα αγόρια της πρώτης, όπως και το τσεπώνω αντί κλέβω γιατί έχει και μια εικονική χρησιμότητα όπως και το πατσίζω μπας και μάθουν και την ισοπαλία που το μόνο που θέλουν είναι να κερδίζουν. Οι τύποι μας μάραναν. Εδώ έχουν χαθεί οι αξίες. Δεν πειράζει Ιωάννα μου εμείς παλεύουμε για τις αξίες και όχι για τους δήθεν σοβαροφανείς τύπους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για την υποστήριξη! Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και βάζει τις προτεραιότητές του. Το να κολλάμε στους τύπους πραγματικά δεν έχει νόημα για μένα (κι εσένα προφανώς!). Ας προσπαθήσουμε όντως να εστιάσουμε στα ουσιώδη...το έχουν αναγκη τα παιδιά μας όσο ποτέ αλλοτε!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!