Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Στη βιβλιοθήκη

Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.

Συνεχίσαμε με την επίσκεψη της κυρίας Αντίθετης. Βρήκαμε λέξεις που ήταν αντίθετες μέσα στο κείμενο

και τις παρουσιάσαμε βρίσκοντας αντίστοιχα βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας (χοντρά, λεπτά, μεγάλα, μικρά κ.α.). Κάναμε και την άσκηση με τα αντίθετα στο Τ.Ε.




Προχωρήσαμε με την περιγραφή της βιβλιοθήκης. Αφού την εντοπίσαμε στο κείμενο ,

την συγκρίναμε με τη βιβλιοθήκη της τάξης μας. Καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές στον πίνακα.


Μετά επισκεφτήκαμε , μέσα από ένα βίντεο, μια ξένη βιβλιοθήκη. Προετοιμαστήκαμε έτσι λίγο για την επίσκεψή μας την Τετάρτη στη βιβλιοθήκη της Βέροιας.



Συνεχίσαμε εντοπίζοντας τις επιλογές των βιβλίων των παιδιών. Αυτό έδωσε το έναυσμα για να κάνουμε μια δημοσκόπηση τόσο στην τάξη μας όσο και σε όλο το σχολείο. Για το λόγο αυτό μεταφερθήκαμε στην πλούσια βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Πρώτα καταγράψαμε τις κατηγορίες (5 βασικές και πιο δημοφιλείς και μία με κατηγορία ΑΛΛΟ , όπου βάζαμε όσα δεν εμπίπταν στις άλλες κατηγορίες) και χρωματίσαμε ανάλογα τα κουτιά (η βιβλιοθήκη μας έχει χρωματικό κώδικα και εξυπηρετεί πολύ!).


Στη συνέχεια διαλέξαμε ένα βιβλίο που θα θέλαμε πολύ να διαβάσουμε και με βάση το χρωματικό κώδικα των βιβλίων χρωματίσαμε την πίτα της τάξης μας.
 

Διαπιστώσαμε πως στην τάξη μας δημοφιλέστερη ήταν η κατηγορία των εικονογραφημένων ιστοριών (πράσινα).

Επειτα καλέσαμε κάθε τάξη (κάθε ομάδα ανέλαβε από μια τάξη και τη Στ'  την κάναμε όλοι μαζί) στη βιβλιοθήκη και τους ζητήσαμε να διαλέξουν ένα βιβλίο που προτιμούν. Κάθε ομάδα κατέγραψε και πάλι με βάση τον κώδικα τα βιβλία κάθε τάξης και έφτιαξε την αντιπροσωπευτική πίτα.
 
 




 Τέλος βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για την πιο δημοφιλή κατηγορία βιβλίων σε κάθε τάξη και τα αναρτήσαμε έξω από την τάξη μας.


Για την παραπάνω δραστηριότητα αφιέρωσα το 2ωρο της Γλώσσας (για την επεξεργασία κειμένου) , αλλά και το 2ωρο της ευέλικτης για τη δημοσκόπηση.

Την επόμενη μέρα συνεχίσαμε με τις καρτέλες καταγραφής που έχει στο βιβλίο μας. Αφού την συμπληρώσαμε , καταγράψαμε και τα βιβλία της δικής μας βιβλιοθήκης (ο καθένας από ένα).



Συνεχίσαμε με το νέο χρόνο (ΧΘΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ) βάζοντας τα ρήματα σε αυτόν και επισημαίνοντας απλά τον κανόνα του -ίζω. Αν ένα ρήμα είναι σε ίζω το γραφω με γιώτα και στο τώρα και στο χθες. Αν δεν έχει ίζω βάζω ήτα. Απλά και χωρίς πολλή επιμονή.

Για το τέλος είχα μια δραστηριότητα με τον ταχυδρόμο να φέρνει τα ρήματα από το Πακέτο δραστηριοτήτων , αλλά δεν προλάβαμε να την κάνουμε.

Σήμερα κλείσαμε το 1ο κεφάλαιο με την επίσκεψή μας στην υπέροχη (και βραβευμένη) βιβλιοθήκη της Βέροιας.

Αφού είδαμε την πλούσια συλλογή από βιβλία, η κυρία Ιωάννα (όχι εγώ!) και η κυρία Γεωργία μας παρουσίασαν την ιστορία ενός βιβλίου




και μετά φτιάξαμε μια κατασκευή βασισμένη σε αυτό!

 Τελειώσαμε με μια μικρή ξενάγηση και στους υπόλοιπους χώρους της βιβλιοθήκης.

Επίσκεψη που την συνιστώ σε όλους του συναδέλφους , αλλά και τους γονείς που βρίσκονται σχετικά κοντά στη Βέροια.

Παρουσίαση


στη βιβλιοθήκη from Ioanna Chats

Δημοσκόπηση (επεξεργάσιμο)
 

δημοσκόπηση from Ioanna Chats

Δραστηριότητες
 

3 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την τόσο ενδιαφέρουσα εργασία που πραγματοποιήσατε στη βιβλιοθήκη του σχολείου σας! Απλά οι πίτες μέσα στην παρουσίαση δεν εμφανίζονται. Πώς μπορώ να τις βρω;
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ! Οι πίτες εμφανίζονατι κανονικά από όσο μπορώ να δω! Δεν ειναι μεσα στην παρουσίαση αλλα σε ξεχωριστο αρχειο με όνομα δημοσκόπηση (ακριβως απο κάτω). Αλλιως ακολουθηστε το λινκ
      https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-48397635?ref=http://taksiasterati.blogspot.gr/2015/05/blog-post_20.html?showComment=1494770833555

      Διαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!