Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

Οι αριθμοί ως το 50 , κεφ. 25

Με την επιστροφή μας από τις διακοπές και μετά την επανάληψη πήγαμε στο επόμενο κεφάλαιο. Και ποιο κεφάλαιο είναι μετά το 23;;;; Μα φυσικά το 25! Εύγε!!! Διδάσκουμε και Μαθηματικά! ANYWAY...

Μπήκαμε στο 25ο κεφάλαιο με μια δραστηριότητα προοργανωτική. Μοίρασα στα παιδιά μακαρόνια (σε πλήθος ως το 60) και τους ζήτησα να τα μετρήσουν ομαδικά.

Τους ενημέρωσα όμως πως ο πονηρός τίγρης (χρησιμοποίησα ένα σκουφάκι τίγρη που έχω) θα έρχεται και θα τους μπερδεύει.

Αφησα λίγο χρόνο να τα μετρήσουν και όταν είδα πως είχαν φτάσει σε κάποιο μεγάλο αριθμό (π.χ. 35-36) ο τίγρης επενέβαινε και έλεγε διάφορους αριθμούς για να τους μπερδέψει.

Το καναμε αυτό 2-3 φορές και κάθε φορά τα παιδιά έπρεπε να ξεκινήσουν πάλι από την αρχή. Τους ζήτησα τότε να σκεφτούν ένα τρόπο να μετρήσουν χωρίς να μπορεί εύκολα ο τίγρης να τους αποπροσανατολίζει. Με λίγη βοήθεια από την κυρία , βρήκαμε πως αν τα χωρίσουμε σε ομάδες των 10 θα είναι πιο εύκολο να βρούμε πόσα έχουμε. Το δοκιμάσαμε κι όντως ο τίγρης δεν μπόρεσε να μας ξαναμπερδέψει.

Συνεχίσαμε με δραστηριότητες μέτρησης

1-1 ως το 50:
  • μετρήσαμε με παλαμάκια
  • με ασκήσεις γυμναστικής (κεφάλι, ώμοι , μέση , γόνατα , αστράγαλοι)
  • με το ραβδί του επιθεωρητή (ξεκινά ένα παιδί να μετρά και ο επιθεωρητής δείχνει κάποιον άλλο. Το παιδί που δείχνει πρέπει να συνεχίσει χωρίς να μπερδευτεί- τα παιδιά το καταδιασκεδάζουν!)
  • με πηδηματάκια και παλαμάκια πίσω από την πλάτη κτλ.
2-2 ως το 20
5-5 ως το 50
  • με κινήσεις καράτε
  • με τις παλάμες να χτυπούν εναλλάξ το θρανίο (Η γριά πάπια πάει για νερό στη λίμνη -μετράμε 5-5 ως το 50 αργά. Η νέα πάπια πάει στη λίμνη για νερό- μετράμε 5-5 ως το 50 γρήγορα.)
  • με πηδηματάκια βατράχου
10-10 ως το 50  με τα δάχτυλα (κάθε δάχτυλο είναι δεκάδα).

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου , του Τ.Ε. αλλά και μέσα από τα φυλλάδια με τις ασκήσεις.

Αναγκαστικά αφιέρωσα πάρα πολύ χρόνο στη γραφή και τη μέτρηση των αριθμών ως το 50 , μιας και το βιβλίο κακώς περιμένει πως με 5 ασκήσεις τα παιδιά θα κατακτήσουν τους διψήφιους αριθμούς.

Ασκήσεις εμπέδωσης:
Φτιάξαμε την πενηνταποδαρούσα (τα παιδιά την ονόμασαν έτσι) συμπληρώνοντας αυτήν που είχαμε κάτω από τον πίνακα , αλλά και φτιάχνοντας μια ο καθένας για το θρανίο του.




 


Μοίρασα στα παιδιά κομμένα καλαμάκια σε ράβδους και κομματάκια. Κάθε ράβδος μετρούσε για 10 και κάθε κομματάκι για 1. Συμπληρώσαμε τα πινακάκια (έγγραφο "Γράφω διψήφιους αριθμούς")
 
  • δημιουργώντας πρώτα κάθε αριθμό με τα καλαμάκια ,




  • σχεδιάζοντάς τον με γραμμές και βούλες και







  • γράφοντάς τον με αριθμό.





 Οι αριθμοί ως το 50




οι αριθμοί ως το 50, κεφ.25 from Ioanna Chats

Σαρανταποδαρούσα (πενηνταποδαρούσα)
 

σαρανταποδαρούσα για θρανιο from Ioanna Chats

Γράφω διψήφιους αριθμούς
 

6 σχόλια:

  1. Ιωάννα μου, πολύ αξιόλογη η δουλειά σου και εδώ!!!!Είναι απίθανες οι δραστηριότητες εμπέδωσης!!!Συγχαρητήρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την αλλαγή στη σειρά του βιβλίου τη συνηθίζω κι εγώ (δε γίνεται κι αλλιώς). Αυτή τη φορά ήμουν τυχερή και έκανες το μάθημα νωρίτερα από μένα κι έτσι τα βρήκα όλα έτοιμα! Όσο για τις δραστηριότητες ... τι να λέμε τώρα! Μία και μία! Θα τις τιμήσω δεόντως! Χίλια ευχαριστώ και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου , ευχαριστω για τα καλά σου λόγια για άλλη μια φορά! Δεν άλλαξα όμως τη σειρά των μαθημάτων αυτή τη φορά. Απλά επεσήμανα που στο βιβλίο (κι ενώ εχω στείλει απειρες φορές την επισήμανση να το διορθώσουν) μετα το κεφάλαιο 23 έχουν το κεφ. 25 (στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν την "ορθή" μέτρηση). Ειναι τα παραλογα της δουλειάς!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα!!!!!Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου!!!!Φέτος έχω πρώτη τάξη για πρώτη φορά και το blog σου είναι πολύ βοηθητικό...Με σώζει!!!!!πολλά πολλά Μπράβο!!!!!Μόνο μια μικρή απορία..πόσες μέρες χρειάζεσαι για να τα κάνεις όλα αυτά (π.χ στα Μαθηματικά για τη μέτρηση μέχρι το 50);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ, Ιωάννα μου! Για το κεφ. 25 αφιέρωσα περίπου 6-7 διδακτικές ώρες (περίπου 10 μέρες). Δεν αφιερώνω βέβαια για όλα τόσο, μόνο σε αυτά που ξέρω πως τα παιδι'α αργότερα αντιμετωπίζουν προβλήματα.

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!