Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Παιχνιδοασκήσεις εξάσκησης στα πρώτα γράμματα

Πολλά πρωτάκια στις μέρες μας έρχονται τόσο έτοιμα στην Α΄τάξη που μας δίνεται η δυνατότητα να κάνουμε ασκήσεις και δραστηριότητες αυξημένου επιπέδου. Ωστόσο υπάρχουν φορές (αρκετές από ό,τι έχω δει αλλά και από ό,τι με ενημερώνετε) που κάποια παιδάκια δεν μπορούν να ακολουθήσουν. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους που δε θα τους αναλύσουμε τώρα. 

Τώρα θα δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα μικράκια μας , είτε είναι το παιδάκι μας στο σπίτι είτε κάποιο παιδάκι στην τάξη μας. 

Το βασικό είναι να του δώσουμε φτερά. Ένα μικράκι αν αισθανθεί πως δεν τα καταφέρνει, θα παραιτηθεί και θα φοβηθεί το σχολείο (αυτό είναι κάτι που ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ!). Ετσι θα φτιάξουμε δραστηριότητες και ασκήσεις σε επίπεδο που το παιδί θα μπορέσει να αντεπεξέλθει με άνεση. Όταν το παιδί δει ότι μπορεί να κάνει τις ασκήσεις, θα έχουμε δημιουργήσει το καλύτερο έδαφος για να δώσουμε νέα στοιχεία π.χ. να μάθουμε ένα νέο γράμμα , να κάνουμε ένα συνδυασμό και να φτιάξουμε μια παρεούλα (συλλαβή) , να φτιάξουμε μια λέξη κτλ. 
Για παράδειγμα , έχουμε ένα παιδί που αναγνωρίζει τα γράμματα α,ο,ι,π,τ . Δυσκολεύεται ωστόσο να φτιάξει συλλαβές με αυτά και να τις διαβάσει. Πρώτη μας δουλειά είναι να το ανεβάσουμε ψυχολογικά (Προσοχή! "Κούφια" μπράβο δε βοηθούν πουθενά! Πρέπει και το ίδιο το παιδί να καταλάβει ότι όντως τα καταφέρνει.). Διαλέγουμε κάποια από τα παρακάτω (τα τρία πρώτα γίνονται στο σχολείο , στο σπίτι μπορούν να γίνουν όλα):

  • Δίνουμε ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα και ζητάμε να κυκλώσει ή να χρωματίσει όσα  /α/ βλέπει από ένα κομμάτι κειμένου (ή /ο/ ή /τ/ ό,τι επιλέξουμε). 
  • Ζητάμε από το παιδί να βρει στο χάρτη ένα μέρος από κάποιο από τα γνωστά γράμματα (μετά μπορούμε να το ψάξουμε στο ίντερνετ για να δούμε πώς είναι).
  • Σε ένα παλιό πληκτρολόγιο (με το ελληνικό αλφάβητο στα πλήκτρα) ζητάμε το παιδί να βρει τα γράμματα που γνωρίζει (εδώ μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε την εικόνα αν δεν έχετε πληκτρολόγιο)
  • Ανοίγουμε το ψυγείο για μισό λεπτό  και προσπαθούμε να εντοπίσουμε πάλι κάποιο από τα γνωστά γράμματα σε κάποια συσκευασία (π.χ. είδα το Α στο γάλα, είδα το Ο στο χυμό κ.ο.κ.)
  • Στο σούπερ μάρκετ κάνουμε διαγωνισμό ποιος θα βρει τρία προϊόντα με το γράμμα Τ στην ετικέτα του (ας είναι και αγγλικό- δε μας απασχολεί σε αυτή τη φάση).
Για κάποιες αγαπημένες  μου μανούλες που ζορίζονται τα πιτσιρικάκια τους , αλλά και για την κουμπάρα μου στη Ρόδο , που έχει απαιτητικό τμήμα , ετοίμασα το παρακάτω υλικό με παιχνιδοασκήσεις στα πρώτα γράμματα. Εύχομαι πραγματικά να βοηθήσουν! 

Το πακέτο αποτελείται από 30 σελίδες με ασκήσεις:
  • αναγνώρισης και εντοπισμού συλλαβών (πρώτες παρεούλες-συνδυασμός πρώτων γραμμάτων)



  • σχηματισμός συλλαβών 
  • εντοπισμός και διαχωρισμός 
  • συνδυασμός συλλαβών για τη δημιουργία 2σύλλαβων και 3σύλλαβων λέξεων.

Μπορείτε να το βρείτε δωρεάν από εδώ

Καλή συνέχεια!!!
Στείλτε μου εντυπώσεις όσοι χρησιμοποιήσετε το υλικό. 

17 σχόλια:

  1. Α ρε κοπελιά. Ευχαριστούμε για τα υλικά. Τα άλλα κάναμε σήμερα τι να έχει το σακι. Καλουτσικα πηγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κουμπαρούλαααααα!!!! Πολύ χαίρομαι! Σιγα σιγά θα μπειτε στο ρυθμό , πού θα παει!

      Διαγραφή
  2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικό, Ιωάννα, όπως πάντα! Ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είσαι το δεξί μου αλλά και το αριστερό μου χέρι!!!
    Μετά από δέκα χρόνια ξαναέχω πρωτάκια που πρέπει να μάθουν Ελληνικά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (και όχι στην Αστόρια). Με το υλικό σου περνάμε όλοι καλά! και τα παιδιά και η δασκάλα! Σ'ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου! Πόσο χαίρομαι δε λέγεται!!! Σας ευχαριστώ εγώ για τα καλά σας λόγια και την εμπιστοσύνη!

      Διαγραφή
  5. Ιωάννα μου, έχω αναλάβει να βοηθήσω ένα πρωτάκι τα Χριστούγεννα γιατί δυσκολεύεται αρκετά στα μαθήματα αλλά δε μου έτυχε ποτέ μέχρι τώρα να έχω Α΄δημοτικού, οπότε ξεκίνησα μανιωδώς διάβασμα! Έχω ξεκοκαλίσει το blog σου και πραγματικά οι δραστηριότητές σου είναι τόσο καλές που όχι μόνο μου έφυγε το άγχος αλλά ανυπομονώ και να ξεκινήσω τα μαθήματα με τον μικρό!! Σε ευχαριστούμε πολύ! Συνέχισε να μας εμπνέεις στο έργο μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου έφυγε το άγχος και αντικαταστάθηκε από ενθουσιασμό! Αυτός είναι και ο στόχος του ιστολογίου!

      Διαγραφή
  6. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!ΠΩΣ ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανέβασα το αρχείο και από Drive. Μπορείτε να το κατεβασετε και από εκεί. Αλλιως όπως σας δείχνω από το Teachers pay teachers.

      Διαγραφή
  7. Υποκλίνομαι στη φαντασία σου, στην όρεξή σου και στην απλοχεριά σου σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!