Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2014

Σύγκριση και εκτίμηση ποσοτήτων , κεφ. 3

Στο 3ο κεφάλαιο της 1ης ενότητας ασχοληθήκαμε με τις έννοιες "τόσα -όσα" , "περισσότερα από" και "λιγότερα από".

Ξεκινήσαμε το μάθημά μας ακολουθώντας τις οδηγίες του Β.Δ.

Μουσικές καρέκλες
Αρχικά έβαλα τόσες καρέκλες όσα ήταν και τα παιδιά. Εβαλα τη μουσική να παίξει και όταν τη σταμάτησα όλα τα παιδιά βρήκαν να καθίσουν. Ετσι για πρώτη φορά αναφέραμε τη φράση τόσα -όσα . Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι με το γνωστό τρόπο. Κάθε φορά που κάποιο παιδί έμενε χωρίς καρέκλα ρωτούσα για ποιο λόγο γινόταν αυτό. Η απάντηση ήταν:
Τα παιδιά είναι περισσότερα από τις καρέκλες.

                                   ή
Οι καρέκλες είναι λιγότερες από τα παιδιά.


Το δεύτερο παιχνίδι που προτείνει το Β.Δ. είναι τα χτυπήματα στο ταμπουρίνο.΄

Χτυπήματα στο ταμπουρίνο
Πήρα ένα ταμπουρίνο και το χτυπούσα 1 , 2 , 3 ,4 ή 5 φορές. Τα παιδιά έπρεπε να ακούσουν προσεκτικά και να μετρήσουν (νοερά ή με τα δάχτυλα) τους χτύπους. Όταν το δουλέψαμε αρκετές φορές , δυσκόλεψα λίγο το παιχνίδι κάνοντας τα χτυπήματα πιο γρήγορα.

Και τα δυο παιχνίδια βοήθησαν πολύ στην επεξεργασία των εικόνων. Ως γνωστό τα πρωτάκια δεν πολυσυμμετέχουν στο σχολιασμό εικόνων (η πλειοψηφία τους τουλάχιστον). Εχοντας όμως τόσο πρόσφατα στη μνημη τα παιχνίδια μας , όλα αναγνώρισαν τις ομοιότητες και συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό!

Συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα στη σελ. 16. Τα παιδιά συμπλήρωσαν τους κύκλους με γραμμούλες , με τον αριθμό ή και με τα δυο (δεν επέμεινα στη γραφή των ψηφίων).

Στη 2η δραστηριότητα μετρήσαμε ως το 5, κατι που όλα τα παιδιά έκαναν με μεγάλη ευκολία.

Επειτα ασχοληθήκαμε με τις δυο επόμενες δραστηριότητες στις οποίες δουλέψαμε και πάλι τις έννοιες "τόσα -όσα" , "περισσότερα από" και "λιγότερα από".

Την επόμενη μέρα (το δούλεψα σε 2 ώρες το κεφάλαιο) μπήκαμε στο Τ.Ε.

Χωρίς να συναντήσουμε δυσκολίες σβήσαμε τις οδοντόκρεμες , τα ποτήρια και τις οδοντόβουρτσες ωστε να γίνουν τόσα όσα και τα δάχτυλα του χεριού που βλέπαμε.

Η 2η άσκηση συμπληρώθηκε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Στην 3η και 4η δραστηριότητα μετρήσαμε από το 1 ως το 5 και από το 1 ως το 10 αντίστοιχα.

Το μέτρημα το κάνουμε με τους εξής τρόπους για να γίνεται πιο διασκεδαστικό:
  • Μετράμε αργά / μετράμε γρήγορα
  • Μετράμε δυνατά / μετράμε ψιθυριστά
  • Μετράμε χαρούμενα/ μετράμε λυπημένα
  • Μετράμε με παλαμάκια κανονικά, πάνω από το κεφάλι, πίσω από την πλάτη
  • Μετράμε με πηδηματάκια
  • Μετράμε με καθίσματα
  • Μετράμε με συνδυασμό κινήσεων (πιάνω κεφάλι, ώμους , μέση, γόνατα, πατούσες)
  • Μετράμε με υποκλίσεις / με θεατρινίστικα φιλιά /με σοκαρισμένο ύφος
Συνεχίσαμε με τη συμπλήρωση των δραστηριοτητων 5 και 6. Στην 5 δε συναντήσαμε πρόβλημα, στην 6 λίγο μπερδευτήκαμε που ήταν διπλα διπλα τα περισσότερα και λιγότερα , μα το ξεπεράσαμε!
Την 7η άσκηση δεν την κάναμε (συνειδητά).

Στο λίγο χρόνο που μας περίσσεψε ασχοληθήκαμε με μια ακόμα δραστηριότητα για το ένα περισσότερο και ένα λιγότερο. Σε κάθε παιδάκι έδωσα από ένα κομμάτι κίτρινο, ένα κόκκινο και ένα πράσινο κομμάτι χαρτι, που τα κολλήσαμε στο θρανίο με τον εξής τρόπο: το κίτρινο στη μεση , το πράσινο δεξια (περισσότερα) και το κόκκινο αριστερά (λιγότερα).
Επειτα έδωσα σε κάθε ομάδα διάφορα πράγματα , οπως πχ ξυλάκια αριθμητικής , πεταλουδίτσες κ.α. Ελεγα λοιπόν έναν αριθμό (από το 1-5) και τα παιδιά τοποθετούσαν στο κίτρινο χαρτί πράγματα στο πλήθος που ζήτησα.

 
Επειτα στο κόκκινο ζητούσα να βάλουν ένα λιγότερο από το κίτρινο και στο πράσινο ένα περισσότερο. Η άσκηση είναι λίγο απαιτητική , αλλά έχω σκοπό να την επαναλαμβάνω σε κάθε ευκαιρία που μου δίνεται για να αποκτάμε σιγά σιγά μεγαλύτερη δεξιότητα.





Φύλλο εργασίας (ευχομαι στο κατέβασμα να είναι οκ, γιατί ετσι όπως είναι φαίνεται αλλαγμένο).



2 σχόλια:

  1. Καταπληκτικές οι ιδέες σου και εξαιρετικό το προφίλ του blog με τις τόσο λεπτομερείς επεξηγήσεις...Σ'ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!