Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2015

Το μονοπάτι των λέξεων

Το μονοπάτι των λέξεων είναι μια δραστηριότητα ανάγνωσης που σκέφτηκα για να κεντρίσω το ενδιαφέρον και την προσπάθεια όλων των παιδιών. Όπως φαντάζομαι σε όλες τις τάξεις, ετσι και στη δική μου υπάρχουν παιδάκια που διαβάζουν ήδη πολύ καλά και κάποια άλλα που ακόμα ζορίζονται. Με το μονοπάτι των λέξεων μπορούν όλοι να ασχοληθούν αρκεί να αφιερώσουν χρόνο και προσπάθεια. 

Εκτύπωσα τις κάρτες με τις λέξεις μπρος πίσω και τις κόλλησα στο πάτωμα , αφού τις έντυσα με αυτοκόλλητο (δεν τις πλαστικοποίησα γιατί γλιστράνε τα παιδιά και χαλάνε πολύ γρήγορα- το αυτοκόλλητο έχει αποδειχτεί πιο καλό). Ανά διαστήματα θα βάζω τις λέξεις πότε από τη μια και πότε από την άλλη , για να μη μαθαίνεται η σειρά απ'έξω. 


Σκοπός του παιχνιδιού είναι να περπατήσει το παιδί όλο το μονοπάτι των λέξεων διαβάζοντας όλες τις λέξεις κανονικά χωρίς να κομπιάζει ή να συλλαβίζει. Εμείς χρησιμοποιούμε και το μαγικό μας ραβδί, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο. 


Στο τέλος του μονοπατιού θα έχω μια μικρή έκπληξη σε όποιον το καταφέρει και θα χριστεί σοφός της ανάγνωσης φορώντας το καπέλο του σοφού. (Στο έγγραφο έχω βάλει και κορώνες για βασιλιά ή βασίλισσα της ανάγνωσης καθώς και τα ταμπελάκια για τους σοφούς που τα κολλάμε πάνω στο καπέλο).

Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν! Μάλιστα πριν ακόμα τους γνωρίσω το παιχνίδι αφιέρωναν χρόνο από το διάλειμμα για να διαβάσουν τις λέξεις. 


Στο έγγραφο υπάρχουν λέξεις κλιμακούμενης δυσκολίας. Ξεκινώ από τις πιο εύκολες (μονοσύλλαβες , δισύλλαβες και ολικές) και συνεχίζω με τις υπόλοιπες- τρισύλλαβες εύκολες - τρισ. δύσκολες (με σύμπλεγμα κρ, τρ πρ κτλ.) πολυσύλλαβες κ.ο.κ.
Το έγγραφο εδώ από Drive. 

Κι εδώ από Slideshare.


4 σχόλια:

  1. Παρα πολυ ομορφη ιδεα!! Εχω ομως μια απορια οσον αφορα τους κανονες... Πώς θα επιλογεται ο μαθητης που θα "περπατάει" το μονοπάτι καθε φορα; αφιερώνεις μια ολοκληρη διδακτικη ωρα και παιζουν ολοι οι μαθητες; και πώς κρινεται το ποιος θα χριστει σοφος; Εστω και με λιγο πιο αργο ρυθμο,δηλαδη συλλαβιστα, ολοι οι μαθητες θα καταφερουν να φτάσουν ως το τελος... Γιατι γραφεις οτι χριζεται σοφος οποιος φτασει ως το τελος χωρις να συλλαβιζει τις λεξεις.. Δλδ οποια παιδακια συλλαβισουν θα κοπει η προσοαθεια τους στη μεση; θα χασουν;φανταζομαι θα σου προέκυψαν τετοια θεματα, γι αυτο σε ρωταω! Ευχαριστω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφιερώνεις περίπου ένα δεκαλεπτο και ο μαθητής για να συνεχίσει μα διαβάζει πρεπει να διαβάζει γρήγορα και χωρίς λάθη τη λέξη (γρήγορα εννοώ όχι συλλαβιστά). Αν φτασει στο τελος χρίζεται σοφός. Τα παιδιά που συλλαβίζουν μπορούν να εξασκούνται συνεχώς στο μονοπάτι και κάποια στιγμή θα τα καταφέρουν. Δεν κοβεται η προσπάθεια στη μεση όπως λες μιας και θα τους δίνεται συνεχως η ευκαιρία να ξαναπροσπαθήσουν. Είναι κάτι που ήθελα να δουλεύω συνέχεια στην τάξη αλλα δυστυχώς επειδή το ολοήμερο ειναι στην τάξη μου , οι λέξεις χάθηκαν , ξεκόλλησαν (από τις πολλές πατημασιές) και σκέφτομαι σε επόμενο στάδιο να τις κολλήσω σε τοίχο. Αν οι κανόνες σου φαίνονται αυστηροί μπορείς πάντα να τους προσαρμόσεις στα δικά σου δεδομένα. Φρόντισε απλά να υπαρχει και το αναλογο κίνητρο.

      Διαγραφή
    2. Τελεια, σ ευχαριστω!! Ειμαι καινούρια δασκαλα (αδιοριστη φυσικά😛), μολις ανακαλυψα το μπλογκ σου κι εχω ενθουσιαστεί με τις ιδεες σου!! Νομιζω οτι μεχρι αυριο το πρωί θα τις εχω διαβάσει όλες!!!

      Διαγραφή
    3. Πολυ χαίρομαι! Καλή περιήγηση!!!Αν εχεις οποιαδήποτε απορία , με ρωτας!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!