Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Αλληλογραφώ (1)

Τι ιδιαίτερη μέρα η σημερινή!

Μπήκαμε σε νέα ενότητα , στην ενότητα 15 με τίτλο "Αλληλογραφώ". Ενδιαφέρων τίτλος και πολλά ενδιαφέροντα πράγματα να κάνουμε!

Ξεκινήσαμε με την επεξεργασία των εικόνων του προοργανωτή. Εύκολα αναγνωρίσαμε τα γράμματα και μάθαμε τη λέξη αλληλογραφία.

Σε κάποια εικόνα είδαμε και το τηλεγράφημα , το οποίο δεν είναι γνωστό στα παιδιά, και για να πω την αλήθεια ούτε κανείς μας πλέον πιστεύω να τα χρησιμοποιεί. Μιλήσαμε όμως για την αναγκαιότητά τους σε παλιότερη εποχή , όπου τα σύντομα μηνυματα μεσω κινητών και τα emails δεν υπήρχαν.
Κάτι ακόμα που είδαμε ήταν και το φαξ. Το παρατηρήσαμε μέσα από την εικόνα , αλλά επειδή το ζωντανό πάντα είναι πιο καλό , επισκεφτήκαμε το γραφείο του διευθυντή μας , όπου υπάρχουν δυο συσκευές φαξ. Ο διευθυντής  μας εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας του και τη χρησιμότητά του. Φυσικά επεσημαναμε πως με το φαξ μεταφέρεται μια ψηφιακή εικόνα και όχι το ίδιο το χαρτί.

Μετά μιλήσαμε για διάφορους άλλους τρόπους επικοινωνίας στις μέρες μας και αναφέραμε τα μηνύματα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των κινητών τηλεφώνων, με τα οποία τα παιδιά είναι περισσότερο εξοικειωμένα έστω και εξ ακοής.

Συνεχίσαμε παρατηρώντας τα γραμματόσημα βλέποντάς τα πάνω σε γράμματα , στις εικόνες του βιβλίου, σε συλλογές. Μιλήσαμε για τη χρησιμότητά τους λέγοντας πως είναι τα εισιτήρια ταξιδιού των γραμμάτων (έτσι τους το είχα εξηγήσει πέρσι , έτσι μου το είπαν φέτος, είναι απίστευτα τα παιδιά πολλές φορές!).
Επιστρατεύτηκε και παλιότερη προσωπική μου αλληλογραφία!

Στη συνέχεια διαβάσαμε  το γράμμα της Α.Βαρελλά προς τη φώκια Μονάχους. Διακρίναμε αμέσως τα χαρακτηριστικά του και το κατατάξαμε στο κειμενικό είδος του γράμματος.
Ξαναμιλήσαμε για τα στοιχεία του γράμματος και τα μέρη του καθώς και για τα στοιχεία που γράφουμε σε ένα φάκελο. Οι λέξεις αποστολέας και παραλήπτης μας ήταν ήδη γνωστές μα μια επανάληψη ποτέ δε βλάπτει!

Έπειτα μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και γράψαμε μια μικρή επιστολή αναφέροντας κάποιες πληροφορίες για εμάς και γράφοντας τα απαραίτητα στοιχεία στο φάκελο.

Στο σημείο αυτό ρώτησα τα παιδιά αν θα ήθελαν να στέλναμε πραγματικά γράμματα σε άλλα παιδιά της Β΄τάξης σε διαφορα σχολεία στην Ελλάδα. Η απάντηση ήταν εκκωφαντικά καταφατική! Ευτυχώς γιατί πολλοί συνάδελφοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για αλληλογραφία μεταξυ των τάξεών μας.
Γνωρίσαμε το μέρος που θα στείλουμε τα πρώτα γράμματά μας , τη Λέρο και το χωριό Λακκί. Αύριο θα τα γράψουμε.

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ. Στείλαμε  κι ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Δημοτικό σχολείο Παραλίμνης (Γιαννιτσών) και δεχτήκαμε απάντηση στην οποία οι νέοι φίλοι μας μας πρότειναν μια ζωντανή συνομιλία μέσω Skype και φυσικά αυτό μας ενθουσίασε. Στηθήκαμε λοιπόν μπροστά και μάθαμε πώς κάνουμε βιντεοκλήση. Καταφέραμε να τους γνωρίσουμε και δώσαμε υπόσχεση για μεταξύ μας αλληλογραφία!






Χρήστο , σε ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία! Η μέρα μας ήταν απίθανη χάρη σε αυτά τα 10 λεπτά!

Παρουσίαση
Εδώ από Drive





5 σχόλια:

  1. Ιωάννα κι εγώ σ' ευχαριστώ πολύ για την άψογη συνεργασία μας. Ήταν τέλεια η εμπειρία της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών μας. Δεν πίστευαν στα μάτια τους αυτό που πραγματικά συνέβαινε!!! Η απόσταση εκμηδενίζεται μέσα από την τεχνολογία. Βιωματική μάθηση σε όλο της το μεγαλείο!!! Τα παιδιά είναι κατενθουσιασμένα. Θα το ξανακάνουμε σίγουρα!!! Να είστε καλά!!!
    Χρήστος Χ. Δημοτικό Σχολείο Παραλίμνης Γιαννιτσών Πέλλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συναδέλφισσα συγχαρητήρια για το εξαιρετικό ιστολόγιο σου!!!Θα ήθελες να σου στείλω και εγώ ένα γράμμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα πλαίσια της επικοινωνίας με άλλα σχολεία.Θα περιμένω νέα σου.Συνέχισε με το ίδιο κέφι αυτό που κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου , σε ευχαριστω πολύ! Κ βέβαια στείλε μου μήνυμα! Να κανονίσουμε για τα μικράκια μας!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!