Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Μαθηματικές στιγμές κεφ. 34-38- ζωντανεύοντας το βιβλίο + παιχνίδι

Πολλές φορές μέσα στο βιβλίο μας περιγράφεται μια δραστηριότητα ή ένα παιχνίδι για να δοθεί με πιο εύκολο τρόπο το νόημα στα παιδιά. 
Μου αρέσει , όταν μπορούμε, αυτές τις δραστηριότητες να τις "ζωντανεύουμε" μέσα στην τάξη.

Για παράδειγμα , στο κεφ. 34 τους άβακες του βιβλίου τους φτιάξαμε στην τάξη με μια μπαλίτσα πλαστελίνης και κομμένα πράσινα και κόκκινα καλαμάκια (γρανίτας που είναι και πιο χοντρά) για Μονάδες και Δεκάδες αντίστοιχα. Πέρσι το είχα κάνει με διαφορετικό τρόπο, δείτε εδώ (πιο περίπλοκο).



Στο κεφ. 35 οι ήρωες του βιβλίου παίζουν με τις κάρτες και προσπαθούν να φτάσουν τον αριθμό - στόχο. Καθόλου δύσκολο να γίνει και μέσα στην τάξη αυτό. Πάνω σε καρτέλες είχα γραμμένα τα ψηφία (από δραστηριότητες που είχα κάνει με τη Β τάξη πριν 2 χρόνια- ΔΕΝ ΠΕΤΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!), κάποια παιδιά έγιναν αριθμοί και κάποιοι παίκτες (όλοι φυσικά μπήκαν σε όλους τους ρόλους). Έδινα διάφορους αριθμούς- στόχους και προσπαθούσαμε να τους προσεγγίσουμε με όλες τις πιθανές εκδοχές.


οι κάρτες με τους αριθμούς

αριθμός - στόχος το 9

Στο κεφ. 36 που ασχοληθήκαμε με τις σειροθέτηση και την κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί, ανατρέξαμε πρώτα σε φωτογραφίες μας από το θέατρο που είχαμε επισκεφτεί. Έπειτα μετατρέψαμε με τις μαξιλάρες μας την τάξη σε θέατρο και παίξαμε με τα εισιτήρια. 

Κάθε παιδί έπαιρνε το εισιτήριό του και έπρεπε να βρει τη θέση του π.χ. σειρά 4 , θέση 2. Όταν όλοι κάθισαν , σήκωνα έναν έναν , έδινα αριθμό θέσης και σειρά και έπρεπε να εντοπίσουν ποιος συμμαθητής βρισκόταν σε εκείνο το σημείο. Τέλος , για να επιστρέψουμε στη θέση μας , πάλι έλεγα σειρά και θέση και όποιος άκουγε τη θέση του έφευγε. 
Εδώ και η επέκταση στο βιβλίο μας. Δώσαμε και άλλες θέσεις και ζωγραφίσαμε πράγματα που προτείναμε.

Στο κεφ. 38 που κάναμε επανάληψη , στο Τ.Ε. έχει τις μονάδες και τις δεκάδες με ενσφηνώματα. Μιας και στην τάξη μας έχουμε τέτοια τουβλάκια (για τις δύσκολες μέρες και ώρες που βρέχει στα διαλείμματα) βγάλαμε στις ομάδες μας τα τουβλάκια και δημιουργήσαμε διάφορους αριθμούς. 



Και κάτι έξτρα!!!

Ταίριαξε τα γάντια
Ένα παιχνίδι αντιστοίχισης που ετοίμασα για εκείνο το 10λεπτο που μένει και ούτε θες να προχωρήσεις άλλο ούτε μπορείς να μπεις σε άλλο αντικείμενο , γιατι θα χτυπήσει το κουδούνι. 
Το παιχνίδι είναι ομαδικό , αλλά μπορεί να το παίξει και κάποιος μόνος του. 
Σε κάθε ομάδα έδωσα μια παρτίδα από τα γαντάκια. Πάνω σε αυτά υπάρχουν προσθέσεις και αθροίσματα. Τα παιδιά πρέπει να βρουν αυτά που ταιριάζουν και να φτιάξουν το ζευγάρι. 

Μια παρτίδα είναι μια εκτύπωση του παρακάτω εγγράφου. Για να ξεχωρίζουν και να μην μπερδεύονται έβαψα κάθε παρτίδα με διαφορετικό χρώμα. Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ και ειλικρινά δε μας πηρε πάνω από 10 λεπτά (με τις οδηγίες , το μοίρασμα και το παιχνίδι μαζί).

Όλα τα παραπάνω κεφάλαια όπως δουλεύτηκαν και πέρσι εδώ.

Το παιχνίδι εδώ.
Και από slideshare.


4 σχόλια:

  1. Ιωάννα είσαι αστέρι .Σ ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τις υπέροχες ιδέες σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ βοηθητικά. Συγχαρητήρια για την δουλειά σας!
    Φοιτήτρια Παιδαγωγικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!