Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Που λες , είδα... (επανάληψη)

Σήμερα κάναμε την επανάληψή μας σε όλα όσα μας έμαθε η ενότητα 9. Και δεν ήταν λίγα! Επειδή το κεφάλαιο είχε τόση πολλή γραμματική , αποφάσισα σε αυτη την ενότητα να μην ετοιμάσουμε τοστάκι , αλλά να κάνουμε μια γερή επανάληψη μέσα στην τάξη.

Ξεκινήσαμε με τα επίθετα. Μιλήσαμε για τη χρησιμότητά τους, πώς και πού τα χρησιμοποιούμε και βρήκαμε πολλές ταιριαστές λέξεις για τη λέξη σπίτι.



Συνεχίσαμε με τις παρομοιώσεις. Μιλήσαμε για το πώς τις φτιάχνουμε και για ποιο λόγο τις χρησιμοποιούμε. Μετά διαλέξαμε 3 επίθετα από την προηγούμενη άσκηση και φτιάξαμε προτάσεις με παρομοιώσεις χρησιμοποιώντας τα.
Αφού τελειώσαμε και με αυτά , πήγαμε στις περιγραφές. Είπαμε και πάλι πόσο σημαντικά είναι τα επίθετα στις περιγραφές και πόσο πιο όμορφο κάνουν το λόγο μας οι παρομοιώσεις. Φτιάξαμε λοιπόν ένα μικρό κείμενο (3-4σειρές) περιγράφοντας το σπίτι της φαντασίας μας. Τα παιδιά έχουν καταλάβει (μετά από τόσες ασκήσεις δεν μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς) πώς ακριβώς να τα χρησιμοποιούν, αν και οι παρομοιώσεις μας είναι λίγο αδρές ακόμα. Με τον καιρό θα τις τελειοποιήσουμε!


Έπειτα δουλέψαμε με τα αντίθετα και τα συνώνυμα.
Η κυρία Αντίθετη μας έδωσε επίθετα κι εμείς έπρεπε να βρούμε τα αντίθετά τους.


Ο κύριος Συνώνυμος μας έδωσε κι αυτός επίθετα κι έπρεπε να βρούμε τα συνώνυμά τους.

Πριν αφήσουμε τα επίθετα και όλα αυτά που μάθαμε γι' αυτά , δουλέψαμε λίγο και τις συγκρίσεις φτιάχνοντας προτάσεις με τις εικόνες και το επίθετο που βλέπαμε κάθε φορά.
π.χ. Ο ξιφίας είναι γρηγορότερος από τον καρχαρία.

Αφήσαμε τα επίθετα λοιπόν, και πήγαμε στα αρσενικά ουσιαστικά. Εδώ δουλέψαμε με τα 2 άρθρα , τον και των, που μάθαμε χθες. Ο κανόνας φάνηκε πολύ εύκολος στα παιδιά, καθώς όλα τον θυμόντουσαν και μπορούσαν να τον εφαρμόσουν.

Για το τέλος μας έμεινε η κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ας. Τα παιδιά ανέφεραν πως η συγκεκριμένη άσκηση τους άρεσε πάρα πολύ! Μου έκανε τρομερή εντύπωση , μιας και στις μεγαλύτερες τάξεις ο ενθουσιασμός δεν είναι το πρώτο που βλέπεις στα παιδιά όταν είναι να κλίνουν κάτι...

Και για να μην ξεχνάμε τις ερωτησεις που μας βοηθάν σε αυτήν την άσκηση , αλλά και για να μάθουμε σιγά σιγά τα ονόματα των πτώσεων φτιάξαμε ένα σελιδοδείκτη για το κίτρινο τετράδιο (εργασιών) με αυτά.



Αφού βάψαμε όπως ήθελε ο καθένας το περίγραμμα , πλαστικοποιήσαμε.
 Κάθε παιδί χρωμάτισε τις 2 όψεις , τις κολλήσαμε (γιατί δεν βγαίνει σωστά το μπρος πίσω στην εκτύπωση) και τις πλαστικοποιήσαμε. Από τη μια μεριά είναι οι ερωτήσεις ...
και από την άλλη τα ονόματα των πτώσεων.


Μετά κάναμε μια τρύπα με το διακορευτή και περάσαμε μια χρωματιστή κορδέλα.


Παρουσίαση






9 σχόλια:

  1. Τι όμορφη κατασκευή!!Συνδυάζεις μάθηση και δημιουργία!!!Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ πολύ ωραία δουλειά!!!Μπράβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα, είναι καταπληκτικά όλα όσα ανεβάζεις!!!Συνέχισε...να εξελίσσεσαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ιωάννα, ευχαριστούμε πολύ για όλα!
    Στο drive δεν υπάρχει η δεύτερη όψη του σελιδοδείκτη, με τις πτώσεις. Θα ήμουν ευγνώμων αν μπορούσες να το ανεβάσεις. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιωάννα, ευχαριστούμε πολύ για όσα ανεβάζεις! Υπέροχες ιδέες, καταπληκτικό υλικό. Θα ήθελα, αν μπορείς, να ανεβάσεις στο drive τη δεύτερη όψη του σελιδοδείκτη..
    Ευχαριστώ κ πάλι! Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!