Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Τα ζώα

Από την προηγούμενη εβδομάδα μπήκαμε στην 6η ενότητα της Μελέτης , στην οποία θα ασχοληθούμε τα ζωά, πώς αναπτύσσονται, πώς τα ξεχωρίζουμε και πώς προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους.

Αφού δουλέψαμε τον προοργανωτή βλέποντας όλα αυτά με τα οποία θα ασχοληθούμε , παίξαμε το παιχνίδι του προτείνει το βιβλίο του δασκάλου. Ξεκινώντας από ένα μαθητή λέμε ζώα με τη σειρά , μέχρι κάποιος να μην μπορεί να σκεφτεί άλλο. Το παιχνίδι μας κράτησε αρκετή ώρα και γεμίσαμε τον πίνακα με διάφορα ζώα.

Στη συνέχεια και αφού διαβάσαμε τα στιχάκια του Κυριάκου , της Ανθής και του Σπίθα καταγράψαμε πληροφορίες που γνωρίζουμε για τα ζώα , αλλά και όσα θέλουμε να μάθουμε γι'αυτά.

Συνεχίσαμε βρίσκοντας όλα αυτά που έχουν ανάγκη τα ζώα. Ποιες είναι δηλαδή οι ανάγκες τους γενικά. Τροφή, αέρας και νερό , αλλά και αγάπη και φροντίδα ήταν όλα όσα βρήκαμε.
Βλέποντας το ψάρι της εικόνας γεννήθηκε το ερώτημα "Πώς αναπνέουν τα ψάρια στο νερό;". Έδειξα λοιπόν τα παρακάτω βίντεο στα παιδιά , που είναι μεν στα αγγλικά , αλλά εξηγούσα εγώ την ώρα της προβολής όλα όσα βλέπαμε. Η διαδικασία της αναπνοής στα ψάρια:



 Το δεύτερο βίντεο δείχνει και τον τρόπο που τρέφονται τα ψαρια. Ενα ακόμα ερώτημα των παιδιών λύθηκε.

Συνεχίζοντας παρατηρήσαμε την εικόνα της σελίδας 54 για να βρούμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε μια αγελάδα και το μοσχαράκι της. Η μεγαλύτερη διαφορά ήταν στο μέγεθός τους κι έτσι μιλήσαμε για το πώς γεννιούνται και αναπτύσσονται τα ζώα.
Χωρίσαμε τα ζώα σε 2 κατηγορίες: αυτά που γεννούν μικρά και αυτά που γεννούν αυγά. Στη δραστηριότητα του βιβλίου καταγράψαμε μερικά ζώα που γεννούν μικρά.Εδώ μιλήσαμε και για τη φάλαινα και το δελφίνι , που αν και ζουν στο νερό έχουν πνεύμονες (το αναφέραμε και στην αναπνοή των ψαριών) και γεννούν μικρά και όχι αυγά όπως τα υπόλοιπα ψάρια.

 Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου στις οποίες έπρεπε να κατατάξουμε χρονολογικά τις εικόνες ανάπτυξης ενός κόκορα και μιας πεταλούδας. Στον κόκορα τα παιδιά δεν είχαν πρόβλημα , μιας και όταν ζεις σε χωριό όλο και κάποιο πουλερικό θα έχεις δει να μεγαλώνει.

Στην πεταλούδα έδειξα το παρακάτω βίντεο για να μιλήσουμε λίγο περισσότερο για τη μεταμόρφωσή της. Το βίντεο είναι υπέροχα κατατοπιστικό:
Μετά από αυτό συμπληρώσαμε και στις εικόνες τα στάδια ανάπτυξης της πεταλούδας.

Για το τέλος άφησα ένα ακόμη βίντεο με την ανάπτυξη του βατράχου μιας και θεωρώ πως είναι αρκετά συναρπαστική για τα παιδιά (είχα και κρυφή ατζέντα είναι η αλήθεια).

Αφού μιλήσαμε και για τους γυρίνους και τους ενήλικες βατράχους , συνδυάσαμε τη Μελέτη με τη Μουσική  αλλά και τα Μαθηματικά, κάνοντας το τραγούδι ¨Ο Βάτραχος". Ένα πανέξυπνο τραγούδι για την προπαίδεια του 4.
Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ η ιστορία του άτυχου βατράχου Σολ.

Τους στίχους τους βρήκα στο Ζωηρό μαθητή της Δευτέρας.
Τα λόγια τα φωτοτύπησα για όλα τα παιδιά μιας και θα το πούμε αρκετές φορές ακόμα.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!