Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Με βάρκα και σωσίβιο

Το κεφάλαιο αυτό το διδαχτήκαμε πάλι σε 2 μέρες , χώρισα όμως σε 2 μέρη με βάση το κάθε νέο γράμμα. Εκανα δηλαδή τη μια μέρα το Ωω και την άλλη το Ββ.

Την πρώτη μέρα επεξεργαστήκαμε την εικόνα και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι να είχε συμβεί. Σαν κείμενο κάναμε μόνο τις 3 πρώτες σειρές (ως τα λόγια του Αρη). Αφού τις διαβάσαμε , εντοπίσαμε το πρόβλημα που αντιμετώπισαν τα παιδιά και προτείναμε διάφορες λύσεις.

Διαβάσαμε το κείμενο (2 φορές εγώ και μια φορά μόνα τους) και εντοπίσαμε το νέο γράμμα. Το βάλαμε στο τρενάκι και στη λίμνη με τα φωνακλάδικα.
Εδώ ενημέρωσα τα παιδιά πως πλέον έχουμε μάθει όλα τα φωνακλάδικα που κατοικούν στη λίμνη και είπαμε το παρακάτω διαδεδομένο ποιηματάκι: "Οι φωνούλες είναι 7 και φωνάζουν δυνατά: α,ε,ι,ο,η,ω,υ".

Στη συνέχεια μάθαμε τα ονόματα των 2 "ο" , όμικρον και ωμέγα, την ιστορία τους και διαβάσαμε μερικές λέξεις με το νέο ω.
Επειτα το γράψαμε στο Τ.Ε. , το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά σύμφωνα και φτιάξαμε παρεούλες και λύσαμε τις ασκήσεις στο βιβλίο και το Τ.Ε. που  βασίζονταν στο Ωω.

Είδαμε και το βίντεο "Το ωραίο ωρολόγιο".


Τέλος μάθαμε καινούριους ορθογραφικούς κανόνες μέσα από τις συμβουλές του σοφού βάτραχου. Βασιστήκαμε στο άρθρο και την προσωπική αντωνυμία και μέσα από αυτά γνωρίσαμε πότε βάζουμε ωμέγα και πότε βάζουμε όμικρον.
Δουλέψαμε τις ασκήσεις μέσα από την παρουσίαση τόσο στον πίνακα όσο και στο φυλλάδιο με τις αντίστοιχες ασκήσεις.

Την επόμενη μέρα δουλέψαμε με τον ίδιο τρόπο γνωρίζοντας  το Ββ. Διαβάσαμε πρώτα το υπόλοιπο κείμενο και το επεξεργαστήκαμε με πολλές ερωτήσεις και προτάσεις των παιδιών.

Επειτα το εντοπίσαμε μέσα στο βιβλίο μας και το χρωματίσαμε.

Στη συνεχεια είδαμε τον τρόπο γραφής,  τον δουλέψαμε στα πινακάκια μας, το τοποθετήσαμε στο τρενάκι της Αλφαβήτα και φτιάξαμε το σπιτάκι του στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων.


Μετά το διαβάσαμε μεσα σε λέξεις του κειμένου και φτιάξαμε τον άξονα λέξεων του Ββ.

Το ποίημα το διαβάσαμε και εντοπίσαμε κι εδώ όλα τα β και τα ω. Μελοποιημένο δεν το ακούσαμε μιας και είναι ολοκληρωμένο το τραγουδι στο επόμενο γράμμα.



Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις στο Τ.Ε. και το βιβλίο.
Τέλος παρακολουθήσαμε και το βίντεο " Ο βιολιστής βάτραχος".

Παρουσίαση
Εδώ από Drive




Εδώ να κάνω μια αναφορά (με πολλή καθυστέρηση είναι η αλήθεια) στην εξαίρετη συνάδελφο Πολιτάκη Χριστίνα  η οποία με τη δουλειά της με βοήθησε πολύ στη σχεδίαση και δομή των δικών μου φύλλων εργασίας σε μια περίοδο που ακόμα "ψαχνόμουν". 
Τα πολύ πετυχημένα στιχάκια του σοφού βατράχου ανήκουν πνευματικά στην ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΤΣΑΛΙΚΗ - ΚΙΟΣΟΓΛΟΥ  και στο βιβλίο της "λέξη - λέξη" (το οποίο δεν κυκλοφορεί πια). 


12 σχόλια:

  1. Αγαπητή Ιωάννα, Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά!
    Σε ευχαριστώ πολύ για την εξαιρετική δουλειά σου η οποία εμένα προσωπικά μ΄έχει βοηθήσει πολύ και έγινε η αιτία να προτιμώ την Α΄τάξη. Φέτος έχω προτζέκτορα στο σχολείο και χρησιμοποιώ τις παρουσιάσεις σου. Στα τελευταία μαθήματα βρίσκω την πορεία του μαθήματος μόνο στο slideshare που το αρχείο κατεβαίνει ως pdf. Δεν το βρίσκω με τη μορφή power point που είναι πιο ευχάριστο γιατί υπάρχει κίνηση στις διαφάνειες και αποκαλύπτονται τα συννεφάκια με τα σχόλια, ενώ στο pdf δεν ανοίγουν. Εύχομαι πάντα να μας δίνεις τέτοια καταπληκτική δουλειά και να μας βοηθάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μινα μου σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Το πρόβλημα είναι γνωστό και διαπιστωμένο εδώ και 3 μηνες κοντά! Δεν ξερω για ποιο λόγο έχει κάνει αυτην την αλλαγη το slideshare. Εχω επικοινωνήσει μαζί τους για να τους ενημερωσω , αλλά όπως διαπιστώνεις δεν εχει γίνει ακόμα τιποτα. Εχω μεταφέρει κάποιες παρουσιασεις στο slideboom , αλλά επειδή κι εκείνο κάνει μερικά νούμερα θα ανεβάσω τις επόμενες μερες όλες τις παρουσιάσεις στο DRive. Εξυπακούεται πως θα έχω σύνδεσμο για κάθε προυσίαση στην αντίστοιχη αναρτηση. Καλή χρονιά χωρις προβληματα εύχομαι! :)

      Διαγραφή
    2. Ιωάννα,
      Σ΄ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο μ΄έχεις βοηθήσει. Σου εύχομαι καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και πολλές καινούριες ιδέες!!

      Διαγραφή
  2. Ιωάννα,
    Σ΄ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σου.
    Εύχομαι να έχεις μια χαρούμενη και δημιουργική χρονιά και να μας εκπλήσσεις με τις ιδέες σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα καλήμερα,
    σου γράφω για να διορθώσω μια δική μου παράλειψη. Έχω διαπιστώσει ότι αρκετά από τα φύλλα εργασίας σου βασίζονται σε δικές μου φωτοτυπίες που πριν χρόνια είχα ανεβάσει στο e-selides. Οι φωτοτυπίες ήταν καθαρά δική μου προσωπική δουλειά και δεν είχα αντιγράψει από κάπου άλλου. Στη φωτοτυπία όμως με το ω είχα βάλει τους κανόνες για το ω και το ο που είχα βρει στο βιβλίο της ΠΟΛΥΞΕΝΗΣ ΤΣΑΛΙΚΗ - ΚΙΟΣΟΓΛΟΥ "λέξη - λέξη" (εξαιρετικό βιβλίο που δε βγαίνει πλέον). Κατάλαβα ότι ήταν λάθος μου να μην αναφέρω τη συγγραφέα όταν τους είδα αναδημοσιευμένους και από εσένα. Δυστυχώς δε μου δίνεται η δυνατότητα να μπω στο e selides και να κατεβάσω ή έστω να διορθώσω τις φωτοτυπίες. Θα σε παρακαλούσα λοιπόν να κάνεις εσύ μια αναφορά στη συγγραφέα γιατί πιστεύω πως και εσύ καταλαβαίνεις ότι είναι άδικο γι αυτήν.
    Σε ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου , πόσο χαίρομαι που σε γνωρίζω εστω και διαδικτυακα!!! Οντως τα φυλλάδιά σου ήταν πολύ μεγάλη βοήθεια και έμπνευση την πρώτη χρονιά που δούλεψα την πρώτη με τα καινούργια βιβλία!!! Σε υπερευχαριστώ για την πολύτιμη προσφορά σου σε όλους! Σου ζητώ συγνώμη αν θεωρησες πως καταχράστηκα τη γενναιοδωρία σου!Η αλήθεια είναι ότι είχα φτιάξει τα φυλλάδια πριν κάνω το blog και μετά το blog με συμβούλεψαν να βάζω παντού την υπογραφη του ιστολογίου. Δε σκεφτηκα να αφαιρέσω τις ασκήσεις που ήταν εμπνευσμένες από αλλού. Φυσικά και θα κάνω αναφορά στο βιβλίο καθώς και στη δική σου υπέροχη δουλειά! Καλή συνέχεια!!!

      Διαγραφή
    2. Ιωάννα, εννοείται ότι δεν καταχράστηκες τίποτα, αφού το υλικό το είχα ανεβάσει για να το μοιραστώ με τους/τις συναδέλφους. Είναι ένα παλιό υλικό που με τον καιρό το έχω αλλάξει πολύ… Από τότε όμως είχα μια ευαισθησία όσο αφορά τη «λογοκλοπή» και γι’ αυτό πριν το ανεβάσω είχα αφαιρέσει ό,τι δεν ήταν δικό μου. Δυστυχώς όμως είχα και κάποιες «αστοχίες», όπως αυτή με τους κανόνες – στιχάκια. Χαίρομαι όμως που μέσα από το ιστολόγιο σου έγινε αναφορά στη συγγραφέα και το βιβλίο της.
      Ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση.
      Εύχομαι καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
    3. Χριστίνα μου , κι εγω αισθάνομαι "κάπως"με το θεμα των πνευματικών δικαιωμάτων και την απίστευτη καταπάτησή τους! Χαίρομαι απίστευτα που με βρήκες και πραγματικά μπόρεσα έστω και ετεροχρονισμένα να αποδώσω όσα όφειλα εδω και χρόνια στην πολύτιμη δουλειά σου! Θα φροντίσω να μπει και στα υπόλοιπα εγγραφα που έχω ιδέες σου το ίδιο κειμενο. Σε ευχαριστώ και πάλι!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα σας και καλή χρονιά!! Υγεία, ευτυχία και πολλή πολλή αγάπη!! Αρχικά, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τόσο ενδιαφέρουσα δουλειά σας!Με έχετε βοηθήσει πάρα πολύ!! Είναι η πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια που παίρνω Α΄τάξη και η αλήθεια είναι ότι είχα αγχωθεί πολύ, αλλά μου δώσατε τόσες ιδέες... Τέλος, με συγκινήσατε πολύ γιατί αναφερθήκατε σε ένα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο, την πρώτη μου δασκάλα... την κυρία Τσαλίκη!! Ακόμα θυμάμαι τα στιχάκια της και το χαμόγελό της!!! Είναι η αιτία που σήμερα είμαι δασκάλα!! Έχει προσφέρει εξαιρετικό έργο στην εκπαίδευση. Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ! Καλή συνέχεια στο έργο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι ,Ελίνα μου! Συνάδελφος υπέδειξε τα υπέροχα στιχάκια της δασκάλας σας κι ετσι μπόρεσα κι εγω να την ευχαριστήσω για την τόσο υπέροχη δουλειά της!Καλή και δημιουργική χρονιά εύχομαι!

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για την εκπληκτική δουλειά σας! Μας βοηθάτε πολύ! Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το υλικό αυτό στην πλατφόρμα e-me από άποψη πνευματικών δικαιωμάτων; Τα φύλλα εργασίας σας γράφουν το όνομα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε! Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!