Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Ποιος είναι; Τι κάνει;(2)

Συνεχίσαμε στην 20η ενότητα χθες και σήμερα συναντώντας ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και επαγγέλματα που εξαφανίζονται.
Διαβάσαμε το κείμενο με τη χελώνα Καρετα καρετα και τα παιδιά θυμήθηκαν σχεδόν όλα όσα είδαμε πέρσι στα Ιχνη στην άμμο για τη χελώνα ,τη ζωή της και τους κινδύνους που την απειλούν.

Ανοίξαμε τους χάρτες μας λοιπόν και πρώτα βρήκαμε τη Ζάκυνθο στην Ελλάδα. Το νησί το γνωρίζαμε καθώς αλληλογραφήσαμε με τα παιδιά της κυρίας Ρούλας από εκεί. Σε έναν χάρτη του Ιονίου μπορέσαμε να δούμε και να βρουμε πιο καλά τον κόλπο του Λαγανά , τον πιο σημαντικό  βιότοπο της χελώνας μας. Μιλήσαμε για τον κόλπο και τους φτιάξαμε με το χέρι μας δίνοντας τα χαρακτηριστικά του.
Συνεχίσαμε δίνοντας τις ερμηνείες στις λέξεις που ζητούσε το βιβλίο , αλλά ανοίξαμε και τα λεξικά μας για να βρουμε λέξεις συνώνυμες για την παραλία, την τροφή και το κατευθύνομαι.
Στο Τ.Ε. είδαμε όλα τα στοιχεία της ταυτότητας του Κρικρι και φτιάξαμε (προφορικά πρώτα) το άρθρο.
Στη συνέχεια μπήκαμε στην ιστοσελίδα του Αρκτούρου και γνωρίσαμε κι άλλα ζώα της Ελλάδας  που απειλούνται με εξαφάνιση.Γνωρίζαμε ήδη τη χελώνα Καρετα καρέτα και τη φώκια Μονάχους , αλλά ο Αρκτούρος μας έμαθε πολλά ακόμη.
Αφήνοντας σήμερα πίσω μας τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση , πήγαμε στα επαγγέλματα που εξαφανίζονται. Γνωρίσαμε τον παγωτατζή και τον παγοπώλη μεσα από τη συνεντευξη και το ποίημα του βιβλίου. Η εργασία που προτείνει το βιβλίο για τα παλιά επαγγέλματα είναι πολύ ωραία και το θέμα είναι από τα πιο αγαπημένα μου , αλλά ο καιρός που μένει είναι πολύ λίγος. Αλλωστε τα παιδιά δούλεψαν παρόμοια εργασία πέρυσι παίρνοντας συνεντευξεις.
Στη γραμματική μπήκαμε στον Παρατατικό χρόνο των ρημάτων , που συνεχίζουμε να τον ονομάζουμε "Χθες συνέχεια". Δεν αντιμετωπίσαμε δυσκολίες στο σχηματισμό του. Και πέρσι που τον δουλέψαμε περισσότερο μας μπέρδευε ο Αόριστος παρά ο Παρατατικός.
Φύλλο εργασίας

1 σχόλιο:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!