Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025

Ιδεούλες #6 : Καθήκοντα

Ενα μεγάλο κεφάλαιο στη ρουτίνα μου με τα παιδιά αποτελούν τα καθήκοντα. Από όσο θυμάμαι πάντοτε έδινα κάποιο χαρτάκι αν είχα μικρή τάξη (Α&Β) ή σημειώναμε με τα παιδιά όσα είχαν να δουλέψουν στο σπίτι αν είχα μεγαλύτερη τάξη. 
Με συναδέλφους που το έχω συζητήσει άλλοι είναι υπέρ ενώ άλλοι κατά υποστηρίζοντας την αξία της καλλιέργειας της υπευθυνότητας μεσω μνήμης. Σεβαστές όλες οι απόψεις. Και οι δυο έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους.
Η ίδια σημειώνω απαραίτητα όσα έχω να κάνω κυρίως πλέον για να μην ξεχνάω... (ου γαρ) και το γνωρίζω σαν συνήθεια και στα μαθητάκια μου.

Τα χρόνια μετά την πανδημία τόσο για εξοικονόμηση χρόνου στην τάξη (ψηφιακή και φυσική) όσο και για μεγαλύτερη ευκολία έστελνα τα καθήκοντα και όσα είχα να ενημερώσω τους γονείς με κάποιο μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Την προηγούμενη χρονιά αποφάσισα να το κάνω διαφορετικά και δεν το αλλάζω!

Αξιοποιώντας την αγάπη μου για ΤΟ ψηφιακό εργαλείο padlet και την επιθυμία για τήρηση καθηκόντων έφτιαξα έναν ψηφιακό πίνακα κι εκεί αναρτούσα καθημερινά ή όποτε υπήρχε ανάγκη επικοινωνίας όσα ήθελα. Τα παιδιά αλλά και οι γονείς σκάναραν τον κωδικό (βλέπε παρακάτω) που τους έδωσα κι εβλεπαν τα καθήκοντα και τις ενημερώσεις. 
Το padlet οπως αναφέρω είναι ένας ψηφιακός πίνακας με αναρίθμητες δυνατότητες που το χρησιμοποιώ σε πολλά αντικείμενα αναθέτοντας
Εργο που ανέθεσα σε Β τάξη
πριν 3 χρόνια

έργα, δουλεύοντας με ψηφιακό υλικό κτλ. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει κανείς είναι μια απλή εγγραφή και στη δωρεάν εκδοχή του δίνει 3 ενεργούς πίνακες ταυτόχρονα. Η χρήση του είναι πανεύκολη , ενώ με τις προτάσεις ΑΙ που έχει καθίσταται ανεκτίμητο βοήθημα. 

Για τα καθήκοντα κράτησα ενεργό τον έναν πίνακα
όλη τη χρονιά , ενώ αξιοποιούσα τους άλλους δύο για τα τρέχοντα εργα μου. Όποτε τελείωνε ένα έργο αρχειοθετούσα τον πίνακα και τον ελευθέρωνα για νέα χρήση. 
Βήμα βήμα:
  • Εφτιαξα τον πίνακα των καθηκόντων  στο padlet μορφοποιώντας τον όπως θα ήθελα να φαίνεται.
  • Αντέγραψα τον σύνδεσμο της κοινοποίησης και τον μετέφερα στην e-me. Εκεί άνοιξα το αντικείμενο KewAr Code από την e-me content και επικόλλησα στον σύνδεσμο. Μου έφτιαξε το qr code το οποίο κατέβασα στον υπολογιστή και το εκτύπωσα σε μικρά εικονίδια.
  • Τα μικρά χαρτάκια με τον κωδικό τα πέρασα σε πολύχρωμα μπρελόκ (πολύ οικονομικά). 
  • Εδωσα σε κάθε παιδί το μπρελόκ του που το πέρασε είτε στην κασετίνα είτε στην τσάντα. 
Με αυτόν τον τρόπο καθετί που έστελνα μπορούσαν να το δουν σκανάροντας τον κωδικό. Επιπλέον μπορούσαν να ανατρέξουν σε παλαιότερες αναρτήσεις και να βρουν κάτι που είχαν ξεχάσει. Τέρμα τα χαμένα μέιλ, ο γεμάτος αποθηκευτικός χώρος και τα σβησμένα μηνύματα. Φυσικά για να τηρηθεί όλο αυτό αφιέρωνα χρόνο καθημερινά (άλλοτε 10 λεπτά άλλοτε περισσότερο) και αξιολογησα πως όντως βοηθούσε και έφερνε αποτέλεσμα στην τάξη μου.  

Στο τέλος της χρονιάς κατέβασα τον αρχειοθετημένο μου πίνακα έχοντας όλες τις σημειώσεις της χρονιάς μαζί με τους συνδεσμους από όσα ανέθετα. 

TIP:
Το συγκεκριμένο qr code το έβαλα και στο φυλλάδιο ενημέρωσης γονέων μαζί με τη λίστα.
Καλή συνέχεια!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!