Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Επανάληψη ως το "Όλοι στον κήπο"

Μετά από 2 μήνες περίπου στο ολοήμερο , επέστρεψα με μεγάλη μου χαρά στο κλασικό και έχω και πάλι (τι άλλο? ) Α τάξη!
Όπως είναι φυσικό οι αναρτήσεις δε θα είναι τόσο συχνές όπως τα προηγούμενα 2 χρόνια μιας και θα χρησιμοποιήσω το ίδιο υλικό και ιδέες. Ωστόσο , επειδή τα παιδιά είναι διαφορετικά και το επίπεδο , αλλά και τα ενδιαφέροντα ποικίλλουν θα βγάζω πού και πού κάποιες δραστηριότητες.

Ας κοιτάξουμε λοιπόν τι κάναμε αυτές τις ημέρες.
Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τη γραμματοθήκη μας και φτιάξαμε πολλές λέξεις με αυτήν.



Για πρακτικούς λόγους συγκέντρωσα όλα τα γράμματα σε ένα αρχείο. Εκτυπώνω τόσες φορές όσα και τα παιδιά μου τη σελίδα με τα γράμματα. Το εξώφυλλο του φακέλου το εκτυπώνω τα παιδιά μου δια 4.

Στο βιβλίο της Γλώσσας έχουμε φτάσει μέχρι και το "Όλοι στον κήπο". Εκεί σταματήσαμε για 2 μέρες ώστε να κάνουμε μια καλή επανάληψη.

Επειδή εντόπισα κάποια δυσκολία στην ανάγνωση , έφτιαξα τις παρακάτω ασκήσεις ώστε να την δουλέψουμε λίγο περισσότερο.

Στην πρώτη άσκηση έπρεπε να διαβάσουμε τι λέει η πρόταση και να ζωγραφίσουμε το περιεχόμενο του σάκου. Κάναμε μερικά παραδείγματα στην τάξη και την άσκηση την άφησα για το σπίτι (όπου υπάρχει περισσότερη ησυχία και ο καθένας προσπαθεί για τον εαυτό του).

Η επόμενη ήταν και πάλι δραστηριότητα ανάγνωσης. Εχω βάλει προτάσεις που τα παιδιά πρέπει να διαβάσουν από 3 φορές. Για να γίνει πιο διασκεδαστικό το μέτρημα έβαλα 3 γλειφιτζούρια στο τέλος κάθε πρότασης. Κάθε φορά που γίνεται ανάγνωση της πρότασης βάφω κι ένα γλειφιτζούρι.

Η επόμενη δραστηριότητα βασίστηκε στον τονισμό και συλλαβισμό. Τις συλλαβές τις λέμε παρεούλες ακόμα , ακόμα κι αν είναι μόνο του ένα γραμματάκι. Τα παιδιά διάβαζαν τη λέξη , την χώριζαν σε παρεούλες γράφοντας κάθε παρεούλα σε μια κολοκύθα και έβαζαν τόνο σε αυτήν που φώναζε περισσότερο. Τέλος βάφαμε την κολοκύθα με τον τόνο.

Συνεχίσαμε με τον ντετέκτιβ. Γίναμε ντετέκτιβ και προσπαθήσαμε να βρούμε τις λέξεις- κωδικούς. Γράφαμε το 1ο γράμμα κάθε εικόνας και σχηματίσαμε λέξεις. Στο τέλος εντοπίσαμε τις λέξεις κωδικούς σε ένα πλαίσιο και τις χρωματίσαμε.

Επόμενη δραστηριότητα , που μας διασκέδασε πολύ είναι η αλήθεια, ήταν με τον πισινό του Ίππο , του ιπποπόταμου. Ο Ίππο ο ιπποπόταμος κάθισε σε ένα βιβλίο και κόλλησαν στον πισινό του κάποιες λέξεις (οι ολικές λέξεις που μάθαμε ως τώρα- εγω έκανα και το ναι μαζί με το και). Εντοπίσαμε τις λέξεις και τις χρωματίσαμε με το ίδιο χρώμα κάθε λέξη. Τέλος φτιάξαμε κι ένα γράφημα για να δούμε ποια λέξη συναντήσαμε περισσότερες φορές.

Τελευταία δραστηριότητα ήταν αντιστοίχιση κεφαλαίου με πεζό και αρχικό γράμμα μιας λέξης. Οι γαλοπούλες κρατάνε ένα παζλ κι εμείς έπρεπε να βρούμε τα δυο κομμάτια που έλειπαν.



Το έγγραφο εδώ από googledocs.


Εδώ από slideshare.



4 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την φοβερή δουλειά σας! Συνεχίστε να μας δίνετε όμορφες ιδέες!
    Με όλο το θάρρος να σας ρωτήσω, γιατί επιλέγετε συνεχώς Α και Β δημοτικού και όχι μεγαλύτερες τάξεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ για τα καλά σας λόγια! Δεν επιλέγω τις μικρές τάξεις. Ετυχε τα τελευταία 4 χρόνια να πάω από τις τελευταίες στα σχολεία μου και η Α ταξη στις 3 φορές από τις 4 να είναι αυτή που είχε μείνει. Η Την 4η είχε μείνει η Β' (που την ήθελα γιατι συνέχιζα τα πρωτάκια μου). Περισσότερες χρονιές έχω παρει Ε και Στ από ό,τι Α και Β , απλά έτυχε να μην έχω ιστολόγιο εκείνη την περίοδο, μιας και ασχολούμαι με αυτό τα τελευταία 4 χρόνια.

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!