Καλοκαιράκι πλέον , απολαμβάνουμε ξεκούραση (εκπαιδευτικοί και παιδιά έστω) και δροσερές βουτιές , όσοι τουλάχιστον μένουν σε παραθαλάσσιες περιοχές.
Επειδή εμείς δεν είμαστε από τους πολύ πολύ τυχερούς και τα δροσερά μπανάκια θα μείνουν για τις διακοπές , αποφασίσαμε με τα ανίψια μου να εξερευνήσουμε λίγο τις ιστορίες γύρω από την αρχαία ελληνική μυθολογία, ξεκινώντας φυσικά από τους θεούς.
Αφορμή στάθηκε το βιβλίο που διαβάσαμε στις διακοπές του Πάσχα "Του ουρανού τα παραμύθια".
Για να μάθουμε τους 12 θεούς και ιστορίες με αυτούς χρησιμοποιούμε τα παρακάτω 2 βιβλία.
Δεν τα διαβάσαμε ολόκληρα ακόμα, μιας και επικεντρωθήκαμε μόνο στη γνωριμία με τους θεούς και τα βασικά γνωρίσματά τους. Για παράδειγμα γνωρίσαμε τη θεά Δήμητρα που είναι αδερφή του Δία και θεά της γεωργίας με σύμβολό της το σιτάρι.
Για να δουλέψουμε και άλλους τομείς (προγραφικό, προμαθηματικό, αριθμητική κ.α.) έφτιαξα διάφορες δραστηριότητες που τα μικρά μου έκαναν με μεγάλη χαρά (δεν ξέρω αν είναι μόνο τα ανίψια μου , αλλά ζητούν επίμονα να κάνουν εργασίες!!!). Έτσι θυμηθήκαμε πολλές φορές όσα είχαμε διαβάσει στα βιβλία.
Τα ανιψια μου είναι 5 και 6 ετών και εχουν φοιτήσει σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία. Εγώ δεν έχω δουλέψει τα γράμματα και τους αριθμούς μαζί τους, απλά προσάρμοσα το υλικό στις υπάρχουσες γνώσεις από τα σχολεία τους.
Ολο το υλικό το εκτύπωσα έγχρωμο και το πλαστικοποίησα για να μπορώ να το χρησιμοποιήσω κι άλλες φορές. Τα παιδιά έγραφαν με μαρκαδόρους πίνακα κι έσβηναν με σφουγγαράκι ή μωρομάντιλο. Σε οποιαδήποτε δραστηριότητα χρειάστηκαν επιπλέον εργασίες για την κατασκευή τους μπορείτε να τις δείτε με πράσινο φόντο.
Πώς δουλέψαμε με το υλικό:
Αντιστοιχίζω κάθε θεό με το σύμβολό του.
Λέγαμε το όνομα του θεού/θεάς και τι προστάτευε. Μετά θυμόμασταν το σύμβολό του και τον αντιστοιχίζαμε. Δραστηριότητα που δεν ήθελαν βοήθεια.
Βρίσκω με ποια φωνή ξεκινά το όνομα κάθε θεού/θεάς.
Οδηγίες κατασκευής: κόβουμε και πλαστικοποιούμε τις καρτέλες με τους θεούς
Άσκηση φωνολογικής ενημερότητας. Τα παιδιά σε κάθε καρτελάκι έπρεπε να αναγνωρίσουν το θεό/ θεά και να βρουν το αρχικό γράμμα. Στο σωστό γράμμα έβαζαν ένα μανταλάκι (κατασκευών). Μετά τις οδηγίες μου δε χρειάστηκαν βοήθεια.
Παζλ αρίθμησης από το 1-10 και από το 11-20.
Οδηγίες κατασκευής: πλαστικοποιούμε τα παζλ και κόβουμε τις λωρίδες. Σε ένα σκληρό χαρτόνι (το εξώφυλλο από κάποιο παλιό βιβλίο ή λεύκωμα) κολλάμε μια λωρίδα αυτοκόλλητο velcro. Πίσω από κάθε λωρίδα κολλάμε ένα μικρό κομματάκι από το αρνητικό του velcro. Το παζλ έτσι δε χαλάει συνέχεια.
Εξάσκηση στην αρίθμηση ως το 20 με αυτά τα παζλ. Δε χρειάστηκαν καθόλου βοήθεια. Αφού τα ολοκλήρωναν , μιλούσαμε για το θεό και θυμόμασταν όλα όσα γνωρίσαμε γι'αυτόν.
Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Δουλέψαμε τις έννοιες μεγάλο , μεσαίο , μικρό βάζοντας αριθμούς από το 1 ως το 3 ξεκινώντας από το μεγαλύτερο. Μπορεί να γίνει η άσκηση και αντίστροφα. Καμία δυσκολία στην αναγνώριση των μεγεθών. Λίγη βοήθεια στη γραφή του αριθμού 2 (στο μικρότερο από τα παιδιά). Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας θυμηθήκαμε τους θεούς που είχαν αυτα τα σύμβολα.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο;
Τα παιδιά εντοπίζουν και χρωματίζουν μόνο τους μεγάλους κεραυνούς. Η άσκηση μπορεί να γίνει και ζητώντας τους μικρότερους ή τους μεσαίους κεραυνούς σε άλλη στιγμή. Καμία δυσκολία. Οταν ολοκληρώθηκε η άσκηση μιλήσαμε φυσικά για το Δία!
Τι ακολουθεί; Τι λείπει;
Οδηγίες κατασκευής: πλαστικοποιούμε τις δυο σελίδες μαζί μπρος πίσω. Σε κάθε κενό τετράγωνο κολλάμε ένα μικρό κομμάτι αυτοκόλλητο velcro. Πλαστικοποιούμε και κόβουμε όλα τα καρτελάκια συμπλήρωσης των μοτίβων κολλώντας το αρνητικό του velcro πίσω από κάθε καρτελάκι (μη βαζετε μεγάλο κομμάτι velcro για να μπορεί να κολλά και να ξεκολλά εύκολα)
Ασκήσεις πάνω στις ακολουθίες - μοτίβα. Τα παιδιά δούλεψαν την άσκηση πολύ καλά. Ο μικρός ήθελε λίγη βοήθεια , αλλά μόλις κατάλαβε τη λογική της δραστηριότητας τα κατάφερε και μόνος του. Μιλήσαμε ξανά για όλους τους θεούς και όσα πλέον ξέραμε πολύ καλά!
Ποια τα πιο πολλά;
Δραστηριότητα σύγκρισης πλήθους πραγμάτων. Καμία δυσκολία.
Σχήματα.
Αναγνώριση , ονομασία και σχεδιασμός σχημάτων, εκτίμηση πλήθους, σύγκριση. Ο μικρός ήθελε λίγη βοήθεια με τις ονομασίες (του τριγώνου κυρίως) , αλλά μπόρεσε και ολοκλήρωσε τη δραστηριότητα χωρίς πρόβλημα.
Ένωσε τους θεούς με την αρχική φωνή τους.
Και πάλι άσκηση φωνολογικής ενημερότητας. Ολοκληρώθηκε και από τους δυο χωρίς δυσκολία. Στο τέλος θυμηθήκαμε τι προστάτευε κάθε θεός.
Χορδές, φτερά και φωτιά.
Προγραφικές ασκήσεις. Ενώ τα παιδιά έχουν δουλέψει στο σχολείο τους τα γράμματα , οι προγραφικές ασκήσεις θεωρώ πως είναι απαραίτητες τόσο για εξάσκηση στο κράτημα του μολυβιού , αλλά και για τις λεπτές κινήσεις που χρειάζονται τα πεζά γράμματα. Ολοκληρώθηκαν και από τα δυο παιδιά χωρίς δυσκολία.
Πόσες φορές το καθετί;
Άσκηση καταμέτρησης και παρατηρητικότητας. Την συμπλήρωσα στο πακέτο του υλικού αφότου είχα εκτυπώσει τα δικά μου κι έτσι δεν την κάναμε ακόμη.
Αλλες δραστηριότητες:
Στα πινακάκια μας (ντυμένα εξώφυλλα παλιών βιβλίων με αυτοκόλλητο) δουλέψαμε τη γραφή των αρχικών γραμμάτων των θεών και εύκολες συλλαβές (π.χ. η πρώτη παρεούλα από το σύμβολο της θεάς Αρτεμης, η τελευταία παρεούλα από το σύμβολο του Πσειδώνα κ.ο.κ.)
το σχηματισμό γραμμάτων με πλαστελίνη
το πλήθος
Το πακέτο με τις δραστηριότητες μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Επειδή εμείς δεν είμαστε από τους πολύ πολύ τυχερούς και τα δροσερά μπανάκια θα μείνουν για τις διακοπές , αποφασίσαμε με τα ανίψια μου να εξερευνήσουμε λίγο τις ιστορίες γύρω από την αρχαία ελληνική μυθολογία, ξεκινώντας φυσικά από τους θεούς.
Αφορμή στάθηκε το βιβλίο που διαβάσαμε στις διακοπές του Πάσχα "Του ουρανού τα παραμύθια".
Για να μάθουμε τους 12 θεούς και ιστορίες με αυτούς χρησιμοποιούμε τα παρακάτω 2 βιβλία.
Δεν τα διαβάσαμε ολόκληρα ακόμα, μιας και επικεντρωθήκαμε μόνο στη γνωριμία με τους θεούς και τα βασικά γνωρίσματά τους. Για παράδειγμα γνωρίσαμε τη θεά Δήμητρα που είναι αδερφή του Δία και θεά της γεωργίας με σύμβολό της το σιτάρι.
Για να δουλέψουμε και άλλους τομείς (προγραφικό, προμαθηματικό, αριθμητική κ.α.) έφτιαξα διάφορες δραστηριότητες που τα μικρά μου έκαναν με μεγάλη χαρά (δεν ξέρω αν είναι μόνο τα ανίψια μου , αλλά ζητούν επίμονα να κάνουν εργασίες!!!). Έτσι θυμηθήκαμε πολλές φορές όσα είχαμε διαβάσει στα βιβλία.
Τα ανιψια μου είναι 5 και 6 ετών και εχουν φοιτήσει σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία. Εγώ δεν έχω δουλέψει τα γράμματα και τους αριθμούς μαζί τους, απλά προσάρμοσα το υλικό στις υπάρχουσες γνώσεις από τα σχολεία τους.
Ολο το υλικό το εκτύπωσα έγχρωμο και το πλαστικοποίησα για να μπορώ να το χρησιμοποιήσω κι άλλες φορές. Τα παιδιά έγραφαν με μαρκαδόρους πίνακα κι έσβηναν με σφουγγαράκι ή μωρομάντιλο. Σε οποιαδήποτε δραστηριότητα χρειάστηκαν επιπλέον εργασίες για την κατασκευή τους μπορείτε να τις δείτε με πράσινο φόντο.
Πώς δουλέψαμε με το υλικό:
Αντιστοιχίζω κάθε θεό με το σύμβολό του.
Λέγαμε το όνομα του θεού/θεάς και τι προστάτευε. Μετά θυμόμασταν το σύμβολό του και τον αντιστοιχίζαμε. Δραστηριότητα που δεν ήθελαν βοήθεια.
Βρίσκω με ποια φωνή ξεκινά το όνομα κάθε θεού/θεάς.
Οδηγίες κατασκευής: κόβουμε και πλαστικοποιούμε τις καρτέλες με τους θεούς
Άσκηση φωνολογικής ενημερότητας. Τα παιδιά σε κάθε καρτελάκι έπρεπε να αναγνωρίσουν το θεό/ θεά και να βρουν το αρχικό γράμμα. Στο σωστό γράμμα έβαζαν ένα μανταλάκι (κατασκευών). Μετά τις οδηγίες μου δε χρειάστηκαν βοήθεια.
Παζλ αρίθμησης από το 1-10 και από το 11-20.
Οδηγίες κατασκευής: πλαστικοποιούμε τα παζλ και κόβουμε τις λωρίδες. Σε ένα σκληρό χαρτόνι (το εξώφυλλο από κάποιο παλιό βιβλίο ή λεύκωμα) κολλάμε μια λωρίδα αυτοκόλλητο velcro. Πίσω από κάθε λωρίδα κολλάμε ένα μικρό κομματάκι από το αρνητικό του velcro. Το παζλ έτσι δε χαλάει συνέχεια.
Εξάσκηση στην αρίθμηση ως το 20 με αυτά τα παζλ. Δε χρειάστηκαν καθόλου βοήθεια. Αφού τα ολοκλήρωναν , μιλούσαμε για το θεό και θυμόμασταν όλα όσα γνωρίσαμε γι'αυτόν.
Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Δουλέψαμε τις έννοιες μεγάλο , μεσαίο , μικρό βάζοντας αριθμούς από το 1 ως το 3 ξεκινώντας από το μεγαλύτερο. Μπορεί να γίνει η άσκηση και αντίστροφα. Καμία δυσκολία στην αναγνώριση των μεγεθών. Λίγη βοήθεια στη γραφή του αριθμού 2 (στο μικρότερο από τα παιδιά). Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας θυμηθήκαμε τους θεούς που είχαν αυτα τα σύμβολα.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο;
Τα παιδιά εντοπίζουν και χρωματίζουν μόνο τους μεγάλους κεραυνούς. Η άσκηση μπορεί να γίνει και ζητώντας τους μικρότερους ή τους μεσαίους κεραυνούς σε άλλη στιγμή. Καμία δυσκολία. Οταν ολοκληρώθηκε η άσκηση μιλήσαμε φυσικά για το Δία!
Τι ακολουθεί; Τι λείπει;
Οδηγίες κατασκευής: πλαστικοποιούμε τις δυο σελίδες μαζί μπρος πίσω. Σε κάθε κενό τετράγωνο κολλάμε ένα μικρό κομμάτι αυτοκόλλητο velcro. Πλαστικοποιούμε και κόβουμε όλα τα καρτελάκια συμπλήρωσης των μοτίβων κολλώντας το αρνητικό του velcro πίσω από κάθε καρτελάκι (μη βαζετε μεγάλο κομμάτι velcro για να μπορεί να κολλά και να ξεκολλά εύκολα)
Ασκήσεις πάνω στις ακολουθίες - μοτίβα. Τα παιδιά δούλεψαν την άσκηση πολύ καλά. Ο μικρός ήθελε λίγη βοήθεια , αλλά μόλις κατάλαβε τη λογική της δραστηριότητας τα κατάφερε και μόνος του. Μιλήσαμε ξανά για όλους τους θεούς και όσα πλέον ξέραμε πολύ καλά!
Ποια τα πιο πολλά;
Δραστηριότητα σύγκρισης πλήθους πραγμάτων. Καμία δυσκολία.
Σχήματα.
Αναγνώριση , ονομασία και σχεδιασμός σχημάτων, εκτίμηση πλήθους, σύγκριση. Ο μικρός ήθελε λίγη βοήθεια με τις ονομασίες (του τριγώνου κυρίως) , αλλά μπόρεσε και ολοκλήρωσε τη δραστηριότητα χωρίς πρόβλημα.
Ένωσε τους θεούς με την αρχική φωνή τους.
Και πάλι άσκηση φωνολογικής ενημερότητας. Ολοκληρώθηκε και από τους δυο χωρίς δυσκολία. Στο τέλος θυμηθήκαμε τι προστάτευε κάθε θεός.
Χορδές, φτερά και φωτιά.
Προγραφικές ασκήσεις. Ενώ τα παιδιά έχουν δουλέψει στο σχολείο τους τα γράμματα , οι προγραφικές ασκήσεις θεωρώ πως είναι απαραίτητες τόσο για εξάσκηση στο κράτημα του μολυβιού , αλλά και για τις λεπτές κινήσεις που χρειάζονται τα πεζά γράμματα. Ολοκληρώθηκαν και από τα δυο παιδιά χωρίς δυσκολία.
Πόσες φορές το καθετί;
Άσκηση καταμέτρησης και παρατηρητικότητας. Την συμπλήρωσα στο πακέτο του υλικού αφότου είχα εκτυπώσει τα δικά μου κι έτσι δεν την κάναμε ακόμη.
Αλλες δραστηριότητες:
Στα πινακάκια μας (ντυμένα εξώφυλλα παλιών βιβλίων με αυτοκόλλητο) δουλέψαμε τη γραφή των αρχικών γραμμάτων των θεών και εύκολες συλλαβές (π.χ. η πρώτη παρεούλα από το σύμβολο της θεάς Αρτεμης, η τελευταία παρεούλα από το σύμβολο του Πσειδώνα κ.ο.κ.)
το σχηματισμό γραμμάτων με πλαστελίνη
το πλήθος
Το πακέτο με τις δραστηριότητες μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Εξαιρετική δουλειά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!😍
ΔιαγραφήΠολύ ωραία προσέγγιση και δουλειά!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!
Διαγραφή