Την πρώτη 10ετία μου σαν δασκάλα την πέρασα μέσα σε μεγάλες τάξεις. Μάλιστα ήμουν η "κυρία της πέμπτης" ουκ ολίγες φορές. Ακόμα και σήμερα η Ε' τάξη είναι η αγαπημένη μου (αν και πλέον κονταροχτυπιέται με την Α').
Την φοβόμουν την Α' τάξη. Οχι, δεν την φοβόμουν απλά...την έτρεμα!
"Πώς να μιλήσεις στα πιτσιρικάκια;
Εγώ είμαι και λίγο φωνακλού , δε θα κλαίνε με το παραμικρό;
Και τι να κάνεις με την Α' ;;; Παπαπα και πιπιπι όλη μέρα; Ούτε λίγη ιστορία ή φυσική! Θα τρελαθώ από βαρεμάρα!"
Ελεγα η αφελής...
Κι έφτασε η στιγμή που αισθάνθηκα πως μπούκωσα από την Ε' και τη Στ' και αποφάσισα να "χαλαρώσω" μια χρονιά παίρνοντας Α' τάξη! Να χαλαρώσω! ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΣΩ!!! χαχαχαχχαχαχαχαχ
Εδώ πραγματικά η άγνοιά μου καταντούσε επικίνδυνη!
Μπήκα στην τάξη τις πρώτες μέρες πριν έρθουν τα παιδιά και σκέφτηκα πως κάπως έπρεπε να την κάνω πιο ελκυστική. Τα παιδάκια έρχονται από ένα πολύχρωμο, φωτεινό, χαρούμενο νηπιαγωγείο κι εγώ θα τα υποδεχόμουν σε αυτό το μπουντρούμι;;;; (όπως οι περισσότερες αίθουσες στα ελληνικά σχολεία, καινούργια ή παλιά δεν έχει σημασία).
Και αυτό ήταν!
Το μικρόβιο μπήκε και όλα έγιναν ως δια μαγείας! Να ψάξω λίγο κάτι όμορφο να διακοσμήσω την τάξη , κάπως όμορφα να έχω την προίκα μου (μολύβια, μπογιές στιλό, χαρτόνια κτλ.)
... και αυτό επεκτάθηκε και στη δουλειά. "Αυτό τώρα πώς να το πω στα μικρά; Θα το καταλάβουν; " Και δώσε ψάξιμο στο ίντερνετ , διάβασμα φύλλο και φτερό τα βιβλία του δασκάλου, και δουλειά , δουλειά, δουλειά...
Αν κάποιος θέλει Α' τάξη για να χαλαρώσει, ας το ξανασκεφτεί. Η Α' δεν είναι χαλαρωτική! Θέλει πολλή δουλειά, πολλή όρεξη και και πολληηηηηηηηηή υπομονή. Αλλά αυτά που θα πάρεις, καλέ μου και καλή μου συνάδελφε, από την Α τάξη δε θα τα πάρεις από πουθενά αλλού.
Πρώτη μου φορά έβλεπα ότι η δουλειά μου είχε αποτέλεσμα φανερό, χειροπιαστό! Εκεί που τη μια στιγμή παλεύεις να τα βοηθήσεις να βάλουν γραμματάκια στη σειρά για να φτιάξουν μια δισύλλαβη λέξη , εκεί ξαφνικά τα βλέπεις να σου φτιάχνουν προτάσεις, να συζητούν με ευφράδεια , να χρησιμοποιούν ωραίο λεξιλόγιο! Τη μια στιγμή μετράμε μέχρι το 10 και χαιρόμαστε απίστευτα με αυτό , ενώ την επόμενη στιγμή κιόλας παίζουμε στα δάχτυλα τους αριθμούς ως το 100 , κάνουμε πράξεις , δουλεύουμε με νομίσματα, σχεδιάζουμε κι ένα σωρό άλλα! Και ξέρεις πως αυτό το κατάφερες εσύ! Εσύ με το ενδιαφέρον σου και τη δουλειά σου. Όσο για την Ιστορία και τη Φυσική ... υπάρχουν και αυτά , όπως και Μυθολογία και χημεία και βιολογία και ...και ....και... όρεξη να υπάρχει!
Και να θυμάσαι:
Γι αυτό συνάδελφε σου λέω , μην την φοβάσαι την Α΄τάξη. Αν έχεις κουραστεί , πάρε Α' όχι για να ξεκουραστείς αλλά για να ανατροφοδοτηθείς. Να γεμίσεις μπαταρίες. Η Α' είναι η καλύτερη ψυχοθεραπεία που μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου!
Κι αν αισθανθείς πως πελαγώνεις , εδώ είμαστε εμείς! Πάρα πολλοί συνάδελφοι στη bloggoσφαιρα , αλλά και ευρύτερα στο διαδίκτυο , προσφέρουν απλόχερα υλικό, ιδέες , συμβουλές και οτιδήποτε χρειαστείς. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ψάξεις και να ρωτήσεις!
Την φοβόμουν την Α' τάξη. Οχι, δεν την φοβόμουν απλά...την έτρεμα!
"Πώς να μιλήσεις στα πιτσιρικάκια;
Εγώ είμαι και λίγο φωνακλού , δε θα κλαίνε με το παραμικρό;
Και τι να κάνεις με την Α' ;;; Παπαπα και πιπιπι όλη μέρα; Ούτε λίγη ιστορία ή φυσική! Θα τρελαθώ από βαρεμάρα!"
Ελεγα η αφελής...
Κι έφτασε η στιγμή που αισθάνθηκα πως μπούκωσα από την Ε' και τη Στ' και αποφάσισα να "χαλαρώσω" μια χρονιά παίρνοντας Α' τάξη! Να χαλαρώσω! ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΣΩ!!! χαχαχαχχαχαχαχαχ
Εδώ πραγματικά η άγνοιά μου καταντούσε επικίνδυνη!
Μπήκα στην τάξη τις πρώτες μέρες πριν έρθουν τα παιδιά και σκέφτηκα πως κάπως έπρεπε να την κάνω πιο ελκυστική. Τα παιδάκια έρχονται από ένα πολύχρωμο, φωτεινό, χαρούμενο νηπιαγωγείο κι εγώ θα τα υποδεχόμουν σε αυτό το μπουντρούμι;;;; (όπως οι περισσότερες αίθουσες στα ελληνικά σχολεία, καινούργια ή παλιά δεν έχει σημασία).
Και αυτό ήταν!
Το μικρόβιο μπήκε και όλα έγιναν ως δια μαγείας! Να ψάξω λίγο κάτι όμορφο να διακοσμήσω την τάξη , κάπως όμορφα να έχω την προίκα μου (μολύβια, μπογιές στιλό, χαρτόνια κτλ.)
... και αυτό επεκτάθηκε και στη δουλειά. "Αυτό τώρα πώς να το πω στα μικρά; Θα το καταλάβουν; " Και δώσε ψάξιμο στο ίντερνετ , διάβασμα φύλλο και φτερό τα βιβλία του δασκάλου, και δουλειά , δουλειά, δουλειά...
Αν κάποιος θέλει Α' τάξη για να χαλαρώσει, ας το ξανασκεφτεί. Η Α' δεν είναι χαλαρωτική! Θέλει πολλή δουλειά, πολλή όρεξη και και πολληηηηηηηηηή υπομονή. Αλλά αυτά που θα πάρεις, καλέ μου και καλή μου συνάδελφε, από την Α τάξη δε θα τα πάρεις από πουθενά αλλού.
Πρώτη μου φορά έβλεπα ότι η δουλειά μου είχε αποτέλεσμα φανερό, χειροπιαστό! Εκεί που τη μια στιγμή παλεύεις να τα βοηθήσεις να βάλουν γραμματάκια στη σειρά για να φτιάξουν μια δισύλλαβη λέξη , εκεί ξαφνικά τα βλέπεις να σου φτιάχνουν προτάσεις, να συζητούν με ευφράδεια , να χρησιμοποιούν ωραίο λεξιλόγιο! Τη μια στιγμή μετράμε μέχρι το 10 και χαιρόμαστε απίστευτα με αυτό , ενώ την επόμενη στιγμή κιόλας παίζουμε στα δάχτυλα τους αριθμούς ως το 100 , κάνουμε πράξεις , δουλεύουμε με νομίσματα, σχεδιάζουμε κι ένα σωρό άλλα! Και ξέρεις πως αυτό το κατάφερες εσύ! Εσύ με το ενδιαφέρον σου και τη δουλειά σου. Όσο για την Ιστορία και τη Φυσική ... υπάρχουν και αυτά , όπως και Μυθολογία και χημεία και βιολογία και ...και ....και... όρεξη να υπάρχει!
Και να θυμάσαι:
- Σε καμιά άλλη τάξη δε θα λατρευτείς τόσο!
- Σε καμιά άλλη τάξη δε θα ακούσεις τόσα πολλά "Σ'αγαπώ".
- Σε καμιά άλλη τάξη δε θα θεωρείσαι πραγματικό μοντέλο (η πιο όμορφη κυρία ή ο πιο όμορφος κύριος~ πραγματικό booster αυτοπεποίθησης!)
- Σε καμιά άλλη τάξη δε θα ακούν όσα λες και θα τα τηρούν κατά γράμμα! (Αυτό βέβαια δίνει ένα ιδιαίτερο βάρος σε όσα λέμε).
- Σε καμιά άλλη τάξη δε θα κλάψουν τα παιδιά σου γιατί κλείνει το σχολείο ....για Χριστούγεννα ή Πάσχα!
- Σε καμιά άλλη τάξη δεν είναι τόσο εύκολο να κάνεις τα παιδιά σου χαρούμενα!
- Καμιά άλλη τάξη δε θα σε κάνει να αισθανθείς τόσο ΔΑΣΚΑΛΟΣ και να βάλεις τις πραγματικές παιδαγωγικές αξίες πιο ψηλά από το κυνήγι της ύλης, από την κούραση καθώς η χρονιά τελειώνει , από το άγχος που πηγάζει από όλα όσα γίνονται σε βάρος της παιδείας στη χώρα μας...
Γι αυτό συνάδελφε σου λέω , μην την φοβάσαι την Α΄τάξη. Αν έχεις κουραστεί , πάρε Α' όχι για να ξεκουραστείς αλλά για να ανατροφοδοτηθείς. Να γεμίσεις μπαταρίες. Η Α' είναι η καλύτερη ψυχοθεραπεία που μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου!
Κι αν αισθανθείς πως πελαγώνεις , εδώ είμαστε εμείς! Πάρα πολλοί συνάδελφοι στη bloggoσφαιρα , αλλά και ευρύτερα στο διαδίκτυο , προσφέρουν απλόχερα υλικό, ιδέες , συμβουλές και οτιδήποτε χρειαστείς. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ψάξεις και να ρωτήσεις!
Στην τάξη αστεράτη μπορείς να βρεις όλο το υλικό για την Α' (και όχι μόνο) πηγαίνοντας πάνω (δίπλα στην αρχική σελίδα) στις σελίδες ή ψάχνοντας στα δεξιά του blog στις ετικέτες ότι σε ενδιαφέρει.
Δες κι εδώ:
Δες κι εδώ:
Ετοιμάζομαι για την Α' τάξη- tips και υλικό (εποπτικό και διακόσμησης)
Παρακάτω μπορείς να δεις τη δουλειά κάποιων από τους πολλούς συναδέλφους που προσφέρουν υλικό και ιδέες (συνεχής ενημέρωση και ανανέωση του καταλόγου).
- Πρώτα ο δάσκαλος
- Πρώτη κασετίνα
- e-mathisi
- Στην τάξη
- Τα ψηφιακά πρωτάκια
- Θρανία
- Γραφούλης
- Πολύχρωμη τάξη
- 17ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
- Aristea dafou
- Τα πρωτάκια του 34
- Σχολικές αταξίες
- Υλικό για την Α' τάξη
- blog by Kantartzi E.
- Ο ζωηρός μαθητής της πρώτης
- daskalos4net
- Πάω Α' και μ'αρέσει
εδώ επιπλέον χρήσιμο υλικό όχι μόνο για την Α'
Η πιο δύσκολη και ταυτόχρονα όμορφη τάξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι ειναι!
ΔιαγραφήΕξαιρετικό το κείμενο σου!!! Συμφωνώ και επαυξάνω!!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλα!!!!
ΔιαγραφήΚαταπληκτικά λόγια από μία καταπληκτική δασκάλα. Καλή συνέχεια Ιωάννα μου. Συνέχισε τη φοβερή δουλειά σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάνια μου! Να 'σαι καλά! Συνεχισε κι εσυ το πολυτιμο έργο σου!!! Είσαι εμπνευση για όλους μας!
ΔιαγραφήΙωαννα μου,η δουλεια σου ειναι μοναδικη!Σε παρακολουθουσα ολη την περσινη χρονια που ειχα Α ταξη και με βοηθησες απιστευτα με τις ιδεες σου και ολη αυτη την ορεξη που ειναι μεταδοτικη!Σ'ευχαριστω που μοιραζεσαι τον κοπο σου γιατι με αλλαξες σαν δασκαλα και με απαλλαξες απο την αγωνια της υλης,Σου ευχομαι τα καλυτερα και να συνεχισεις το ξεχωριστο εργο σου!Καλο υπολοιπο διακοπων!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοφια Καρβουνη
Μεταμορφωση Αττικης
Σοφία μου! Τι ομορφα και ενθαρρυντικά λόγια είναι αυτα??? σε ευχαριστω πολυ κοριτσάρα μου! Πολύ χαίρομαι που αισθάνεσαι απαλλαγμένη από το αγχος της υλης και αν βοηθησα εστω και λίγο σε αυτο , χαίρομαι ακόμα περισσότερο! Αυτό σημαίνει πως ο πρωταρχικός στόχος του blog εχει επιτευχθει
ΔιαγραφήΣυμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με όσα έγραψες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασιλική μου , όσοι εχουμε ζήσει την Α' , νομιζω ότι τα εχουμε νιωσει όλα αυτα!
ΔιαγραφήΕισαι εξεραιτικη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω!!!!
ΔιαγραφήΕισαι εξαιρετικη!ευχαριστουμε που προσφερεις τη δουλεια σου κ σε μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω πολύ ! :)
ΔιαγραφήΣε ευχαριστουμε που μοιραζεσαι τη δουλεια σου μαζι μας!παρακολουθουσα το blog οταν ειχα β'.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά Μαρία μου!
ΔιαγραφήΕίσαι εξαιρετική! πήρα φέτος πρώτη φορά πρώτη και είχα πελαγώσει. Οι ιδέες σου, οι αναλυτικές σου οδηγίες και η οργάνωση σου με βοηθούν πολύ και με κάνουν πιο σίγουρη! Σε ευχαριστώω!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα όμορφα λόγια σου! 😘
ΔιαγραφήΙωάννα μου, καλησπέρα. Είσαι πάντα πολύτιμη βοηθός σε κάθε μας αρχή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέτος έχω Α'(είμαι σε διθέσιο με άλλες δυο τάξεις) και ο χρόνος πάντα πολύ περιορισμένος για τα μικρά μου. Θέλω όμως να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικός! Ήθελα τη συμβουλή σου σε δυο πράγματα: α) με ποιον τρόπο να ξεκινήσω διδασκαλία; Μπήκα στην ενότητα του Αρη τώρα, γιατί έκανα δέκα μέρες προγραφικά, χάσανε πολύ έδαφος με την τηλεκπαίδευση. Να την κάνω αναλυτικά, γράμμα-γράμμα (π.χ να διδάξω από τώρα το α, το π, το ι και μετά το πα και πι ή να τους τα δείχνω απλά ώστε να τα μαθαίνουν "φωτογραφικά";Και να δώσω βάση αργότερα στις ενότητες στο κάθε γράμμα; Εχω μπερδευτεί κι αγχωθεί. Να κάνω δύο μέρες μία σελίδα; Αρα δύο τη βδομάδα κι επανάληψη; Είχα σκεφτεί να τους διδάξω πρώτα όλα τα βασικά φωνήεντα και σύμφωνα κι έπειτα να κάνω βιβλίο, αλλά θα είναι χρονοβόρο...Και β)τι μου προτείνεις να τους βάζω να κάνουν όταν τελειώνουν γρήγορα εργασίες; Λόγω του ότι αναγκαστικά μοιράζω τον χρόνο στα δύο και τρία κομμάτια λόγω των 3 τάξεων, αυτό θέλω να το δουλέψω λιγάκι :) Σε ευχαριστώ πολύ! Αναστασία
Τωρα που είδα το μνμ σου ... καλά κρασιά! Απαντώ πάραυτα!
Διαγραφή2 μέρες καθε γράμμα και επανάληψη μια φορά την εβδομάδα. Χρυσός κανόνας για μένα τουλάχιστον! Βοηθάει πολύ στην εμπέδωση και ουσιαστικά γλιτώνεις χρόνο αργότερα. Τα παιδιά δεν εχουν ξεχάσει γράμματα και δεν μπαίνεις σε επαναλήψεις πριν κάνεις π.χ. τα δίψηφα.
Στο β ερώτημα : θα τους βάζεις να ασχολούνται με τις ασκήσεις του Τ.Ε. ή του φυλλαδίου, την αντιγραφή ή -αν εχεις υπολογιστή στην τάξη- με κάποια ψηφιακή δραστηριότητα. Επιπλέον πλαστελίνες , πινακάκια ό,τι άλλο χρησιμοποιείς μπορούν να το δουλέψουν στο χρόνο που ασχολείσαι με τα άλλα. Επίσης μην αμελείς την ανάγνωση : φτιάξε τηλεφωνάκια (με ρολο υγειας π.χ.) να διαβάζουν στον εαυτό τους ή μοιραζε ρόλους να διαβάζουν τα μικρούλια μαζί όσο είσαι απασχολημένη αλλού.
Εύχομαι κουράγιο και δύναμη. Για οτιδήποτε χρειαστείς στείλε mail δεν προλαβαίνω να ελέγχω καθημερινά το blog. 😘