Σελίδες

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Καβουροπεριπέτειες - Καλοκαιρινό σχέδιο μαθήματος με θέμα τα καβούρια

Μια κατασκευή που είχαμε κάνει πριν λίγα χρόνια στάθηκε η αφορμή για αυτό το σχέδιο μαθήματος. 
Αφού το κεφάλαιο με τις χελώνες ενθουσίασε για άλλη μια φορά τα παιδάκια μου, σκέφτηκα να κάνω κάτι αντίστοιχο και για ένα ακόμη αγαπημένο πλάσμα της θάλασσας, το καβούρι.

Ξεκινήσαμε με τους στίχους του πολύ αγαπημένου "10 καβουράκια".
Το διαβάσαμε πολλές φορές , αλλά δεν το ακούσαμε (ούτε είπα στα παιδιά πως είναι τραγούδι). Ακολούθησε η άσκηση παρατηρητικότητας. Μάζεψα τους στίχους και στο φύλλο εργασίας έπρεπε να διαβάσουν προσεκτικά τις ερωτήσεις ,να διαλέξουν τη σωστή απάντηση και να την χρωματίσουν. 

Συνεχίσαμε με την παρουσίαση όπου ο βάτραχος και η αλεπού παίζουν με την ομοιοκαταληξία. Αφού εξηγήσαμε τι είναι η ομοιοκαταληξία, παίξαμε με το βάτραχο και την αλεπού. Συνεχίσαμε με τη 2η δραστηριότητα του φύλλου  εργασίας , όπου έπρεπε να βρούμε κι εμείς λέξεις με ομοιοκαταληξία. Συνιστώ , για να πάρουν θάρρος και οι πιο ανασφαλείς τα πρώτα 2-3 παραδείγματα να γίνουν ομαδικά στην τάξη (έτσι όλοι αρχίζουν και μπαίνουν στο νόημα και προσπαθούν).

Συνεχίσαμε με την 3η δραστηριότητα του Φ.Ε. βρίσκοντας τα μικρά (υποκοριστικά) των λέξεων.

Στην 4η δραστηριότητα ακούσαμε πρώτα μια φορά τα "Καβουράκια" (Στου γιαλού τα βοτσαλάκια).

Στη συνέχεια ακούγοντάς το και για 2η φορά προσπαθήσαμε να συμπληρώσουμε όσες λέξεις μπορούσαμε. Άφησα στο τέλος του τραγουδιού επιπλέον χρόνο για να τελειώσουν όλοι.

Ακολούθησε η 5η δραστηριότητα όπου γνωρίσαμε τις άγνωστες λέξεις του τραγουδιού μαζί με τον κ. Συνώνυμο.
Στην 6η δραστηριότητα επαναλάβαμε για 200000000000στη φορά τους κανόνες των προτάσεων και γράψαμε μια όμορφη πρόταση με τη λέξη κάβουρας. Τα παιδάκια μου με αποζημίωσαν για την τόση επιμονή μου γράφοντας υπέροχες προτάσεις!

Ετσι τελείωσε το 1ο 2ωρο. 

Στο 2ο 2ωρο ξεκινήσαμε με κάποια πληροφοριακά στοιχεία γύρω από τους κάβουρες. Γνωρίσαμε τις συνήθειες, το μέγεθος διαφορων ειδών, την οικογένεια και είδαμε πώς περπατάνε μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Στο θέμα του φαγητού αφού είδαμε πως είναι παμφαγα , φτιαξαμε το τραπέζι στον κάβουρα βάζοντας στο πιάτο του λιχουδιές που πιστεύαμε πως θα του άρεσαν. 

Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει και η μαθηματική πινελιά. Ετσι αφιερώσαμε λίγο χρόνο δουλεύοντας εντελώς διαισθητικά τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση. 

Εντάξαμε και τη συμμετρία βρίσκοντας έναν άξονα συμμετρίας στον κάβουρα.

Στους φάρους του Φ.Ε. εξασκηθήκαμε στη μέτρηση ανα 3,4 και 5, ενώ στην τελευταία άσκηση στις πράξεις. 

Ακολούθησε ένα μικρό μουσικό διάλειμμα , τραγουδώντας το ποίημα που είχαμε δει το πρωί.

Τελειώσαμε τις καβουροπεριπέτειές μας φτιάχνοντας κι εμείς τα δικά μας καβούρια! Για οδηγίες πηγαίνετε στο σύνδεσμο στην αρχή της ανάρτησης.



 Πάνω στους αντίχειρες βάλαμε ματάκια , αλλά ξέχασα να βγάλω φωτό.
Παρουσίαση
Eδώ από DRive.


2 σχόλια:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!