Σελίδες

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Το καπέλο περπατάει + Επαναληψη

Μπήκαμε στη νέα ενότητα την Τετάρτη , "Σκανταλιές". Τίτλος πολύ αγαπητός στα παιδιά!

Ξεκινήσαμε βλέποντας την πορεία που θα ακολουθήσουμε σε αυτήν την ενότητα και μετά μπήκαμε στο κεφάλαιο "Το καπέλο περπατάει".

Επεξεργαστήκαμε την εικόνα και διατυπώσαμε διάφορες υποθέσεις για το τι μπορούσαν να συζητούν τα παιδιά.
Μετά μπήκαμε στο κείμενο και παρατηρήσαμε κάτι νέο. Πλέον δεν υπάρχουν τα πρόσωπα με εικόνες , αλλά με το όνομά τους. Διαβάσαμε το κείμενο και μετά το επαναλαβαμε με δικά μας λόγια.

Επειτα κάποιες λέξεις του κειμένου μεγάλωσαν (από την παρουσίαση) και τις διαβάσαμε πιο προσεκτικά. Σε αυτές εντοπίσαμε για πρώτη φορά το ει (έψιλον γιώτα). Είπαμε λοιπόν για το ει πως είναι φίλοι τα δυο γράμματα , αλλά πως το έψιλον είναι λιγόλογο και αφήνει όλο το γιώτα να φωνάζει. Αφού είπαμε πολλές φορές πώς το διαβάζουμε το ει , πού τονίζεται όταν τονίζεται και οτι το χρησιμοποιούμε όταν κάποιος κάτι κάνει, το δουλέψαμε γράφοντας ρήματα στο γ ενικό (διαφάνεια 9).


Συνεχίσαμε διαβάζοντας με ρόλους. Κάθε παιδί πήρε και από ένα πρόσωπο και διάβασε τα λόγια του. Με τα ζάρια δεν προλαβαίναμε να διαβάσουμε.


Επειτα εντοπίσαμε και κυκλώσαμε όλα τα ει στο κείμενο και συμπληρώσαμε την άσκηση του βιβλίου.

Τελειώσαμε με την επεξεργασία των εικόνων του βιβλίου.

Την επόμενη μέρα μετά τις αναγνωστικές μας δραστηριότητες μπηκαμε στο Τ.Ε. και δουλέψαμε με τις εικόνες διαβάζοντας τους τίτλους και αναγνωρίζοντάς τες. Στην αγγελία αφιερώσαμε λίγο περισσότερο χρόνο μιας και θα τις δουλέψουμε αρκετά τον ερχόμενο καιρό. Πρώτα την αναγνωρίσαμε σαν απόκομμα από μαι εφημερίδα. Επειτα εξηγήσαμε (η κυρία) τι είναι η αγγελία και φτιάξαμε προφορικά και τις δικές μας. Εδινα διάφορα σενάρια στα παιδιά και αυτά προσπαθούσαν να φτιάξουν το μικρό κείμενο.
  • είμαι ένας εστιάτορας και ψάχνω να βρω σερβιτόρους
  • είμαι κάποιος που έχασε τη γάτα του
  • είμαι κάποιος που ψάχνει δουλειά

Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις του Τ.Ε. προσέχοντας το ει , τον τονισμό του και την ανάγνωσή του.

Τέλος δουλέψαμε με τους κανόνες του σοφού βάτραχου στην παρουσίαση και στο φύλλο εργασίας.

Την Παρασκευή κάναμε επανάληψη στο ει και στον κανόνα του γ ενικού των ρηματων , αλλά και τον κανόνα των ουδέτερων σε -ι χρησιμοποιώντας την κούκλα που φτιάξαμε για τη δημιουργική γραφή.


Αφού φτιάξαμε την κούκλα ζήτησα από τα παιδιά να της δώσουν όνομα. Μετά τους ζήτησα να καταγράψουν 3 πράγματα που κάνει ο φίλος τους στο σχολείο προσέχοντας πολύ το -ει στο τέλος.


Μετά από αυτό γράψαμε μερικά πράγματα που έχει στην κασετίνα του ο φίλος μας και έχουν το άρθρο το μπροστά. (έπρεπε να θυμηθούμε τον κανόνα πως θέλουν -ι στο τέλος).


Παρουσίαση
Εδώ από Drive.


2 σχόλια:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!