Ουάου! Σαν να ξέχασα τα μαθηματικά εδώ και λίγο καιρό!
Τι κάναμε λοιπόν:
Διάκριση συμβόλων + και -
Στη διάκριση των συμβόλων + και - μας βοήθησαν πολύ οι δυο αγαπημένες μας μάγισσες, η Προσθετόλ και η Αφαιρίξ. Ξεκινήσαμε με την επεξεργασία της εικόνας του βιβλίου (σελ.72) και διαβάζοντας τις προτάσεις -ιστορίες που είχε από κάτω προσπαθούσαμε να καταλάβουμε αν την ιστορία μας την έλεγε η μάγισσα Προσθετόλ ή η Αφαιρίξ.
Τα παιδιά επαναλαβάνοντας συνεχώς τα γνωρίσματα των δυο μαγισσών που γνωρίσαμε εύκολα μπορούσαν να κατηγοριοποιήσουν τις προτάσεις.
Στη 2η άσκηση συμπληρώσαμε τα πλαίσια με διαφορετικό από τον προτεινόμενο τρόπο. Ελεγα "ιστορίες" στα παιδιά και αυτά έπρεπε να εντοπίσουν ποιας μάγισσας ήταν η ιστορία και να την καταγράψουν με τον τρόπο που θα την κατέγραφαν κι αυτες (έχουμε πει βέβαια πως αυτές οι μάγισσες δε συμπαθούν τις λέξεις και χρησιμοποιούν μόνο αριθμούς και σύμβολα).
Με τον ίδιο τρόπο δουλέψαμε και τις ασκήσεις του Τ.Ε. εκτός της τελευταίας.
Για την τελευταία άσκηση έδωσα πρώτα στα παιδιά το πατρόν του σπιτιού που βρήκα εδώ να το βάψουν.
Επειτα το κολλήσαμε στο θρανίο μας με αυτοκόλλητο χαρτι (του καπλαντίσματος). Επειτα έδινα στα παιδιά 3 αριθμούς (2 προσθετέους και το άθροισμά τους) και έπρεπε να βρουν τη σχέση που υπήρχε ανάμεσά τους.
Στα πρωτα 2-3 λίγο ζοριστήκαμε , αλλά μόλις καταλάβαμε τι συμβαίνει δεν μας εμπόδισε τίποτα!
Εχοντας αυτούς τους αριθμούς γράφαμε τις δυο προσθέσεις και τις 2 αφαιρέσεις που προέκυπταν κάθε φορά. Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά.
Το ίδιο δουλέψαμε και στα τετράδιά μας με τις πασχαλίτσες.
Αφού κατακτήσαμε αυτό τότε κάναμε και την άσκηση 4 του Τ.Ε.
Αφαίρεση με μεγάλο αφαιρετέο.
Εχοντας δουλέψει την αφαίρεση πολύ , το νέο κεφάλαιο δε μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα.
Μάθαμε βέβαια να χρησιμοποιούμε και μια νέα τεχνική για να διευκολυνόμαστε με τα δάχτυλα.
Φύλλα εργασίας
Τι κάναμε λοιπόν:
Διάκριση συμβόλων + και -
Στη διάκριση των συμβόλων + και - μας βοήθησαν πολύ οι δυο αγαπημένες μας μάγισσες, η Προσθετόλ και η Αφαιρίξ. Ξεκινήσαμε με την επεξεργασία της εικόνας του βιβλίου (σελ.72) και διαβάζοντας τις προτάσεις -ιστορίες που είχε από κάτω προσπαθούσαμε να καταλάβουμε αν την ιστορία μας την έλεγε η μάγισσα Προσθετόλ ή η Αφαιρίξ.
Τα παιδιά επαναλαβάνοντας συνεχώς τα γνωρίσματα των δυο μαγισσών που γνωρίσαμε εύκολα μπορούσαν να κατηγοριοποιήσουν τις προτάσεις.
Στη 2η άσκηση συμπληρώσαμε τα πλαίσια με διαφορετικό από τον προτεινόμενο τρόπο. Ελεγα "ιστορίες" στα παιδιά και αυτά έπρεπε να εντοπίσουν ποιας μάγισσας ήταν η ιστορία και να την καταγράψουν με τον τρόπο που θα την κατέγραφαν κι αυτες (έχουμε πει βέβαια πως αυτές οι μάγισσες δε συμπαθούν τις λέξεις και χρησιμοποιούν μόνο αριθμούς και σύμβολα).
- Στο δάσος ήταν 4 σκίουροι και ήρθαν άλλοι 2. (4+2)
- Σε μια πιατέλα έχει 8 τρουφάκια , έφαγα τα 3.(8-3)
Με τον ίδιο τρόπο δουλέψαμε και τις ασκήσεις του Τ.Ε. εκτός της τελευταίας.
Για την τελευταία άσκηση έδωσα πρώτα στα παιδιά το πατρόν του σπιτιού που βρήκα εδώ να το βάψουν.
Επειτα το κολλήσαμε στο θρανίο μας με αυτοκόλλητο χαρτι (του καπλαντίσματος). Επειτα έδινα στα παιδιά 3 αριθμούς (2 προσθετέους και το άθροισμά τους) και έπρεπε να βρουν τη σχέση που υπήρχε ανάμεσά τους.
Στα πρωτα 2-3 λίγο ζοριστήκαμε , αλλά μόλις καταλάβαμε τι συμβαίνει δεν μας εμπόδισε τίποτα!
Εχοντας αυτούς τους αριθμούς γράφαμε τις δυο προσθέσεις και τις 2 αφαιρέσεις που προέκυπταν κάθε φορά. Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά.
Το ίδιο δουλέψαμε και στα τετράδιά μας με τις πασχαλίτσες.
Αφού κατακτήσαμε αυτό τότε κάναμε και την άσκηση 4 του Τ.Ε.
Αφαίρεση με μεγάλο αφαιρετέο.
Εχοντας δουλέψει την αφαίρεση πολύ , το νέο κεφάλαιο δε μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα.
Μάθαμε βέβαια να χρησιμοποιούμε και μια νέα τεχνική για να διευκολυνόμαστε με τα δάχτυλα.
- 10-7 > 10 στο μυαλό και 7 στα χέρια, αφού έχω αφαίρεση κατεβαίνω , 10 (ακουμπάμε το κεφάλι) 9,8,7,6,5,4,3(κατεβάζουμε δάχτυλα)
Φύλλα εργασίας
.....ωραίες δουλειές με μεράκι!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μάθημα πλέον γίνεται διασκέδαση και παιχνίδι με χαρούμενες φωνούλες ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο χαίρομαι δε φαντάζεσαι , καλή μου!!!!
Διαγραφή