Σελίδες

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Δημιουργική γραφή: Ο φίλος μου ο ...

Αυτη την εβδομάδα στη δημιουργική γραφή δουλέψαμε πολύ πολύ δημιουργικά!

Πρωτα δουλέψαμε όποτε είχαμε λίγο χρόνο με τις παρακάτω εικόνες. Αφηνα τα παιδιά να παρατηρήσουν κάθε εικόνα (τις δείχνω καθεμιά ξεχωριστά) για λίγη ώρα.

Μετά ζητούσα να σκεφτούν τι μπορεί να είχε συμβεί.
Αυτό έγινε γι'αυτήν την εικόνα.



Σε αυτην κάναμε το ίδιο με πριν , αλλά ζήτησα να δώσουν κι ένα όνομα στον ήρωά τους (να διαμορφώσουν περισσότερο σαν ιστορία δηλαδή τη θεωρία τους). Φυσικά μιλάνε όλα τα παιδιά (ή τουλάχιστον όσα θέλουν- εμένα τα χρυσά μου όλα είχαν κάτι να πουν!).


Σε αυτήν την εικόνα ζήτησα να βάλουν μέσα στην αφήγησή τους και το πού και το πότε. Αφησα λίγο περισσότερο χρόνο επεξεργασίας για να σκεφτούν κάποιο μέρος και κάποια χρονική στιγμή. Οι ιστορίες του ήταν απίθανες , γεμάτους υπέροχους αυθορμητισμούς!

Σήμερα φτιάξαμε ένα φιλαράκι την ώρα της Γλώσσας για να εξυπηρετήσει τόσο τους εκεί σκοπούς μου , αλλά κυρίως να μας βοηθήσει στη δημιουργική γραφή.



Αφού το συναρμολογήσαμε , κολλώντας τα μέρη του (επειδή δεν ήθελα να χασομερήσουμε με την κατασκευή τα κομμάτια τα αγόρασα έτοιμα κομμενα κι εμείς απλά τα συναρμολογήσαμε) χρησιμοποιήσαμε το φύλλο καταγραφής  -ανθρωπάκι αφήγησης- για να σημειώσουμε όλα τα σημαντικά σημεία της ιστορίας που θα φτιάχναμε. Φτιάξαμε λοιπόν μια ιστορία για το φιλαράκι μας. Πρώτα του δώσαμε ένα όνομα και το γράψαμε στο ΠΟΙΟΣ;.

Μετά σκεφτήκαμε ένα μέρος και κάποια χρονική στιγμή και τα σημειώσαμε και αυτά. Τέλος σημειώσαμε το τι μπορεί να είχε συμβεί. Εδώ τους είπα ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις όπως :ξαφνικά, και τότε, σε μια στιγμή κ.ο.κ. Τους συμβούλεψα να βάλουν κάτι περίεργο ή αναπάντεχο, κάτι που δεν περιμένουμε και τους ζήτησα να το κρατήσουν για τον εαυτό τους μέχρι να αφηγηθούν την ιστορία , ωστε να μην καταλήξουμε με 12 ιστορίες πανομοιότυπες.

Το πώς τελειώνει η ιστορία; και πώς αισθάνεται ο ήρωας; δεν τα καταγράψαμε , απλά τα σκεφτήκαμε και τα συμπεριλάβαμε (κάποιοι) στην αφήγησή μας.

Αφησα αρκετό χρόνο να δουλέψουμε την ιστορία μας χωρίς να παρεμβαίνω καθόλου. Βοήθησα μόνο όποτε ζητούσαν τα παιδιά για το πώς να γράψουν κάτι , όχι όμως στο δημιουργικό κομμάτι.

Υστερα, κάθε παιδί έχοντας τις σημειώσεις μπροστά του μας αφηγήθηκε την ιστορία του. Ιστορίες όμορφες , αν και λίγο δειλές ακόμα. Πιστεύω πως όσο περνάει ο καιρός τα παιδιά εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τη διαδικασία της αφήγησης και απελευθερώνονται συναισθηματικά ώστε να αποκαλύπτουν τις ιστορίες τους χωρίς ντροπή. Πολύ βασικό βεβαια ο έπαινος για κάθε προσπάθεια!

Το φυλλάδιο για την καταγραφή των στοιχείων της αφήγησης το εμπνεύστηκα φυσικά από το ανθρωπάκι που φτιάξαμε , αλλά και από τις χρήσιμες οδηγίες του συμβούλου μας , του κ. Γρόσδου.
Πολύ χρησιμες συμβουλές αλλά και πρακτικές  εδώ.


 Ανθρωπάκι αφήγησης



8 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ Ελένη μου!!!! Δεν ξέρω αν είναι καινοτόμο, γιατί δουλεύω πολλά χρόνια ετσι , αλλά φέτος έμαθα ότι λέγεται δημιουργική γραφή!!!! Πάντως είναι πολύ ωραίο και πολύ ωφέλιμο για τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία!

      Διαγραφή
  2. Θαυμάσια επεξεργασία των βασικών στοιχείων μιας ιστορίας, αλλά και δημιουργικής γραφής! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξοχη ιδέα!!! Πού μπορώ να βρω τα ανθρωπάκια από τσόχα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ειχα βρει πριν χρονια στα JUMBO , αλλα δεν τα ειχα χρησιμοποιήσει. Πλεον δε νομιζω να τα εχει, αλλα θα μπορούσες να τα βρεις λογικά σε βιβλιοχαρτοπωλεία ή μαγαζιά με είδη για κατασκευες. Αν δε σταθεις τυχερός , βρες στο google κάποιο ανθρωπάκι και τυπωσέ το σε χαρτονάκι. (https://www.google.gr/search?q=doll+template&rlz=1C1PRFE_enGR566GR569&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwibld3_yNTKAhWGWxQKHYrZBTgQsAQIHw )

      Διαγραφή
  4. Στη δημιουργική γραφή, εκτός απ' αυτή την τόσο ωραία δραστηριότητα με το ανθρωπάκι, τι άλλο έχετε κάνει; Σχετικά με το γραπτό λόγο τι άλλες δραστηριότητες έχετε κάνει;
    Ευχαριστούμε για τις τόσο εποικοδομητικές ιδέες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ για τα ενθαρρυντικά σας λόγια! Στη δημιουργική γραφη εχουμε κάνει όσα μπορείτε να δειτε στις ετικέτες με τον τίτλο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ. Η απλά ακολουθήσετε το λινκ http://taksiasterati.blogspot.gr/search/label/%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%99%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%97%20%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%97#.WK9B6PmLTIU .
      Στο γραπτό λόγο εχουμε κάνει παρα πολλές δραστηριότητες τις οποιες δυστυχώς δεν τις εχω συγκεντρωσει ακομα σε κάποιο τόμο. Το δουλεύω σιγά σιγά , αλλά θα καθυστερήσει γιατι είναι μεγαλος ο ογκος των εργασιών.

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!