Σήμερα κάναμε την επανάληψη της 4ης ενότητας, "Το σύννεφο έφερε βροχή".
Πρώτα διαβάσαμε το ποίημα πουπουλένια σύννεφα. Ο καιρός βοήθησε σήμερα με τα χοντρά του σύννεφα και μπορέσαμε κι εμείς να δούμε τα προβατάκια, τις σαπουνάδες και τα παπλώματα του ουρανού. Τα παιδιά έδωσαν και τις δικές τους παρομοιώσεις για τα σύννεφα.
Στη συνέχεια κυκλώσαμε όλα τα σημεία στίξης επαναλαμβάνοντας το όνομα και την ιδιότητά τους.
Αφού διαβάσαμε το κείμενο αρκετές φορές , το ακούσαμε και μελοποιημένο ψάχνοντας παράλληλα μέσα στο κείμενο όλες τις λέξεις που ξεκινούσαν από το γράμμα π.
Κυκλώσαμε όλες τις λέξεις από π με πράσινο και βρήκαμε πως ήταν 18. Γράψαμε τον αριθμό μεσα σε ένα προβατάκι. Μετά βρήκαμε κι άλλες λέξεις. Εδινα στα παιδιά ένα γράμμα και ψάχναμε μεσα στο κείμενο να βρούμε όλες τις λέξεις που ξεκινούσαν με αυτό.
Συνεχίσαμε με την άσκηση του Τ.Ε. όπου συμπληρώσαμε όλα τα κεφαλαία γράμματα με τη σειρά και γράψαμε τις λέξεις που ξεκινούσαν από κάθε γράμμα της αλφαβήτας. Μετά κάναμε μια επανάληψη σε όλες τις φωνές των γραμμάτων λέγοντάς τα με τη σειρά.
Στη συνέχεια ήρθε ο ελεγκτης του τρένου και έβγαλε από τη θέση τους όλα τα γράμματα από το τρενάκι της αλφαβήτας μας λεγοντάς τους πως κάθισαν σε λάθος θέση.
Μόνο το Αα ήταν σωστό , που είχε καθίσει πρώτο πρώτο. Για να βρούμε τη θέση τους είπαμε την αλφαβήτα μερικές φορές , πρώτα αργά και μετά με όλο και μεγαλύτερη ταχύτητα (διαφάνειες 8,9). Αφού έγινε και αυτό τοποθετήσαμε στη σωστή θέση του τρένου κάθε γράμμα.
Επειτα σειρά είχε φυσικά ένα παιχνίδι.
Τάισε τον πιγκουίνο!
Χρειαστήκαμε:
Την τάξη μας λοιπόν επισκέφτηκε ένας πολύ πεινασμένος πιγκουίνος.
Στόχος κάθε ομάδας ήταν να ταίσει τον πιγκουίνο όσο περισσότερα ψάρια μπορούσε.
Πρωτα έπρεπε να διαλέξει γράμματα από τα καρτελάκια της αλφαβήτας (κάθε ομάδα είχε μια στοίβα με τα 24 γράμματα) και να γράψει πάνω σε κάθε ψάρι από μια λέξη για κάθε γράμμα που διάλεγαν οι παίκτες.
Φυσικά υπήρχε και χρόνος έτσι οι παίκτες έπρεπε να είναι γρήγοροι , αλλά και πρακτικοί (να διαλέγουν μικρές λέξεις για να μην καθυστερούν).
Μόλις έγραφαν τη λέξη στο ψάρι πήγαιναν και τάιζαν τον πιγκουίνο και επέστρεφαν γρήγορα για να διαλέξουν άλλο γράμμα.
Νικήτρια ήταν η ομάδα που είχε ταίσει τα περισσότερα ψάρια ( λέξεις μη ολοκληρωμένες δε μετρούσαν).
Στην τάξη φυσικά επικράτησε ένας υπεροχότατος χαμός!!!
Παρουσίαση
Εδώ από Drive
Φυλλα εργασίας όλης της ενότητας
Πρώτα διαβάσαμε το ποίημα πουπουλένια σύννεφα. Ο καιρός βοήθησε σήμερα με τα χοντρά του σύννεφα και μπορέσαμε κι εμείς να δούμε τα προβατάκια, τις σαπουνάδες και τα παπλώματα του ουρανού. Τα παιδιά έδωσαν και τις δικές τους παρομοιώσεις για τα σύννεφα.
Στη συνέχεια κυκλώσαμε όλα τα σημεία στίξης επαναλαμβάνοντας το όνομα και την ιδιότητά τους.
Αφού διαβάσαμε το κείμενο αρκετές φορές , το ακούσαμε και μελοποιημένο ψάχνοντας παράλληλα μέσα στο κείμενο όλες τις λέξεις που ξεκινούσαν από το γράμμα π.
Κυκλώσαμε όλες τις λέξεις από π με πράσινο και βρήκαμε πως ήταν 18. Γράψαμε τον αριθμό μεσα σε ένα προβατάκι. Μετά βρήκαμε κι άλλες λέξεις. Εδινα στα παιδιά ένα γράμμα και ψάχναμε μεσα στο κείμενο να βρούμε όλες τις λέξεις που ξεκινούσαν με αυτό.
Συνεχίσαμε με την άσκηση του Τ.Ε. όπου συμπληρώσαμε όλα τα κεφαλαία γράμματα με τη σειρά και γράψαμε τις λέξεις που ξεκινούσαν από κάθε γράμμα της αλφαβήτας. Μετά κάναμε μια επανάληψη σε όλες τις φωνές των γραμμάτων λέγοντάς τα με τη σειρά.
Στη συνέχεια ήρθε ο ελεγκτης του τρένου και έβγαλε από τη θέση τους όλα τα γράμματα από το τρενάκι της αλφαβήτας μας λεγοντάς τους πως κάθισαν σε λάθος θέση.
Μόνο το Αα ήταν σωστό , που είχε καθίσει πρώτο πρώτο. Για να βρούμε τη θέση τους είπαμε την αλφαβήτα μερικές φορές , πρώτα αργά και μετά με όλο και μεγαλύτερη ταχύτητα (διαφάνειες 8,9). Αφού έγινε και αυτό τοποθετήσαμε στη σωστή θέση του τρένου κάθε γράμμα.
Επειτα σειρά είχε φυσικά ένα παιχνίδι.
Τάισε τον πιγκουίνο!
Χρειαστήκαμε:
- τον πιγκουίνο (έντυσα ένα χαρτόκουτο με σκούρο χαρτί περιτυλίγματος και έβαλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του. Εκανα ένα άνοιγμα κάτω από το ράμφος του για να μπαίνουν τα ψαρακια.)
- τα ψαράκια από το έγγραφο τυπωμένα σε χρωματιστό χαρτί (τόσα χρώματα όσα και οι ομάδες)
- τα γράμματα της αλφαβήτας (από το έγγραγο πάλι)
Την τάξη μας λοιπόν επισκέφτηκε ένας πολύ πεινασμένος πιγκουίνος.
Στόχος κάθε ομάδας ήταν να ταίσει τον πιγκουίνο όσο περισσότερα ψάρια μπορούσε.
Πρωτα έπρεπε να διαλέξει γράμματα από τα καρτελάκια της αλφαβήτας (κάθε ομάδα είχε μια στοίβα με τα 24 γράμματα) και να γράψει πάνω σε κάθε ψάρι από μια λέξη για κάθε γράμμα που διάλεγαν οι παίκτες.
Φυσικά υπήρχε και χρόνος έτσι οι παίκτες έπρεπε να είναι γρήγοροι , αλλά και πρακτικοί (να διαλέγουν μικρές λέξεις για να μην καθυστερούν).
Μόλις έγραφαν τη λέξη στο ψάρι πήγαιναν και τάιζαν τον πιγκουίνο και επέστρεφαν γρήγορα για να διαλέξουν άλλο γράμμα.
Νικήτρια ήταν η ομάδα που είχε ταίσει τα περισσότερα ψάρια ( λέξεις μη ολοκληρωμένες δε μετρούσαν).
Εκανα μια εγκοπή στον πάτο για να ανοίγει και να μπορώ να βγαζω τα ψαράκια.
Στην τάξη φυσικά επικράτησε ένας υπεροχότατος χαμός!!!
Μετά από όλα αυτά ακούσαμε και τραγουδήσαμε κι εμείς μερικά τραγούδια με την αλφαβήτα.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive
Φυλλα εργασίας όλης της ενότητας
Ιωάννα μου τέλειο το παιχνίδι σου όπως κ όλα όσα κάνεις και μοιράζεσαι μαζί μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να σε ρωτήσω για τους κανόνες α) όταν ξεκινάει ο χρόνος ξεκινούν συγχρόνως όλες οι ομάδες να γράφουν; και β) η κάθε ομάδα διαλέγει ένα γράμμα κ γράφουν όλοι μαζί (της ομάδας) μία λέξη και αφού τελειώσουν με τη λέξη αυτή τη ρίχνουν κ στη συνέχεια τραβάν άλλο γράμμα ή μπορουν να γράφουν συγχρόνως και δύο παιδιά της ομάδας απο μια λεξη το καθένα;
Ευχαριστώ πολύ!!!
Ευχαριστω Βασιλική μου! Οταν ξεκινάει ο χρονος ξεκινούν όλες μαζί οι ομάδες. Κάθε παίκτης παιρνει και διαφορετικό γραμμα και γραφει μια λέξη σωστά (με τόνο και όλα τα γράμματα - δεν επιμένω προσωπικά στην ορθογραφία γιατι είναι πολύ νωρίς). Όλοι οι παίκτες παίζουν ταυτόχρονα μιας και είναι αγωνας ταχύτητας (δηλαδή αν μια ομάδα έχει 4 ατομα και οι 4 παίρνουν ένα διαφορετικό γράμμα π.χ. φ, τ, ν, μ και ο καθένας γραφει μια λέξη για το γραμμα που διάλεξε). Προσέξετε μόνο τα γράμματα που δεν έχουν παιξει να είναι στο πάτωμα και όσα έχουν γραψει οι ομάδες να τα κρατουν πανω στο θρανίο για να μη γραφουν 2-3 φορες λέξεις από το ίδιο γράμμα. Φέτος στη δική μου τάξη κέρδισε μια ομάδα που κατάφερε να γράψει 21 λέξεις (για 21 γράμματα δηλαδή- 'οσες ομάδες είχαν 2-3 λέξεις από το ίδιο γράμμα ακύρωνα τις περισσευούμενες).
ΔιαγραφήΚατατοπιστικότατη όπως πάντα! Ευχαριστώ πολύ θα το κάνουμε την επόμενη εβδομάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑαα και κάτι άλλο μια διδακτική ώρα πιστεύεις είναι καλά?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια ώρα???? Υπολόγισε 5 λεπτά για να τους το εξηγήσεις και 5 λεπτά στο χρονόμετρο. Μη δώσεις παραπάνω χρόνο , για να μπορέσεις να βγαλεις νικητή. Αν δε σε νοιαζει να βγει νικητής ασε μέχρι και 7 λεπτά. Είναι υπεραρκετά. Την καταμέτρηση κάνε την μόνη σου στο διάλειμμα και μετά ανακοίνωσε το νικητη.
Διαγραφή