Σελίδες

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Ψιχάλες

Τελειώνοντας την 4η ενότητα , μπήκαμε στο κεφάλαιο "Ψιχάλες" και κάναμε και το τελευταίο γράμμα της αλφαβήτας, το ψ.

Αφου θυμηθήκαμε την ιστορία του Σαμπερ από το προηγούμενο κεφάλαιο συνεχίσαμε βλέποντας την εικόνα και προσπαθώντας να μαντέψουμε τη συνέχεια.

Συνεχίσαμε διαβάζοντας αρκετές φορές το κείμενο από κάτω και είπαμε με λίγα δικά μας λόγια το τέλος της ιστορίας.

Μετά μας επισκέφτηκε η κυρία Αντίθετη και μας ζήτησε να βρούμε τις αντίθετες από τις λέξεις που μας έδειξε. Δωσαμε μερικά παραδείγματα αντίθετων στην αρχή(πάνω - κάτω, μέσα έξω) και μετά ήταν πιο εύκολο να βρούμε και τα υπόλοιπα.



Μετά κάναμε μερικές αναγνωστικές ασκήσεις παίζοντας με το ζάρι και διαβάζοντας με τον κύριο Μπερδεμένο (ο κ.Μπερδεμένος διαλέγει τυχαία κομμάτια του κειμένου και τα διαβάζουμε μαζί του- με αυτόν τον τρόπο διαβάζουμε πραγματικά και δεν παπαγαλίζουμε απλά αυτά που θυμόμαστε).

Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.


Επειτα συναντήσαμε το τελευταίο γράμμα της Αλφαβήτας , το ψ. Είδαμε τον τρόπο γραφής του και μιλήσαμε για την προφορά του λέγοντας τι όργανα χρειαζόμαστε για την προφορά του - χείλια, δόντια.

Τοποθετήσαμε και τον τελευταίο επιβάτη στο τρενάκι μας συμπληρώνοντας 24 επιβάτες και χτίσαμε το σπιτάκι του στο ήσυχο χωριό.



Αφού δουλέψαμε τη γραφή του , το συνδυάσαμε με τις φωνούλες και φτιάξαμε παρεούλες που τις διαβάσαμε δυνατά.

Συνεχίζοντας φτιάξαμε και το τελευταίο σπιτάκι λέξεων, τον άξονα λέξεων του ψ, παίζοντας με την μπάλα.

Μετά βρήκαμε όλα τα ψ στο κείμενο και κάναμε τις δραστηριότητες του βιβλίου.

Ακούσαμε και ολοκληρωμένο το ποίημα, υπέροχα μελοποιημένο (το αγαπημένο μου !).



Την επόμενη μέρα μετά την ανάγνωση , μπήκαμε στο Τ.Ε. και ξεκινήσαμε με την επεξεργασία των εικόνων.

Στη 2η εικόνα μιλήσαμε για τις ψαροταβέρνες και το τι μπορούμε να φάμε σε μια ψαροταβέρνα.
Μαζί φτιάξαμε και μια λίστα για το σερβιτόρο με όλα όσα ήθελε ο καθένας να παραγγείλει.



Στην 3η εικόνα είδαμε την πινακίδα των Ψαρών. Επισκεφτήκαμε λοιπόν νοερά το ιστορικό νησί μέσα από το παρακάτω βίντεο.

Συνεχίσαμε εμ τις δραστηριότητες του Τ.Ε. και όταν τελειώσαμε με αυτές δουλέψαμε με την άσκηση της τελευταίας διαφάνειας.

Εδώ τα παιδιά έπρεπε να βοηθήσουν τον Οσο να ψάξει να βρει το ρολόι του. Του πρότειναν λοιπόν μέρη για να ψάξει. Στόχος της άσκησης να φτιάξουμε προτάσεις με το ρήμα "Ψάξε..." χρησιμοποιώντας και τοπικούς προσδιορισμούς.




Παρουσίαση
Εδώ από drive.

4 σχόλια:

  1. Ιωάννα μου καλησπέρα και καλό μήνα!!!
    Καιρό πριν σου είχα "κλέψει" μια ιδέα. Σήμερα μετά απο τόσο καιρό έκανα μια ανάρτηση για την ιδέα που πήρα απο σένα. Φυσικά και ανέφερα το ιστολόγιο. Αν έχεις χρόνο πέρνα μια βόλτα να δεις.
    Σε ευχαριστώ και μεσα απο εδώ για όσα μοιράζεσαι μαζί μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννα μου , πολύ χαίρομαι που εξαπλώνονται οι ιδέες! Θα περάσω φυσικά να θαυμάσω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ιωάννα καλησπέρα! Ευχαριστούμε πολύ που μας προσφέρεις απλόχερα το υλικό σου κ φυσικά για τις υπέροχες ιδέες σου!
      Λύσε μου μια απορία. Στη φωτοτυπία ψιχαλες σελ.3 πάνω από την κουκουβάγια 🦉 ποια λέξη είναι?
      Ευχαριστώ πολύ ❤️

      Διαγραφή
    3. Είναι γραβάτα! Είναι πλέον διάσημη γραβάτα γιατί κανείς μα κανείς δεν μπορεί να την βρει! Μάλλον μόνο εγω το βλέπω 😆
      Συγγνώμη που καθυστέρησα τόσο πολύ να απαντήσω!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!