Σελίδες

Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Γνωρίζω τους αριθμούς μέχρι το 1.000, κεφ. 41 (2)- ασκήσεις και παιχνίδια

Συνεχίζοντας τη γνωριμία μας με τους τριψήφιους αριθμούς δουλέψαμε και πάλι εκτός βιβλίου διάφορες ασκήσεις στο τετράδιό μας , αλλά και παίξαμε δημιουργώντας τριψήφιους αριθμούς.
Για ζέσταμα ξεκινήσαμε με ασκήσεις όπου έπρεπε να εντοπίσουμε και να βάψουμε συγκεκριμένες θέσεις στους αριθμούς. (όπως η άσκηση 1 κ 2 στο φύλλο εργασίας)
π.χ.Εγραφα 4 αριθμούς στον πίνακα και ζητούσα να βάψουν μόνο τις Εκατοντάδες , μετά έγραφα άλλους 4 αριθμούς και ζητούσα να βαφούν μόνο οι Μονάδες κ.ο.κ.

Με το τέλος αυτής της άσκησης και έχοντας αφήσει γραμμένο τον πίνακα ρωτούσα την αξία διαφόρων ψηφίων , άλλοτε δεκάδες, άλλοτε μονάδες ή εκατοντάδες. Επεσήμανα πολλές φορές πως την αξία την "ακούμε" στο όνομα του αριθμού και η άσκηση πήγε πολύ καλά.
Στη συνέχεια έδωσα 3 ψηφία στα παιδιά και τους ζήτησα να φτιάξουν όσους τριψήφιους αριθμούς μπορούν. Δεν ήταν λίγοι που βρήκαν αμέσως το κόλπο. Το δουλέψαμε τρεις φορές και πήγε πολύ καλά. Μετά συγκρίναμε την αξία που έπαιρνε κάθε ψηφίο σε κάθε αριθμό.(ασκ. 4 στο Φ.Ε.)
Συνεχίσαμε ζωγραφίζοντας άβακες (που μας αρέσουν πολύ) και αποτυπώνοντας τους αριθμούς μας με χρωματιστά τουβλάκια πάνω σε αυτούς.(άσκ. 5 στο Φ.Ε.)
Επειτα έγραψα αριθμούς στον πίνακα προσέχοντας να βάλω σε όλους κάποιο κοινό ψηφίο σε διαφορετική καθε φορά θέση. Μετά ζητούσα από τα παιδιά να βρουν :
α. σε ποιον αριθμό έχει μεγαλύτερη αξία το ψηφίο αυτό
β. σε ποιον αριθμό έχει τη μικρότερη αξία το ψηφίο αυτό.
(ασκ.8 στο Φ.Ε.)
Και μετά από όλες αυτές τις ασκήσεις ήταν ώρα για χαλάρωση με λίγο παιχνίδι.
Εφτιαξα καρτέλες με τα ψηφία 0-9 πάνω σε καθεμιά και πέρασα κορδόνι για να μπορούν τα παιδιά να τις κρεμάσουν στο λαιμό.
Μοιράσαμε στα παιδιά τις καρτέλες και το παιχνίδι ξεκίνησε.
Διάλεγα έναν παίκτη στην τύχη και αυτός ο παίκτης έπρεπε να φτιάξει έναν τριψήφιο αριθμό σύμφωνα με αυτά που ζητούσα:
π.χ. φτιάξε έναν αριθμό με 8 Εκατοντάδες ή φτιάξε έναν αριθμό μικρότερο από το 500, μεγαλύτερο από 700,  κ.ο.κ.
Το παιδί έπρεπε να αναζητήσει στους συμμαθητές του τα κατάλληλα ψηφία. Σαν επιπλέον όρο έβαλα να μπορεί να διαλέγει μόνο ένα ψηφίο από κάθε ομάδα. Φυσικά αυτό ώθησε τα παιδιά να αναζητουν πρώτα την εκατοντάδα που θα καθόριζε φυσικά και την ορθότητα του αριθμού.
Οταν τα καταλληλα ψηφία είχαν βρεθεί έπρεπε να τοποθετήσει τους συμμαθητές του σε τέτοια σειρα ώστε να πετύχει το στόχο.
Μετά από αυτό παίξαμε ένα ακόμη παιχνιδάκι , πολύ εύκολο και απλό που δουλεύει πολύ τις θέσεις των ψηφίων. Το βρήκα εδώ και λέγεται last man standing ~ τελευταίος "όρθιος" (ας μην πούμε ζωντανός :P ).
Σε μικρά καρτελάκια έγραψα τριψήφιους αριθμούς. Προσπάθησα να χρησιμοποιήσω όλα τα ψηφία (1-9) για εκατοντάδα τουλάχιστον 2 φορές.
Κάθε παιδί πήρε από ένα καρτελάκι και σηκώθηκαν όρθιοι. Αρχισα λοιπόν να φωνάζω στοιχεία : οι αριθμοί που έχουν 3 Εκατοντάδες κάθονται, οι αριθμοί που έχουν 8 Μονάδες κάθονται κ.ο.κ. Συνεχίστηκε αυτό μέχρι να μείνει μόνο ένας νικητής. Τα παιδιά το έζησαν πραγματικά και στο τέλος οι τελευταίοι προσεύχονταν να μην ακούσουν τα ψηφία τους!
                                 




1 σχόλιο:

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!