Σελίδες

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Η μάχη των θέσεων- Γνωρίζω αριθμούς μέχρι το 1.000 (3) , κεφ.41

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στη χώρα των τριψήφιων αριθμών μετρώντας, συγκρίνοντας και παίζοντας.
Μάθαμε να "ακούμε" τους αριθμούς γράφοντάς τους σαν ορθογραφία. Λέω τριψήφιους αριθμούς και τα παιδιά τους γράφουν. Πολλές φορές επιλέγω αριθμούς χωρίς δεκάδες ή χωρίς μονάδες για να εξασκηθούμε περισσότερο σε αυτό που ακούμε.
Π.χ. Οι τριψήφιοι αριθμοί έχουν τρία ψηφία , έτσι λοιπόν πρέπει να ακούω τρεις αριθμούς:
πεντακόσια σαράντα δύο     542
ακούω τρεις αριθμούς , άρα σε κάθε θέση υπάρχει ένα ψηφίο
εξακόσια τέσσερα      604
ακούω δύο αριθμούς  , άρα κάποια θέση είναι με μηδενικό, αφού δεν ακούω δεκάδα (10,20,30,40,50,60, 70,80,90) αυτό που είναι κενό είναι στη δεκάδα
εφτακόσια ενενήντα     790
πάλι ακούω δυο αριθμούς, άρα πάλι κάποια θέση είναι κενή, αφού δεν ακούω μονάδα (1,2,3,4,5,6,7,8,9) αυτό που είναι κενό είναι στη μονάδα
Επιλέγω να λέω 4 τριψήφιους αριθμούς  και μετά να σηκωνόμαστε στον πίνακα να τα γράψουμε και να τα διορθώνουμε. Η άσκηση δούλεψε πολύ καλά με τα παιδιά.
Δουλεύουμε και τις συγκρίσεις. Θυμηθήκαμε από πέρσι τη φάλαινα που τρώει τα πιο πολλά (συμβολίσαμε το σύμβολο της ανισότητας με το στόμα της φάλαινας) και εντοπίζουμε το μεγαλύτερο αριθμό συγκρίνοντας τα ψηφία των ίδιων θέσεων.
Μια άσκηση που δυσκόλεψε λίγο κάποια παιδιά και θέλει λίγη εξάσκηση παραπάνω είναι η τοποθέτηση σε σειρά (από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα). Επιλέγω να δίνω μέχρι και 5 αριθμούς για να μη δυσκολεύει πολύ η κατάσταση.
Εξασκηθήκαμε όμως και με ένα παιχνίδι που βρήκα εδώ και πραγματικά ενθουσιασε τα παιδιά.
Το παιχνίδι το μετέφρασα και πρόσθεσα την καρτέλα καταγραφής, αλλά η ιδέα ανήκει αποκλειστικά στο Learning workroom.
Η μάχη των θέσεων
Αρχικά έδωσα τα ψηφία 0-9 να τα χρωματίσουν και να τα κόψουν σε καρτελάκια. Τους μοίρασα και την καρτέλα τοποθέτησης των ψηφίων (μια για τον καθένα).
Πώς παίζεται:
Τα παιδιά παίζουν σε ζευγάρια. Βάζουν τα καρτελάκια τους μπερδεμένα σε στοιβα βλέποντας την αναποδη μεριά (όχι τη μεριά του ψηφίου). Επιλέγουν με ένα δημοκρατικό τρόπο ποιος θα παίξει πρώτος. Ο πρώτος διαλέγει το καρτελάκι που βρίσκεται πάνω πάνω στη στοίβα, βλέπει ποιο ψηφίο έτυχε και επιλέγει σε ποια από τις τρεις θέσεις-Εκατονταδα, Δεκάδα, Μονάδα- θέλει να βάλει το ψηφίο που έτυχε. Συνεχίζει ο 2ος παίκτης κάνοντας το ίδιο. Συνεχιζουν μέχρι και οι δυο να έχουν δημιουργήσει τριψήφιους αριθμούς. 
Όταν γίνει και αυτό συγκρίνουν τους αριθμούς τους και τους γράφουν στην καρτέλα.
Νικητής είναι αυτός που δημιουργησε το μεγαλύτερο αριθμό (ή και το αντίστροφο) και σημειώνει ένα τικ στον αστερίσκο. Ο χαμένος σημειώνει ένα Χ. 
Συνεχίζουν μέχρι να τελειώσουν την καρτέλα (5 φορές) και νικητής του παιχνιδιού είναι αυτός που έχει κερδίσει τις περισσότερες φορές.


*Σε περίπτωση ισοπαλίας σε ένα γύρο (υπάρχουν τα ψηφία από 2 φορές άλλωστε) και οι δυο σημειώνουν νίκη.
*Αν κάποιος τραβήξει το 0 και του έχει μείνει μόνο η θέση των Εκατοντάδων κενή , ξανατραβά από τη στοίβα νέο ψηφίο.
Τα παιδιά παίζοντας αντιλαμβάνονται πως τους μικρούς αριθμούς προτιμάμε να τους βάζουμε στις Μονάδες , ενώ τους μεγαλύτερους στις Εκατοντάδες (παίξαμε με νικητή το μεγαλύτερο αριθμό).
Εκτός από τη θέση των ψηφίων και την αξία τους , με αυτό το παιχνίδι δουλεύουμε και τη σύγκριση και την ονομασία τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!