Σελίδες

Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Που λες, είδα...(2)- Αντιθετοσυνωνυμομαχία:επιτραπέζιο παιχνίδι

Συνεχίζοντας στην 9η ενότητα σήμερα μιλήσαμε για τα αντίθετα και τα συνώνυμα επίθετα.

Πέρσι τα αντίθετα και τα συνώνυμα τα παρουσίαζα με 2 χαρακτήρες που έφτιαξα:

Ο κύριος Συνώνυμος


και η κυρία Αντίθετη



Σήμερα μας επισκέφτηκαν και πάλι για να μας θυμίσουν όσα μάθαμε από πέρσι.

Πρώτα μπήκαμε στο βιβλίο στην τρίτη δραστηριότητα της ενότητας , στην οποία έπρεπε να βρούμε ταιριαστά επίθετα για τα τρία ουσιαστικά που μας δίνει. Η άσκηση εύκολη και αρκετά σύντομη. Μεταφερθήκαμε έπειτα στο Τ.Ε. και κάναμε την 3η άσκηση. Πρωτα ζευγαρώσαμε τα επίθετα του ενός σάκου με τα ουσιαστικά του άλλου σάκου κι έπειτα γράψαμε ένα μικρό περιγραφικό κείμενο. Η άσκηση είναι πολύ καλή αφού περνάει την περιγραφή με πολύ ήσυχο τρόπο χωρίς να κουράζει και ακόμη δείχνει πόσο σημαντικά είναι τα επίθετα σε μια περιγραφή.

Στη συνέχεια επειδή θεώρησα πως στο βιβλίο δε δίνεται η δέουσα σημασία και δεν εστιάζει όσο θα ήθελα στις έννοιες αντίθετος και συνώνυμος, δούλεψα με τις διαφάνειες 4 ως 10 της παρουσίασης.

Πρώτα βγάλαμε τον κανόνα των αντίθετων. Τι σημαίνει δηλαδή αντίθετος. Σε εκείνο το σημείο μας επισκέφτηκε και η κυρία Αντίθετη , που δεν ήρθε με άδεια χέρια , αλλά μας έφερε ένα διαγωνισμό.
Αφού είδαμε το ζευγάρι  αντίθετων επιθέτων ψηλός-κοντός , η κυρία Αντίθετη μας ζήτησε να βρούμε στις ομάδες μας όσα περισσότερα τέτοια ζευγάρια μπορούσαμε. Για να είναι δίκαιο και να μην κρατήσει περισσότερο από όσο χρειάζεται μπήκε και στο χρονόμετρο ενα λεπτό.


Νικήτριες βγήκαν 2 ομάδες με 3 ζευγάρια αντίθετων. Κέρδισαν λοιπόν μια λιχουδιά για το 2ο διάλειμμα!

Μετά σειρά είχα τα συνώνυμα επίθετα. Κι εδώ πρώτα βγάλαμε τον ορισμό του συνώνυμου μέσα από το παραδειγμα του πιγκουινάκου. Εδώ μας επισκέφτηκε ο κύριος Συνώνυμος. Κι αυτός έφερε ένα διαγωνισμό! Από μια καρτέλα με επίθετα έπρεπε οι ομάδες να βρουν τα συνώνυμά τους. Η ομάδα που θα έβρισκε τα περισσότερα θα κέρδιζε! Δυστυχώς εδώ μπερδευτήκαμε λίγο! Λίγο το χρονόμετρο, λίγο οι αρχηγικές τάσεις κάποιων δυσκόλεψαν τα πράγματα, αλλά αυτό έδωσε την ευκαιρία σε κάποια άλλη ομάδα να κερδίσει πιο εύκολα.


Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις 4 και 5 του Τ.Ε. που δε μας δυσκόλεψαν καθόλου , αλλά μας βοήθησαν να εμπεδώσουμε ακόμα καλύτερα όσα είχαμε μάθει.

Για το τέλος ετοίμασα ένα παιχνιδακι , επειδή όμως η ώρα μας είχε τελειώσει , το άφησα για το τέλος της ημέρας.

Αντιθετοσυνωνυμομαχία
Ονόμασα το παιχνιδάκι μου έτσι , αφού για να κερδίσει κάποιος πρέπει να γνωρίζει πολλά αντίθετα και συνώνυμα διαφορων επιθέτων.
Χρησιμοποίησα τις εικόνες της κυρίας Αντίθετης και του κύριου Συνώνυμου και δημιούργησα ένα διάδρομο με αρχή και τέλος , όπως σε πολλά παιχνίδια.
Το παιχνίδι παίζεται με ένα ζάρι και από ένα πιόνι για κάθε παίκτη. Ανάλογα με το κουτάκι στο οποίο θα φτάσει με το ζάρι του κάθε παίκτης παίρνει μια κάρτα της Αντίθετης ή μια κάρτα του Συνώνυμου. Πίσω από την κάρτα ζητείται αντίστοιχα ένα αντίθετο κάποιου επιθέτου ή ένα συνώνυμο.


Αν ο παίκτης απαντήσει σωστά παραμένει στο κουτάκι του , αν όμως απαντήσει λάθος επιστρέφει όσες θέσεις προχώρησε με την τελευταία ζαριά.
Το παιχνίδι είναι απλό (οι κανόνες βρίσκονται στο έγγραφο αντιθετοσυνωνυμομαχία).
Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ αν και ο χρόνος που μας έμεινε ήταν πολύ λίγος. Αυριο θα το ξαναπαίξουμε!



Τα πιόνια τα έφτιαξα με φελλούς. Έκοψα φελλούς στη μέση και κόλλησα διάφορα αυτοκόλλητα επάνω για να ξεχωρίζει ποιο είναι ποιανού.


Στο έγγραφο έχω βάλει και πατρόν για χάρτινα πιόνια , που τα εκτυπώνουμε σε διαφορετικά χρώματα για να ξεχωρίζουν ή βάζουμε τα παιδιά να γράψουν το όνομά τους επάνω.
Τα ζάρια τα έφτιαξα με ξύλινους κύβους που αγόρασα για τα μαθηματικά.

Οδηγίες εκτύπωσης και τους κανόνες του παιχνιδιού θα τους βρείτε μέσα στο έγγραφο. Σε λίγο καιρό θα ετοιμάσω μερικές ακόμη κάρτες , γιατί πιστεύω πως μαθαίνονται γρήγορα μέσα από το παιχνίδι.

Παρουσίαση


19 σχόλια:

  1. mpravo sas!!! foverh douleiaaa!!! tetoioi ekpaideutikou a3izoun polla!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρε Ιωάννα, δλδ...ΔΕΝ έχω λόγια!!!!! RESPECT............ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ρε Ιωάννα, δεν έχω λόγια...RESPECT!!!!!!!!!!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι είναι αυτά που βλέπω Ιωαννάκι; Σου αξίζει διπλό μισθό για όλα αυτά που προσφέρεις στα μικρά παιδάκια, αλλά και σε μας!!!!!!!!!! Προσκυνώ!!!!!!!!!!! Φιλάκια-ΝΙΚΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΙΣ ΑΡΧΕΙΑ PDF ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΝΕΙ ΣΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ! Ειχα απαντήσει στην ερώτησή σου αν θυμάμαι καλά. Δε χρησιμοποιώ πρόγραμμα. Δεν ξέρω καν αν υπάρχει κάτι τετοιο. Τα μεταφράσω εγώ και κρατώ μόνο τη μορφή , αν δε φτιάξω κάτι δικό μου.

      Διαγραφή
  6. Παρακολουθω τη δουλειά σου από την αρχή της σχολικής χρονιάς και νομίζω ότι κάνεις εξαιρετική δουλειά και πολύ δημιουργική. Προσπαθώ και κάνω κάποιες από τις δραστηριότητες σου και στη δική μου τάξη. Μπράβο σου!!!
    Μαρία Δημοσθένους
    Κύπρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπραβο!Εξαιρετική δουλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!