Αφού κάναμε και τις εργασίες του βιβλίου και του Τ.Ε. , εξασκηθήκαμε λίγο περισσότερο στα διπλά αθροίσματα.
Αρχικά παίξαμε το παιχνίδι της ετοιμότητας. Γυρίζω μέσα στην τάξη σαν επιθεωρητής (με τα χέρια στην πλάτη και ύφος σκεφτικό). Ξαφνικά ρωτάω κάποιο διπλό άθροισμα σε ένα παιδί. Αυτό με τη σειρά του απαντά όσο πιο γρήγορα μπορεί , γιατί ο επιθεωρητής πλησιάζει πολύ και άλλοτε γαργαλάει , άλλοτε τσιμπάει μαγουλάκια (ελαφρα εννοείται!) , άλλοτε κάνει γκριμάτσες. "3+3;" "20+20;" κ.ο.κ.
Αφού το κάναμε αυτό αρκετή ώρα
(γιατί πραγματικά μαθαίνουν με την επανάληψη!), παίξαμε το παιχνίδι του ξυλοκόπου. Κάθε παιδάκι σηκώνεται και παίρνει από το κουβαδάκι τον ολόκληρο αριθμό του (χρησιμοποίησα τα διπλά αθροίσματα φυσικά) . Προποιείται τον ξυλοκόπο και κόβει στη μέση τον αριθμό βρίσκοντας τα δυο μισά του.
Στη συνέχεια παίξαμε ακόμη ένα παιχνίδι (αφιέρωσα τη μια ώρα της ευέλικτης σήμερα σε μαθηματικά παιχνίδια). Σε ένα κουβαδάκι έβαλα τα μισά των αριθμών και σε ένα άλλο ολόκληρους τους αριθμούς. π.χ. "το μισό είναι 5" και στο άλλο "όλα είναι 10". Όλα τα παιδιά διάλεξαν ένα χαρτάκι είτε από το ένα κουβαδάκι είτε από το άλλο. Απλώθηκαν στην τάξη και με το "ΠΑΜΕ" ξεκίνησαν να βρουν το ταίρι τους. Μπερδευτήκαμε λίγο , αλλά με τον καιρό θα τα πάμε καλύτερα πιστεύω! Βιάζονταν δυστυχώς και δεν παρατηρούσαν το όλα και το μισό.
Μετά κολλήσαμε στο τετράδιο το φυλλάδιο με τα διπλά αθροίσματα και ζωγραφίσαμε τα 2 πρώτα. Ιδέα που μου έδωσε η γλυκιά μου Ελένη και τα "Ψηφιακά πρωτάκια πάνε δευτέρα" .
Τέλος κάναμε την μπροστινή μεριά από το φύλλο εργασίας του Σαββατοκύριακου. Εδώ χωρίζουμε τους αριθμούς στις δεκάδες και τις μονάδες του , δηλ. 24=20+4 και μετά βρίσκουμε τα μισά τους (20=10+10 / 4=2+2). Στο τέλος παίρνουμε από ένα από το καθένα (10+2) και βρίσκουμε το μισό του αρχικού μας αριθμού. Δε θα επιμείνω σε αυτό γιατί θα επιστρέψουμε , απλά ήθελα να δείξω τον τρόπο εργασίας.
Τα διπλά αθροίσματα
Αρχικά παίξαμε το παιχνίδι της ετοιμότητας. Γυρίζω μέσα στην τάξη σαν επιθεωρητής (με τα χέρια στην πλάτη και ύφος σκεφτικό). Ξαφνικά ρωτάω κάποιο διπλό άθροισμα σε ένα παιδί. Αυτό με τη σειρά του απαντά όσο πιο γρήγορα μπορεί , γιατί ο επιθεωρητής πλησιάζει πολύ και άλλοτε γαργαλάει , άλλοτε τσιμπάει μαγουλάκια (ελαφρα εννοείται!) , άλλοτε κάνει γκριμάτσες. "3+3;" "20+20;" κ.ο.κ.
Αφού το κάναμε αυτό αρκετή ώρα
(γιατί πραγματικά μαθαίνουν με την επανάληψη!), παίξαμε το παιχνίδι του ξυλοκόπου. Κάθε παιδάκι σηκώνεται και παίρνει από το κουβαδάκι τον ολόκληρο αριθμό του (χρησιμοποίησα τα διπλά αθροίσματα φυσικά) . Προποιείται τον ξυλοκόπο και κόβει στη μέση τον αριθμό βρίσκοντας τα δυο μισά του.
Στη συνέχεια παίξαμε ακόμη ένα παιχνίδι (αφιέρωσα τη μια ώρα της ευέλικτης σήμερα σε μαθηματικά παιχνίδια). Σε ένα κουβαδάκι έβαλα τα μισά των αριθμών και σε ένα άλλο ολόκληρους τους αριθμούς. π.χ. "το μισό είναι 5" και στο άλλο "όλα είναι 10". Όλα τα παιδιά διάλεξαν ένα χαρτάκι είτε από το ένα κουβαδάκι είτε από το άλλο. Απλώθηκαν στην τάξη και με το "ΠΑΜΕ" ξεκίνησαν να βρουν το ταίρι τους. Μπερδευτήκαμε λίγο , αλλά με τον καιρό θα τα πάμε καλύτερα πιστεύω! Βιάζονταν δυστυχώς και δεν παρατηρούσαν το όλα και το μισό.
Μετά κολλήσαμε στο τετράδιο το φυλλάδιο με τα διπλά αθροίσματα και ζωγραφίσαμε τα 2 πρώτα. Ιδέα που μου έδωσε η γλυκιά μου Ελένη και τα "Ψηφιακά πρωτάκια πάνε δευτέρα" .
Τέλος κάναμε την μπροστινή μεριά από το φύλλο εργασίας του Σαββατοκύριακου. Εδώ χωρίζουμε τους αριθμούς στις δεκάδες και τις μονάδες του , δηλ. 24=20+4 και μετά βρίσκουμε τα μισά τους (20=10+10 / 4=2+2). Στο τέλος παίρνουμε από ένα από το καθένα (10+2) και βρίσκουμε το μισό του αρχικού μας αριθμού. Δε θα επιμείνω σε αυτό γιατί θα επιστρέψουμε , απλά ήθελα να δείξω τον τρόπο εργασίας.
Τα διπλά αθροίσματα
Κάθε ανάρτηση είναι απόλαυση!!!Να δεις πόσες ιδέες παίρνουμε εμείς από εσένα!!Συγχαρητήρια Ιωάννα μου!!!!!Είσαι υπέροχη!
ΑπάντησηΔιαγραφή<3 <3 <3
ΔιαγραφήΚαλή μου Ιωάννα, διάβασα ΟΛΕΣ τις σελίδες σου από την Α' τάξη και ενθουσιάστηκα. Τι τυχεροί οι μικροί σου μαθητές!!! Τι τυχεροί οι γονείς που συνεργάζονται μαζί σου!!! Σου αξίζουν μόνο ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ για την δουλειά σου. Κρίμα μόνο που δεν είναι ολοκληρωμένη η παρουσίαση σου (εννοώ από τον Σεπτέμβρη...), για να σ' έχω σύμβουλο-οδηγό στο ξεκίνημα της τάξης μου φέτος. Σ' ευχαριστώ για ΟΛΑ! Ήδη έχεις κάνει πολλά...πίστεψέ το! Φιλιά-ΝΙΚΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τιμάς αφάνταστα Νίκη μου! Σε ευχαριστω πάρα πολύ! Ναι, το blog το ξεκίνησα αρκετά αργά γιατί δεν ήμουν σίγουρη αν θα τα καταφερνα. Πάντως ό,τι χρειαστείς μη διστάσεις να μου πεις! Αν χρειάζεσαι το υλικο πριν το Φεβρουαριο, μπορώ να στο στείλω μέσω drive ή ταχυδρομικά. Φιλιά πολλά!!!!
ΔιαγραφήΓια ακόμη μια φορά τα θερμά μου συγχαρητήρια Ιωάννα. Άψογη η δουλειά σου. Μου δείνεις νέες ιδέες και με βοηθάς πάρα πολύ στη διδασκαλία μου. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ πάρα πολύ!!! Εγώ σε ευχαριτω για τα καλά σου λόγια Χρήστο!
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια κάνεις πολύ καλή δουλειά. Μου αρέσουν τα φύλλα εργασιών σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολυ!
ΔιαγραφήΔέσποινα 10 Οκτωβρίου 2016
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για τη δουλειά σου!!!
Είσαι πηγή έμπνευσης για μένα!!
Σε ευχαριστώ πολύ!!
Σε ευχαριστω πολύ Δεσποινά μου!
Διαγραφή