Θέλοντας να συνδυάσω το φθινοπωρινό τοπίο (έριξε και τη βροχή άλλωστε!) με την επανάληψη των μαθηματικών σκέφτηκα να κάνω τα παρακάτω αύριο.
1η φάση
2η φάση
Τους μοιράζω και φύλλα που έκοψα με το διακορευτή στα χρώματα που είπαμε στην 1η φάση.
Κάθε παιδί τώρα θα διατυπώσει προφορικά ή γραπτά ένα παρόμοιο με το παιχνίδι που παίξαμε πρόβλημα.
π.χ. Φύσηξε ο αέρας και έριξε 8 φύλλα. Την επόμενη μέρα ξαναφύσηξε και έριξε 6 φύλλα. Πόσα φύλλα μάζεψε ο κυρ Φάνης;
Αρχικά βάζουν (χωρίς να κολλήσουν) τα φύλλα στα κλαδιά του δέντρου και μετά ανάλογα με το πρόβλημά τους κολλάνε τα φύλλα που πρέπει κάτω από το δέντρο. Τέλος φτιάχνουν και την πρόσθεση.
Φυσικά εκτός από προσθέσεις με το ίδιο σχέδιο μαθήματος μπορούμε να κάνουμε και αφαιρέσεις , αλλά αυτό θα το αφήσω για άλλη μέρα.
Χαρούμενο φθινόπωρο!!!
1η φάση
- Αρχικά , συνεχίζοντας το ταξίδι των φύλλων που κάναμε στη γλώσσα , θα μιλήσουμε για τα φύλλα των δέντρων και θα τα κατηγοριοποιήσουμε σε αειθαλή και φυλλοβόλα. Συνεχίζοντας, θα επεκτείνουμε την κουβέντα στις εποχές (χρόνος) και θα εστιάσουμε σε αυτήν που πέφτουν τα φύλλα. Χαλαρώνοντας λίγο θα μιλήσουμε και για τα χρώματα που αποκτούν τα φύλλα αυτή την εποχή (χρειάζεται παρακάτω). Τέλος , θα ρωτήσω τα παιδιά πότε πιστεύουν ότι πέφτουν τα φύλλα περισσότερο (για να χρησιμοποιήσουμε και πάλι τα ρήματα της γνώμης :Ρ ). Ακολουθεί μια μικρή συζήτηση για τα καιρικά φαινόμενα εστιάζοντας στον αέρα.
2η φάση
- ελαφρύ αεράκι : μετράμε ανά 2
- δυνατός αέρας : μετράμε ανά 5
- πολύ δυνατός αέρας: μετράμε ανά 10
- Στην επόμενη φάση , μετατρεπόμαστε όλοι μας σε φύλλα. Εξηγώ πως ο αέρας (εγώ και πάλι) θα τους αγγίζει στην πλάτη και θα τους ρίχνει στο έδαφος. Ένα παιδί θα υποδυθεί τον κυρ Φάνη (τον βλέπετε με το καπέλο).Ο κυρ Φάνης βγήκε στην αυλή του να μαζέψει τα φύλλα.
Πόσα φύλλα μάζεψες κυρ Φάνη;
Ο αέρας φυσά 2 φορές. Την πρώτη ρίχνει π.χ. 5 φύλλα-παιδιά και τη δεύτερη ρίχνει 7 φύλλα-παιδιά. Ρωτάμε λοιπόν όλοι μαζί: Πόσα φύλλα μάζεψες κυρ Φάνη; (πρόσθεση ολέ!)Το παιδί που υποδύεται τον κυρ Φάνη πρέπει να υπολογίσει (με όποιον τρόπο θέλει).
Θα προσπαθήσω να κάνω κυρ Φάνη όλα τα παιδιά, αν και είναι λίγο δύσκολο με 19 παιδιά. Ο κυρ Φάνης φυσικά θα φορέσει και το ψάθινο καπέλο που έχουμε κρατήσει από πέρσι (από τον κύριο με το καπέλο) για να μπει στο πετσί του ρόλου! Τσουγκράνα δε θα δώσω για ευνόητους λόγους :Ρ
4η φάση (λίγο απίθανο να την προλάβω κι αυτήν αύριο , αλλά ας τις έχω συγκεντρωμένες)
Μοιράζω στα παιδιά το παρακάτω φύλλο (ή τους ζητώ να ζωγραφίσουν ένα δέντρο στο τετράδιό τους).
Τους μοιράζω και φύλλα που έκοψα με το διακορευτή στα χρώματα που είπαμε στην 1η φάση.
Κάθε παιδί τώρα θα διατυπώσει προφορικά ή γραπτά ένα παρόμοιο με το παιχνίδι που παίξαμε πρόβλημα.
π.χ. Φύσηξε ο αέρας και έριξε 8 φύλλα. Την επόμενη μέρα ξαναφύσηξε και έριξε 6 φύλλα. Πόσα φύλλα μάζεψε ο κυρ Φάνης;
Αρχικά βάζουν (χωρίς να κολλήσουν) τα φύλλα στα κλαδιά του δέντρου και μετά ανάλογα με το πρόβλημά τους κολλάνε τα φύλλα που πρέπει κάτω από το δέντρο. Τέλος φτιάχνουν και την πρόσθεση.
Φυσικά εκτός από προσθέσεις με το ίδιο σχέδιο μαθήματος μπορούμε να κάνουμε και αφαιρέσεις , αλλά αυτό θα το αφήσω για άλλη μέρα.
Χαρούμενο φθινόπωρο!!!
Υπέροχο σχέδιο μαθήματος! Τα παιδιά παίζουν, δημιουργούν και κάνουν επανάληψη χωρίς να το καταλάβουν! Ευγε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολύ!!! Κάνουμε τα παντα για τη συμμετοχη των μικρων θηρίων!!!
ΔιαγραφήΓια μια ακόμα φορά εντυπωσιάζεις με τις ιδέες σου!!!Μια ερώτηση μόνο! Τα φύλλα πως γίνονται; Υπάρχει ειδικός διακορευτής;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι. Κυκλοφορούν διάφοροι στο εμπόριο, αλλα κοίτα και στο σχολείο σου. Σε ευχαριστω πολύ για τα καλά σου λόγια!!! <3
Διαγραφή