Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το κεφάλαιο Χωρίς φως και με μια μικρή επανάληψη σε όλα όσα κάναμε σε αυτή την ενότητα.
Για να γίνει πιο παραστατικό το κεφάλαιο , μπαίνοντας στην τάξη έκλεισα όλα τα φώτα (ευτυχώς ο καιρός βοήθησε!) και είπα στα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να ακούσουν προσεκτικά. Επαιξα διαδοχικά τα παρακάτω βίντεο (μόνο τον ήχο) και κάθε φορά ζητούσα από τα παιδιά να μου πουν τι ακούν.
Ετσι αφού "μπήκαμε" στο κλίμα , ξεκινήσαμε με την επεξεργασία της εικόνας του βιβλίου. Τα παιδιά μπορεσαν να συσχετίσουν με δικές τους εμπειρίες τη διακοπή του ρεύματος με τα άσχημα καιρικά φαινόμενα. Εδωσαν δικούς τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος και τι συμβαίνει στο σπίτι τους όταν γίνεται αυτό, αλλά και ιστορίες που τους έχουν πει γονείς και παππούδες (μαλώνουν τα σύννεφα, συγυρίζουν οι άγγελοι κτλ.).
Εστιάσαμε στην έκφραση των παιδιών του βιβλίου και μιμηθήκαμε τις εκφράσεις τους.
Προχωρήσαμε διαβάζοντας το κείμενο και αναπαράγοντάς το με δικά μας λόγια. Δουλέψαμε για άλλη μια φορά με τα σημεία στίξης που πλέον τα γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά και υποδυθήκαμε τον άνεμο φυσώντας δυνατά. Γνωρίσαμε έτσι και το νέο γράμμα , το Φφ.
Το βάλαμε στο τρενάκι και στο ήσυχο χωριό , το συνδυάσαμε με όλες τις φωνούλες και φτιάξαμε παρεούλες και δημιουργήσαμε το σπιτάκι του φ λέγοντας πάρα πολλές λέξεις από το νέο γράμμα παίζοντας με την μπάλα.
Δουλέψαμε βέβαια και τη γραφή του στο πινακάκι μας , μιας και το μικρό φ μας δυσκολεύει λίγο.
Παρακάτω προσπαθήσαμε να φανταστούμε την ιστορία της γιαγιάς και παρουσιάσαμε δικές μας ιστορίες. Σκεφτήκαμε και το λόγο για τον οποίο η γιαγιά έλεγε την ιστορία.
Μετά κάναμε τη δραστηριότητα του βιβλίου και μας επισκέφτηκε ο κύριος Συνώνυμος για να μας ζητήσει να τον βοηθήσουμε να βρει μια λέξη συνώνυμη με τη λέξη άνεμος. Τη βρήκαμε κι αυτή αμέσως.
Τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί το ποίημα του βιβλίου μιας και τα παιδιά το γνώριζαν από το νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα μπήκαμε στο Τ.Ε. και δουλέψαμε πρώτα με τις εικόνες. Εντοπίσαμε το Φφ σε όλους του τίτλους και τις πινακίδες και μιλήσαμε λίγο για όσα έδειχνε κάθε εικόνα.
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. και όταν τελειώσαμε με αυτές διαλέξαμε μια λέξη από το σπίτι του Φφ και φτιάξαμε μια πρόταση , αναφέροντας βεβαια στην αρχή όλους τους κανόνες που γνωρίζουμε (κεφαλαίο, τελεία , τόνοι).
Στη συνέχεια δουλέψαμε όσες από τις υπόλοιπες ασκήσεις των διαφανειών 30-32 προλάβαμε (η άσκηση με την πρόταση μας πήρε αρκετό χρόνο).
Την Πέμπτη κάναμε μια επανάληψη σε όλα όσα κάναμε στην ενότητα "Το σύννεφο έφερε βροχή" , μιας και τα γράμματα αυτής της ενότητας είναι αρκετά απαιτητικά και δύσκολα τόσο στην προφορά όσο και στη γραφή.
Δουλέψαμε αρκετά με τη γραμματοθήκη μας φτιάχνοντας διάφορες λέξεις επισημαίνοντας την ορθογραφία σε όσες γνωρίζαμε και τους κανόνες που έχουμε μάθει (ουδέτερα σε -ι , αρσενικά, θηλυκά σε -η). Αφού φτιάχναμε μια λέξη με τα γράμματά μας , μετά τη γράφαμε με κεφαλαία στο πινακάκι μας.
Συνεχίσαμε δουλεύοντας τις ασκήσεις του φυλλαδίου. Κάναμε όσες μας έφτασε ο χρόνος και τις υπόλοιπες τις πήραμε για το σπίτι.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Για να γίνει πιο παραστατικό το κεφάλαιο , μπαίνοντας στην τάξη έκλεισα όλα τα φώτα (ευτυχώς ο καιρός βοήθησε!) και είπα στα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να ακούσουν προσεκτικά. Επαιξα διαδοχικά τα παρακάτω βίντεο (μόνο τον ήχο) και κάθε φορά ζητούσα από τα παιδιά να μου πουν τι ακούν.
Βροντές
Βροχή
Εστιάσαμε στην έκφραση των παιδιών του βιβλίου και μιμηθήκαμε τις εκφράσεις τους.
Προχωρήσαμε διαβάζοντας το κείμενο και αναπαράγοντάς το με δικά μας λόγια. Δουλέψαμε για άλλη μια φορά με τα σημεία στίξης που πλέον τα γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά και υποδυθήκαμε τον άνεμο φυσώντας δυνατά. Γνωρίσαμε έτσι και το νέο γράμμα , το Φφ.
Το βάλαμε στο τρενάκι και στο ήσυχο χωριό , το συνδυάσαμε με όλες τις φωνούλες και φτιάξαμε παρεούλες και δημιουργήσαμε το σπιτάκι του φ λέγοντας πάρα πολλές λέξεις από το νέο γράμμα παίζοντας με την μπάλα.
Δουλέψαμε βέβαια και τη γραφή του στο πινακάκι μας , μιας και το μικρό φ μας δυσκολεύει λίγο.
Παρακάτω προσπαθήσαμε να φανταστούμε την ιστορία της γιαγιάς και παρουσιάσαμε δικές μας ιστορίες. Σκεφτήκαμε και το λόγο για τον οποίο η γιαγιά έλεγε την ιστορία.
Μετά κάναμε τη δραστηριότητα του βιβλίου και μας επισκέφτηκε ο κύριος Συνώνυμος για να μας ζητήσει να τον βοηθήσουμε να βρει μια λέξη συνώνυμη με τη λέξη άνεμος. Τη βρήκαμε κι αυτή αμέσως.
Τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί το ποίημα του βιβλίου μιας και τα παιδιά το γνώριζαν από το νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα μπήκαμε στο Τ.Ε. και δουλέψαμε πρώτα με τις εικόνες. Εντοπίσαμε το Φφ σε όλους του τίτλους και τις πινακίδες και μιλήσαμε λίγο για όσα έδειχνε κάθε εικόνα.
- τι είναι φως; (είναι η λάμπα , είναι ο ήλιος;)
- γιατί το φούρνο τον λέμε και αρτοποιείο; (άρτος = ψωμί)
- ονόματα καραβιών και βαρκών (δώσαμε και άλλα παραδείγματα)
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. και όταν τελειώσαμε με αυτές διαλέξαμε μια λέξη από το σπίτι του Φφ και φτιάξαμε μια πρόταση , αναφέροντας βεβαια στην αρχή όλους τους κανόνες που γνωρίζουμε (κεφαλαίο, τελεία , τόνοι).
Στη συνέχεια δουλέψαμε όσες από τις υπόλοιπες ασκήσεις των διαφανειών 30-32 προλάβαμε (η άσκηση με την πρόταση μας πήρε αρκετό χρόνο).
Την Πέμπτη κάναμε μια επανάληψη σε όλα όσα κάναμε στην ενότητα "Το σύννεφο έφερε βροχή" , μιας και τα γράμματα αυτής της ενότητας είναι αρκετά απαιτητικά και δύσκολα τόσο στην προφορά όσο και στη γραφή.
Δουλέψαμε αρκετά με τη γραμματοθήκη μας φτιάχνοντας διάφορες λέξεις επισημαίνοντας την ορθογραφία σε όσες γνωρίζαμε και τους κανόνες που έχουμε μάθει (ουδέτερα σε -ι , αρσενικά, θηλυκά σε -η). Αφού φτιάχναμε μια λέξη με τα γράμματά μας , μετά τη γράφαμε με κεφαλαία στο πινακάκι μας.
Συνεχίσαμε δουλεύοντας τις ασκήσεις του φυλλαδίου. Κάναμε όσες μας έφτασε ο χρόνος και τις υπόλοιπες τις πήραμε για το σπίτι.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Φυλλα εργασίας όλης της ενότητας
Τις βοηθητικές φιγούρες (Πινόκιο, Οχταποδάκης, Αντίθετη κτλ.) μπορείτε να τις βρείτε εδώ.
Τις βοηθητικές φιγούρες (Πινόκιο, Οχταποδάκης, Αντίθετη κτλ.) μπορείτε να τις βρείτε εδώ.
Ανεκτίμητη βοήθεια για μένα η σελίδα σου. Χίλια ευχαριστώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χαίρομαι! Χιλια παρακαλώ!
ΔιαγραφήΚαλησπερα!! Πολυ χρησιμα ολα οσα μας δειχνεις!! Τον Ακη τον χταποδάκη πως μπορουμε να τον εκτυπωσουμε κι εμεις??
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρηστο , εχεις δίκιο ! Μεγαλη παραλειψη που δεν εχω ανεβάσει τις βοηθητικές φιγούρες. Θα το κάνω αμέσως.
ΔιαγραφήΤελιααααααά
ΔιαγραφήΥπέροχη σελίδα! Καταπληκτική δουλειά! Τέλειες ιδέες! Μεγάλη βοήθεια!!! Ευχαριστούμε πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ , Καρολίνα! Πολύ χαίρομαι!
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολυ!! Πολὐ καλη δουλεια!! Υπαρχει όμως ένα προβληματάκι στη σελίδα και δεν φαίνονται τα βιντεάκια (αέρας, βροντές,βροχή)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιο ίσως πρόβλημα με την ενσωμάτωση??
Να 'σαι καΛΆ! Σε ευχαριστω πολύ για τα καλά σου λόγια! Δυστυχως το πρόβλημα με τα βιντεο το έχχω συχνά. Ειναι όντως κάποιο θέμα με την ενσωμάτωση, αλλα ίσως και καποιες αλλαγες που κανει με την κοινη χρήση το youtube γιατι το εχω ενσωματωσει κατα καιρούς ξανα και ξανα και κάποια βίντεο επιμένει να μου τα χαλάει. Ευχαριστω παντως για την επισήμανση , θα το ελεγξω.
ΔιαγραφήΙωάννα,καταπληκτική η δουλειά σου.Σ΄ευχαριστώ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά, Νατάσα μου!
Διαγραφή