Σελίδες

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Ιστορίες - δραστηριότητες ανάγνωσης

Στο κεφάλαιο Ιστορίες ασχοληθήκαμε με ένα ήδη γνωστό γράμμα το Ιι.

Ξεκινήσαμε πάλι με την επεξεργασία της εικόνας η οποία μας οδήγησε και στο γραμμα Ιι. Αφού είδαμε τον τρόπο γραφής που ήδη τον γνωρίζαμε , βάλαμε το νέο γράμμα στη λίμνη των φωνακλάδικων και στο τρενάκι, το συνδυάσαμε με όλα τα ήσυχα γράμματα και κάναμε παρεούλες και τέλος ο μάγος με το μαγικό ραβδί μας οδήγησε στο να φτιάξουμε τον άξονα λέξεων του Ιι.


Μεταφερθήκαμε στο κείμενο και αφού το διαβάσαμε αρκετές φορές το επεξεργαστήκαμε. Στη συνέχεια βρήκαμε όλα τα Ιι.

Καθώς το γράμμα ήταν ήδη αρκετά γνωστό στα παιδιά αφιερώσαμε και λίγο χρόνο στα σημεία στίξης. Επαναλάβαμε όλα τα ποιηματάκια που έχουμε μάθει και εντοπίσαμε όλα τα σημεία στίξης στο  κείμενο (παύλες διαλόγου, κόμματα, τελείες , ερωτηματικά, θαυμαστικά και αποσιωπητικά). Αναφέραμε το όνομα όλων και δώσαμε τα χαρακτηριστικά του, πώς δηλαδή επηρεάζει κάθε σημάδι την ανάγνωση κάθε πρότασης. Κάναμε και μια άσκηση ανάγνωσης των σημείων στίξης στη διαφάνεια 15.

Συνεχίσαμε με την άσκηση του βιβλίου συμπληρώνοντας τα ι που έλειπαν και επαναλαμβάνοντας τους κανόνες για τα κεφαλαία. Επεκτείναμε αυτή την άσκηση βρίσκοντας και ονομάζοντας ουδέτερα σε -ι (φυσικά στα παιδάκια είπα λέξεις που έχουν μπροστά το το και τελειώνουν σε -ι , όπως το παλάτι.).

Στη συνέχεια δουλέψαμε στις διαφάνειες 19-20 την ανάγνωση του στ-. Το συνδυάσαμε με τα φωνακλάδικα που ξέρουμε και φτιάξαμε παρεούλες. Τέλος διαβάσαμε λέξεις με στ-.

Λίγο πριν τελειώσουμε διαβάσαμε όλοι μαζί και το ποίημα που το ακούσαμε και μελοποιημένο.

Μετά πήραμε το μαξιλάρι μας , καθίσαμε στην παρεούλα και είδαμε το βίντεο για το Ιι.
Στο τέλος αυτού του βίντεο υπάρχει το όνομα Ικαρος. Ρώτησα τα παιδιά αν γνώριζαν την ιστορία του Ικαρου. Τα παιδιά δεν την γνώριζαν και έτσι τους την είπα με λίγα λόγια κι έδειξα το παρακάτω  βίντεο. Θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλά σχετικά με αυτό σαν έναυσμα , αλλά είπαμε...ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος.


Η ιστορία άρεσε πολύ στα παιδιά.

Τη 2η μέρα ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του κειμένου.
Την ανάγνωση δεν την κάνω πάντα με τον ίδιο τρόπο. Κάνω τα παρακάτω επιλέγοντας κάθε μερα κάτι διαφορετικό (2-3 πραγματα καθημερινά).
  • Διαβάζει κάθε μαθητής ένα κομμάτι μέσα από το βιβλίο (κλασική ανάγνωση)
  • Μοιράζω ρόλους και διαβάζει ο καθένας τα λόγια του ήρωα που έχει αναλάβει.
  • Σηκώνω τα παιδιά στον πίνακα (δείχνω το κείμενο με τον προτζέκτορα) και αυτά πρέπει να εντοπίσουν τη λέξη που ζητάω.
  • Διαβάζουμε με το ζάρι. Αριθμούμε τις προτάσεις που έχει το κείμενο , ρίχνουμε το ζάρι και διαβάζουμε αυτό που πετύχαμε.
  • Διαλέγω λέξεις από το κείμενο και τους ζητάω να τις διαβάσουν (έτσι αναγκάζονται να διαβάσουν και όχι να "παπαγαλίσουν")
  • Αλλάζω τη σειρά των λέξεων
  • Αλλάζω λέξεις μέσα στο κείμενο που δείχνω στον πίνακα (π.χ. Μια ιστορία με κότες; Μια ιστορία με πιπίλες; κ.α.)
  • Δίνω λέξεις και εικόνες μπερδεμένες και τα παιδιά πρέπει να αντιστοιχίσουν σωστά
  • Γράφω λέξεις και τις βάζω σε φακέλους. Κάθε παιδί διαλέγει ένα φάκελο και πρέπει να διαβάσει τη λέξη , τη φράση ή το κείμενο που έχει ο φάκελός του.
Αφού διαβάσαμε με το ζάρι , διαβάσαμε λέξεις με στ- , παρεούλες με το -ι και κάναμε τις δραστηριότητες αντιστοίχισης λέξεων -εικόνων των διαφανειών 27-31.


Μπήκαμε στο Τ.Ε. και ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητές του.

Τέλος φτιάξαμε τη λέξη πεπόνι. Μοίρασα στα παιδιά το έγγραφο "ασκηση ορθογραφίας πεπόνι" (εκτύπωση 2 σε 1). Κόψαμε τα γράμματα και τα βάλαμε στη σωστή σειρά για να φτιάξουμε τη λέξη πεπόνι.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.




2 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια για την τόσο όμορφη και εμπνευσμένη δουλειά σας που μοιράζεστε μαζί μας. Είναι πραγματικά πολύτιμη βοήθεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!