Σελίδες

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Πεπόνι, πεπόνι

Χθες και σήμερα ασχοληθήκαμε με το γράμμα Π,π. Αύριο θα πάμε εκπαιδευτική εκδρομή και την Πέμπτη και την Παρασκευή θα κάνουμε επανάληψη σε όσα έχουμε μάθει ως τώρα.

Αρχικά επεξεργαστήκαμε την εικόνα περιγράφοντάς την γενικά , αλλά και ειδικότερα βρίσκοντας τα πρόσωπα , τα πράγματα , τα ζώα , τον τόπο και το χρόνο.

Μεταφερθήκαμε στο κείμενο και αφού το διάβασα εγω μια φορά μιλήσαμε για τη μικρή ιστορία που περιγράφεται.

Εντοπίσαμε τη φωνή του π σε διάφορες λέξεις της εικόνας και προσπαθήσαμε κι εμείς να ρωτήσουμε τον παπαγάλο μήπως ήθελε κι άλλα πράγματα από π. Εδώ η τάξη χωρίστηκε σε 2 ομάδες, οι μεν έκαναν τον παππού και την Ιωάννα (κι έκαναν ερωτήσεις) και οι δε τον παπαγάλο (που με την ανάλογη χροια έδιναν την απάντηση).
Οι ρόλοι αντιστράφηκαν φυσικά ωστε όλοι να κάνουν και ερωτήσεις και απαντήσεις.

Συνεχίσαμε βλέποντας πώς γράφουμε το γράμμα Π,π και , αφού το τοποθετήσαμε ως επιβάτη στο τρενάκι της αλφαβήτας , φτιάξαμε τις παρεούλες του π με όλα τα φωνακλάδικα γραμματάκια που γνωρίζουμε. Ετσι βάλαμε και το σπιτάκι του π στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων.

Στη συνέχεια εντοπίσαμε το νέο μας γράμμα στο κείμενο βάφοντάς το κίτρινο...

...και γεμίσαμε την πινακίδα του Π,π με δικά μας Π,π.

Έπειτα φτιάξαμε το π στον αέρα, στο θρανίο , με το σώμα μας και με καλαμάκια για να φτιάξουμε το κάδρο του π.





Μετά φτιάξαμε τον άξονα λέξεων με λέξεις από π. Είχα σκοπό να δείξω πρώτα το βίντεο , αλλά αφού τα παιδάκια είχαν έμπνευση , άφησα το βίντεο για αργότερα.



Υστερα ξαναδιαβάσαμε το κείμενο (τα παιδιά μόνο το σκιασμένο κομμάτι) και εστιάσαμε την προσοχή μας σε ένα νέο σημαδάκι, το θαυμαστικό.

Αφού το εντοπίσαμε στο κείμενο και το κυκλώσαμε , μάθαμε το ποιηματάκι που μας δείχνει τα μαγικά του. Κάναμε εξάσκηση διαβάζοντας μικρές προτασούλες με τελεία και με θαυμαστικό , για να "νιώσουμε" τη διαφορά.

Συνεχίσαμε με την άσκηση του βιβλίου και το ποίημα. Στο ποίημα κάναμε μια σύντομη επανάληψη στο γράμμα τ βρίσκοντας την περίεργη λέξη που όλο ρωτά, το τι.

Δουλέψαμε την ανάγνωση διαβάζοντας διάφορες προτασεις με λέξεις που γνωρίζουμε κάνοντας παραλλαγή στο τελευταίο δίστιχο του ποιήματος.
Δεν μπορούσαμε βέβαια να μην το ακούσουμε και μελοποιημένο και να το τραγουδήσουμε κι εμείς μαζί.

Σήμερα ξεκινήσαμε αφιερώνοντας αρκετή ώρα στην ανάγνωση. Τα σκιασμένα κομμάτια είναι μικρά (όπως και τα κείμενα) και τα παιδιά μαθαίνουν απ'έξω τα λόγια χωρίς να κατανοούν τι διαβάζουν. Προσπάθησα μπερδεύοντας τα κομμάτια και τις λέξεις και ζητώντας να εντοπίσουν γνωστές παρεούλες να γίνει η ανάγνωση πιο σωστά.

Συνεχίσαμε με τις εικόνες του Τ.Ε. Στην εικόνα των πινακίδων είδαμε και στο χάρτη πόσο μακριά είναι αυτές οι πόλεις από το χωριό μας.

Αφού εξασκηθήκαμε στη γραφή του Π,π διαβάσαμε τη λέξη πεπόνι (ολικά και "σπασμένα").

Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Τ.Ε. και όταν τελειώσαμε κάναμε επιδρομή στη βιβλιοθήκη μας. Διάλεξε ο καθένας ένα βιβλίο και το άνοιξε σε όποια σελίδα ήθελε (με λέξεις). Εκεί πήραμε το μολυβάκι μας και εντοπίσαμε όλα τα Π,π που μπορούσαμε να βρούμε.



Τέλος , διαλέξαμε μια λέξη από το σπίτι του π (άξονα λέξεων) , την εικονογραφήσαμε και γράψαμε τη λέξη για να φτιάξουμε το βιβλίο του Π,π.





Παρουσίαση
Εδώ από Drive.



5 σχόλια:

  1. Εξαιρετικές δημιουργίες! Ευχαριστώ για τη βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιωάννα συγχαρητήρια για τη δουλειά σου! Είσαι ο καλύτερος "οδηγός".. Το φυλλάδιο 1 στο μάθημα με το πεπόνι έχει κάποιο πρόβλημα με το υποσέλιδο, με αποτέλεσμα να έχουν μετακινηθεί εικονίδια και να μη βγαίνει σωστά το φυλλάδιο. Δες το λίγο αν μπορείς κι ανέβασέ το ξανά αν είναι εύκολο. Ευχαριστώ εκ των προτέρων :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή Ιωάννα, από την ιστοσελίδα σου ξεκινάω πάντα την προετοιμασία μου για το μάθημα. Τα θερμά μου συγχαρητήρια. Μας δίνεις μεγάλη βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!