Σελίδες

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Τα μάθατε τα νέα; (1)

Με τις ημέρες που έμειναν να είναι πολύ λίγες για τη λήξη του έτους άφησα πίσω μου και τη 18η ενότητα και μπήκα στη 19η , "Τα μάθατε τα νέα". Μαζί με το πρώτο κομμάτι της ενότητας έκανα και την κλίση των ανισοσύλλαβων ουδέτερων σε -μα από τη 18η ενότητα.
Αρχικά μιλήσαμε για τα νέα και τις ειδήσεις.
Συζητήσαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να πληροφορηθούμε τα νέα και δώσαμε μερικά παραδείγματα από την τωρινή επικαιρότητα.
Στη συνέχεια δουλέψαμε τον προοργανωτή, αλλά όχι μέσα από το βιβλίο. Μοίρασα στα παιδιά τις εικόνες φωτοτυπημένες και μπερδεμένες (έγγραφο "Ασκηση προοργανωτή") και τους ζήτησα να προσπαθήσουν να βρουν τη σειρά με την οποία έγιναν τα γεγονότα.
Κάποια παιδιά το βρήκαν αμέσως , άλλα χρειάστηκε λίγος χρόνος και βοήθεια μέχρι να αντιληφθούν τι γίνεται. Μετά βάλαμε στους κύκλους τον αριθμό της θέσης που είχε κάθε εικόνα και εξιστορήσαμε το ταξίδι της είδησης από το σημείο που θα συμβεί μέχρι να φτάσει σε εμάς.
Επειτα ανοίξαμε τα βιβλία μας και διαβάσαμε το άρθρο της ιστορίας που είχαμε κάνει στον προοργανωτή. Διακρίναμε τα χαρακτηριστικά του τόσο στην εμφάνιση(στήλη) όσο και στο περιεχόμενο (είδηση, ποιος, πού, πότε).
Αφού απαντήσαμε και σε κάποιες ερωτήσεις επεξεργασίας του κειμένου , ανοίξαμε τα τετράδια και κολλήσαμε τις εικόνες γράφοντας μια χαρακτηριστική λεζάντα για την καθεμιά.
Υστερα αναρωτηθήκαμε για τα παλιότερα χρόνια και πώς μεταδίδονταν τότε τα νέα.Αναφέραμε τους αγγελιοφόρους και γνωρίσαμε τον τελάλη ή κήρυκα και το επάγγελμά του που πλέον έχει εξαφανιστεί. (τους ημεροδρόμους έχω σκοπό να τους κάνω στην ευέλικτη σε σύνδεση με τα αθλήματα).
Συνεχίσαμε πηγαίνοντας στη 18η ενότητα όπου συναντήσαμε τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -μα και την κλίση τους. Εντοπίσαμε τη διαφορά στο πλήθος των συλλαβών , αλλά δεν επέμεινα και άφησα διαισθητικά να συμπληρώσουμε την άσκηση. Βρήκαμε και μερικά ακόμη παρόμοια ουδετερα και τα κλίναμε προφορικά.
Επειτα μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και λύσαμε τις ασκήσεις 1,2,3 της 18ης ενότητας.

Παρουσίαση
Εδώ από DRive.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!