Σελίδες

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Με προσκαλούν και προσκαλώ (4 και επανάληψη)- Μαθαίνω την ώρα

Πώς περνάν τόσο γρήγορα οι μέρες;;;; Και ακόμα πιο γρήγορα το Σαββατοκύριακο!

Πέμπτη και Παρασκευή αφιέρωσα λίγο χρόνο παραπάνω στη διδασκαλία της ώρας μιας και αμφιβάλλω αν θα προλάβω να το κάνω στα μαθηματικά. Μαζί κάναμε και την επανάληψή μας.

Πρώτα διαβάσαμε το κείμενο με τα γενέθλια της Χαράς που είχε πολλούς αριθμούς μέσα του μόνο που δεν ήταν γραμμένοι με ψηφία , αλλά με λέξεις. Μάθαμε λοιπόν τα αριθμητικά , που δεν ήταν και ιδιαίτερα δύσκολα , συμπληρώνοντας την άσκηση του Τ.Ε. (8)
και θαύμασα για άλλη μια φορά τα αστεράκια μου που θυμόντουσαν από πέρσι πως οι αριθμοί γραφονται με μια λέξη μέχρι το 20 και από κει κι έπειτα γράφονται με δυο λέξεις (εκτός των Δεκάδων βέβαια). Δουλέψαμε και πάλι όμως πάνω σε αυτά τόσο στον πίνακα όσο και στα φύλλα εργασιών.

Στη συνέχεια δουλέψαμε με το 2ο σκέλος επεξεργασίας του κειμένου που αφορούσε στην ώρα. Ενώ μερικά παιδάκια γνωρίζουν πολύ καλά την ώρα , κάποια δυστυχώς δεν την ήξεραν καθόλου έτσι έπρεπε να κάνουμε μερικά πράγματα παραπάνω. Εδώ να πω πως το βιβλίο δε βοηθά καθόλου στην εκμάθηση της ώρας και η άσκηση 9 θεωρεί πολλά πράγματα δεδομένα (δε νομίζω να υπάρχει συνάδελφος που να μπορεί να έχει φτάσει στα κεφ. 47-48 , όταν διδάσκεται η 14η ενότητα). Εκτός αυτού συνδυάζει τα δυο είδη ρολογιών (αναλογικό- ψηφιακό)  , πράγμα που φέρνει πονοκέφαλο τόσο στα ζουζούνια όσο και στους εκπαιδευτικούς!Κι εδώ κλείνω με τα παραπονα...πίσω στα δικά μας!

Ακολουθώντας την παρουσίαση είδαμε το ρολόι , γνωρίσαμε τα μέρη του και δουλέψαμε τις διάφορες ώρες (ακριβώς, και μισή , και τέταρτο κτλ.). Χωρίσαμε το ρολόι σε 2 μέρη : και , παρά και μετρήσαμε από πάνω 5-5 για να βρίσκουμε πόσα λεπτά και ή πόσα λεπτά παρά δείχνει.

Στη μετατροπή της ώρας στο ψηφιακό ρολόι είπα στα παιδιά να χρησιμοποιούν την προπαίδεια του 5. Βλέπουμε τον αριθμό που δείχνει ο λεπτοδείκτης και πολλαπλασιάζουμε με το 5.
π.χ. ο λεπτοδείκτης στο 9 , άρα 5Χ9= 45 λεπτά
Πολλά παιδιά δυσκολεύτηκαν όταν η ώρα ήταν παρά να υπολογίζουν την προηγούμενη ώρα , αλλά δε με απασχόλησε ιδιαίτερα , μιας και στόχος μου ήταν να μάθουμε την ώρα στο αναλογικό ρολόι.

Και βέβαια για να δουλέψουμε πραγματικά με την ώρα χρειαζόμασταν κάποιο ρολόι. Ετσι φτιάξαμε ένα ρολόι και κολλήσαμε διάφορες βοήθειες πάνω του για να θυμόμαστε όλα όσα μάθαμε.
Εκτύπωσα το έγγραφο "Μαθαίνω την ώρα" (την 1η σελίδα μια φορά και τη δεύτερη σελίδα τα παιδιά/2). Μοίρασα σε όλα τα παιδιά από ένα πιάτο (ιδέα του pinterest) και ξεκινήσαμε.
Πρώτα κόψαμε το ρολόι μας και το κολλήσαμε στον πάτο του πιάτου.


Μετά κολλήσαμε τις βοήθειες: ακριβώς , και μισή , και τέταρτο, παρα τέταρτο.

Υστερα βάψαμε το μισό ρολόι γαλάζιο και γράψαμε τη λέξη και , και το άλλο μισό κόκκινο και γράψαμε τη λέξη παρά.



Συνεχίσαμε κόβοντας και κολλώντας τα λεπτά ανά πέντε (όπως τα διαβάζουμε όταν λέμε την ώρα, ξεκινώντας από πάνω και μετρώντας 5-5).


Το ρολόι μας ήταν πανέτοιμο για πολλά παιχνίδια. Σχεδίασα λοιπόν ένα μεγάλο ρολόι στον πίνακα και δουλέψαμε όσες ώρες μπορέσαμε μέσα στο χρόνο  που μας απέμενε. Εγώ ελεγα την ώρα, τα παιδιά τη σχημάτιζαν στο ρολόι τους και μετά την επιβεβαιώναμε από το ρολόι στον πίνακα. Σηκώθηκαν φυσικά όλοι! 







Χρησιμοποίησα τους μεγάλους δείκτες του εγγράφου. Ενα πολύ ωραίο ρολόι (από το οποίο εμπνεύστηκα βέβαια) θα βρείτε και στη Γαλήνη στο Ιδέες για δασκάλους , αλλά δε με βόλεψε όπως ήθελα να το κάνω με τα μικρά μου , αν και το εκτύπωσα και για την τάξη μου γιατί είναι πολύ ωραίο. Πιστεύω πως το ρολόι της Γαλήνης βοηθά πολύ στη μετατροπή σε ψηφιακή ώρα, αρα θα το δουλέψω όταν (και αν) φτάσω στην ώρα στα Μαθηματικά.

Παρουσίαση
Εδώ από drive.

Δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας πάνω στην ώρα.

Μαθαίνω την ώρα

11 σχόλια:

  1. καταπληκτική η δουλειά σου!!!!!!!! συγχαρητήρια!!!!!!!!!! παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου σχεδόν κάθε μέρα και θαυμάζω την υπέροχη δουλειά που κάνεις με τα πιτσιρίκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΓΩ ΜΕΤΆ ΤΗΝ ΕΝΌΤΗΤΑ 14 ΠΗΓΑ ΣΤΗΝ 17 ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλά έκανες , Ρούλα μου! Δυστυχώς επειδή είμαι ήδη με 2 τευχη μαθηματικών (πότε στο ένα και πότε στο άλλο) λέω να το αφήσω έτσι στη Γλωσσα (μην εχουμε κι εδω μπερδεμα). Δεν προλαβαίνω να τα κάνω όλα και προτιμώ να αφήσω τα επετειακα.

      Διαγραφή
  3. πολύ ωραία ιδέα!
    Κάνεις εξαιρετική δουλειά!
    Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απλά άψογη δουλειά!Το έκανα σήμερα στην τάξη μου και περάσαμε Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Α!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλειο Ιωάννα μου!!!
    Ευχαριστώ πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!