Στην ενότητα 10 στο Τ.Ε. υπήρχε η δραστηριότητα της συγγραφής ενός βιβλίου. Η άσκηση μας έδινε 10 λέξεις (αρσενικά σε -ης) και εμείς έπρεπε να σκαρφιστούμε μια ιστορία με αυτές.
Η δραστηριότητα μου άρεσε πολύ και καθώς είχαμε την εμπειρία με το περσινό βιβλίο που φτιάξαμε "Το βιβλίο με τις περιπέτειες της Α' Τάξης" , αποφασισα να αφιερώσω το χρόνο που ήταν απαραίτητος για να γίνει το βιβλίο μας σωστό.
Σε πρώτη φάση οι ομάδες επικεντρώθηκαν στις λέξεις και συζήτησαν για την πλοκή. Αφού έγινε αυτό, άρχισε η συγγραφή της ιστορίας. Σε αυτό το στάδιο δεν μπερδεύτηκα στα πόδια των παιδιών , παρα μόνο όταν τα ίδια με καλούσαν. Η πλοκή είναι καθαρά δικό τους δημιούργημα. Όλα τα μέλη της ομάδας αποφάσιζαν για την πλοκή και όλοι έγραφαν στο δικό τους πρόχειρο.
Σε δεύτερη φάση έγινε η εικονογράφηση του βιβλίου μας. Εδώ επεσήμανα στα παιδιά πως έπρεπε να διαλέξουν σκηνές από την ιστορία τους και ο καθένας να ζωγραφίσει και μια διαφορετική σκηνή.
Στη συνέχεια έπρεπε να γίνει η διόρθωση. Πέρασα από όλες τις ομάδες και μαζί με τα παιδιά διορθώσαμε λάθη ορθογραφικά (μόνο αυτά που γνωρίζαμε με κανόνες , τα υπόλοιπα τα άφησα έτσι) και λάθη νοηματικά. Η διόρθωση έγινε σε στυλ συζήτησης ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και σε μένα. Η διαδικασία μας πήρε λίγο χρόνο , αλλά ήταν εξαιρετικά σημαντική και παραγωγική.
Μετά από τη διόρθωση γράψαμε με στυλό και καθαρά γράμματα την ιστορία μας σε μια γαλάζια Α4. Εδώ έπρεπε να προσέξουμε , αφού και η εικονογράφηση έπρεπε να μπει με τη σωστή σειρά. Μετά αριθμήσαμε και τις σελίδες μας.
Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες δουλειές που έχει η συγγραφή και βιβλιοδεσία ενός βιβλίου. Κάθε ομάδα ανέλαβε και από μια δουλειά: εξώφυλλο και τίτλος, περιεχόμενα, συγγραφείς, οπισθόφυλλο, πλαστικοποίηση, βιβλιοδέτηση. Δουλέψαμε στον υπολογιστή της κυρίας.
Με προσοχή και δημιουργική διάθεση φτιάξαμε τη σελίδα των περιεχόμενων.
Γράψαμε και τα ονόματα όλων των συγγραφέων.
Βάλαμε τίτλο και δημιουργήσαμε το ξεχωριστό εξώφυλλο!
Λίγα λόγια για το δημιούργημά μας στο οπισθόφυλλο.
Πλαστικοποίηση για να γίνει πιο γερό απ'έξω.
Το βιβλίο μας λοιπόν!
Στο τέλος το ολοκληρωμένο μας βιβλίο μπήκε στη βιβλιοθήκη μας και ήδη κάποιος το δανείστηκε!
Η εργασία αυτή απαίτησε αρκετή ώρα (5-6 διδακτικές ώρες), αλλά θεωρώ πως έγινε πολλή και καλή δουλειά πάνω σε πολλά πράγματα (παραγωγή λόγου, ορθογραφία, γραμματική , σύνταξη, χρήση επιθέτων , εικονογράφηση, επεξεργασία στον υπολογιστή, λειτουργία ομάδας). Εκτός από ένα δίωρο Γλώσσας , αξιοποιήσαμε και μια ώρα εικαστικών και 2 ώρες ευέλικτης ζώνης.
Τι βιβλιο είναι αυτο;
Η δραστηριότητα μου άρεσε πολύ και καθώς είχαμε την εμπειρία με το περσινό βιβλίο που φτιάξαμε "Το βιβλίο με τις περιπέτειες της Α' Τάξης" , αποφασισα να αφιερώσω το χρόνο που ήταν απαραίτητος για να γίνει το βιβλίο μας σωστό.
Σε πρώτη φάση οι ομάδες επικεντρώθηκαν στις λέξεις και συζήτησαν για την πλοκή. Αφού έγινε αυτό, άρχισε η συγγραφή της ιστορίας. Σε αυτό το στάδιο δεν μπερδεύτηκα στα πόδια των παιδιών , παρα μόνο όταν τα ίδια με καλούσαν. Η πλοκή είναι καθαρά δικό τους δημιούργημα. Όλα τα μέλη της ομάδας αποφάσιζαν για την πλοκή και όλοι έγραφαν στο δικό τους πρόχειρο.
Σε δεύτερη φάση έγινε η εικονογράφηση του βιβλίου μας. Εδώ επεσήμανα στα παιδιά πως έπρεπε να διαλέξουν σκηνές από την ιστορία τους και ο καθένας να ζωγραφίσει και μια διαφορετική σκηνή.
Στη συνέχεια έπρεπε να γίνει η διόρθωση. Πέρασα από όλες τις ομάδες και μαζί με τα παιδιά διορθώσαμε λάθη ορθογραφικά (μόνο αυτά που γνωρίζαμε με κανόνες , τα υπόλοιπα τα άφησα έτσι) και λάθη νοηματικά. Η διόρθωση έγινε σε στυλ συζήτησης ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και σε μένα. Η διαδικασία μας πήρε λίγο χρόνο , αλλά ήταν εξαιρετικά σημαντική και παραγωγική.
Μετά από τη διόρθωση γράψαμε με στυλό και καθαρά γράμματα την ιστορία μας σε μια γαλάζια Α4. Εδώ έπρεπε να προσέξουμε , αφού και η εικονογράφηση έπρεπε να μπει με τη σωστή σειρά. Μετά αριθμήσαμε και τις σελίδες μας.
Συνεχίσαμε με τις υπόλοιπες δουλειές που έχει η συγγραφή και βιβλιοδεσία ενός βιβλίου. Κάθε ομάδα ανέλαβε και από μια δουλειά: εξώφυλλο και τίτλος, περιεχόμενα, συγγραφείς, οπισθόφυλλο, πλαστικοποίηση, βιβλιοδέτηση. Δουλέψαμε στον υπολογιστή της κυρίας.
Με προσοχή και δημιουργική διάθεση φτιάξαμε τη σελίδα των περιεχόμενων.
Γράψαμε και τα ονόματα όλων των συγγραφέων.
Βάλαμε τίτλο και δημιουργήσαμε το ξεχωριστό εξώφυλλο!
Λίγα λόγια για το δημιούργημά μας στο οπισθόφυλλο.
Πλαστικοποίηση για να γίνει πιο γερό απ'έξω.
Το βιβλίο μας λοιπόν!
Στο τέλος το ολοκληρωμένο μας βιβλίο μπήκε στη βιβλιοθήκη μας και ήδη κάποιος το δανείστηκε!
Η εργασία αυτή απαίτησε αρκετή ώρα (5-6 διδακτικές ώρες), αλλά θεωρώ πως έγινε πολλή και καλή δουλειά πάνω σε πολλά πράγματα (παραγωγή λόγου, ορθογραφία, γραμματική , σύνταξη, χρήση επιθέτων , εικονογράφηση, επεξεργασία στον υπολογιστή, λειτουργία ομάδας). Εκτός από ένα δίωρο Γλώσσας , αξιοποιήσαμε και μια ώρα εικαστικών και 2 ώρες ευέλικτης ζώνης.
Τι βιβλιο είναι αυτο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!