Σήμερα που είναι και παγκόσμια μέρα διατροφής , φέραμε στο σχολείο διάφορα φρούτα και λαχανικά. Αυτό μας βοήθησε πολύ και στο νέο καφάλαιο των μαθηματικών που μιλήσαμε για τα ολοκληρα και τα μισά.
Αρχικά μοίρασα στις ομάδες καρότα, μήλα, μπανάνες και αχλάδια. Τα κοιτάξαμε πώς είναι ολόκληρα. Στη συνέχεια, πάντα με την επίβλεψή μου, κόψαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας στη μέση, για να φτιάξουμε 2 μισά.
Το ενδιαφέρον μεγάλο , καθώς στα μήλα και τα αχλάδια το μισό το αντιλαμβάνονταν και με διαφορετικούς τρόπους, όπως θα βλέπαμε και αργότερα στις ασκήσεις.
Το μήλο της Γιώτας
Το μήλο της Φανής
Αρχικά μοίρασα στις ομάδες καρότα, μήλα, μπανάνες και αχλάδια. Τα κοιτάξαμε πώς είναι ολόκληρα. Στη συνέχεια, πάντα με την επίβλεψή μου, κόψαμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας στη μέση, για να φτιάξουμε 2 μισά.
Το ενδιαφέρον μεγάλο , καθώς στα μήλα και τα αχλάδια το μισό το αντιλαμβάνονταν και με διαφορετικούς τρόπους, όπως θα βλέπαμε και αργότερα στις ασκήσεις.
Το μήλο της Γιώτας
Το μήλο της Φανής
Έπειτα ρώτησα τα παιδιά πότε κάτι είναι μισό. Πήρα ένα καρότο και το έκοψα τυχαία σε 2 κομμάτια (άνισα). Τα παιδιά διαφώνησαν με την επιλογή μου. Οι παρατηρήσεις τους εκτός από πολύ ενδιαφέρουσες ήταν και πολύ σωστές. "Πρέπει να κόψουμε στη μέση" , "Οσο είναι από τη μια είναι και από την άλλη" , "Κόβουμε έτσι ώστε να έιναι ίσα τα δυο κομμάτια που θα φτιάξουμε."
Παρουσιάσαμε και τον τρόπο που το ολόκληρο γίνεται μισό.
Μετά με όλα τα φρούτα και τα καρότα φτιάξαμε πεντανόστιμες φρουτοσαλάτες , που τις φάγαμε την ώρα που λύναμε τις ασκήσεις στο βιβλίο.
Οι ασκήσεις ήταν εύκολες και όλα τα παιδιά έβρισκαν γρήγορα κάποιο τρόπο να χωρίσουν στη μέση για να βρουν το μισό. Κι αν κάποιο δε βρήκε και τους 4 τρόπους (στην 1η δραστηριότητα) , ε!, συνεργαζόταν με την ομάδα και το έβρισκε!
Όμορφη και γευστική η μέρα μας στα μαθηματικά σήμερα! Και πάνω από όλα θρεπτικότατη!
Ιωάννα μου, σε χαίρομαι!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλεια
ΑπάντησηΔιαγραφή:)
Διαγραφή